Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinhuoltaja yhdelle lapselle, ja olen hoitaja, meneekö meillä mielenterveys

Vierailija
19.03.2020 |

Mulla 12-vuotias poika.
Asutaan kahdestaan.
Mummot ja suku kaukana, eikä heistä nyt apua olisikaan, kun ei saa juuri vierailla...

Tänään jo näkynyt koronan vaikutukset, hoitajakollegoita karanteenissa, esimies vaikeuksissa mistä saa riittävästi hoitajia, minäkin olen lupautunut tekemään ylitöitä ja mm. vapaa viikonloppunikin vaihtui juuri extratyöpäiviksi.

Lapsi totaaliyksin kotona. Pelaa tietokoneella aamupäivän. Ulos ei halua mennä, kehotuksistani huolimatta, ja ymmärränhän minä, mitä hän yksin siellä tekisi, potkisi kiviä? Harrastukset peruttu ja kavereille ei voi mennä. Sisaruksia ei ole. Olen vain minä, joka teen ylitöitä.

No, tänään työpäiväni jälkeen aloin sitten valvomaan ja opettamaan ensin että poika tekee läksyt. Väännettiin matikantehtäviä, joita ei itse eikä open netin kautta tulleen ohjeistuksen perusteella ollut tajunnut. Niistä selviydyttyämme tein ruoan ja välipalat valmiiksi, josta saa huomennakin syödä kun olen töissä pitkän päivän. Seuraavaksi oli lähdettävä hänen kanssaan ulos, seuraksi että menee ulos, ulkoiltiin 1,5 h.

Sitten pyykit, tiskit.. ja olen nukahtaa jo nyt istuaalteni. Mikä mahtaa olla meidän molempien jaksamisen ja mielenterveyden tola kuukauden päästä... enemmän pelottaa tuon pojan puolesta, miten kestää yksinäisyyden, ainoa kontakti äitiin, jota häntäkään ei töiden vuoksi juuri näy...

Kommentit (13)

1/13 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teet niin paljon töitä? Nyt kannattaisi vähentää ja ottaa aikaa itselle.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
2/13 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun on ajateltava sitä lastasi ja itseäsi. Et voi olla poissa koko päivää kotoa. 12-v on kuitenkin lapsi vielä, vaikkakin itsenäinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Miksi teet niin paljon töitä? Nyt kannattaisi vähentää ja ottaa aikaa itselle.

Oliko tämä vitsi...? Jos, niin huono sellainen.

Ap

4/13 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut vitsi. Miksi kahmit ylimääräisiä työvuoroja?

🇺🇦🇮🇱

5/13 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta yhteen jonkun kanssa, jolla on samanikäinen. Äkkiä. Vaikka vain väliaikaisesti. Mieluiten jonkun työttömän, tapatte kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Sinun palkallasi elätte, hän kattoo poikien perään. Setvitte tilit sitten myöhemmin jos setvittävää jää.

Vierailija
6/13 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

En todellakaan kahmi. Esimies oli jo itkun partaalla, kun sanoi ettei viikonlopuksi ole enää ketään ketä kysyä, itsekin on tulossa tekemään hoitotöitä vaikkeivät ne varsinaisesti hänelle kuulu. Kieltäydy siinä sitten?

Ap

7/13 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osannut kieltäytyä ja nyt lusikoit sitten.

Ensi kerralla olet sitten fiksumpi.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
8/13 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

¨ kirjoitti:

Muuta yhteen jonkun kanssa, jolla on samanikäinen. Äkkiä. Vaikka vain väliaikaisesti. Mieluiten jonkun työttömän, tapatte kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Sinun palkallasi elätte, hän kattoo poikien perään. Setvitte tilit sitten myöhemmin jos setvittävää jää.

Tää olis hyvä!

Hei sinä työtön, noin 12-vuotiaan huoltaja, muuta meille, tarjoan katon pään päälle ja ruoat, pidä sinä seuraa lapsille ja vahdi että ulkoilevat ja tekevät opinnot! Anyone...?

Ap

Vierailija
9/13 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Et osannut kieltäytyä ja nyt lusikoit sitten.

Ensi kerralla olet sitten fiksumpi.

Mitäs jos/kun tulee hoitajille työvelvoite, jolloin työaikalaki ei enää päde. Mites siinä kieltäydyt?

10/13 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

¨ kirjoitti:

Tää olis hyvä!

Hei sinä työtön, noin 12-vuotiaan huoltaja, muuta meille, tarjoan katon pään päälle ja ruoat, pidä sinä seuraa lapsille ja vahdi että ulkoilevat ja tekevät opinnot! Anyone...?

Ap

Hyvä sitä nyt on nauraa, mutta mitä teet sitten kun esimies itkee ja niin te kaikki muutkin, ja ne jäävät työpaikalle yöksi jotka pystyvät? Tässäkin kannattaisi olla proaktiivinen. Viikon päästä maailma on taas hiukan enemmän erinäköinen kuin nyt.

Vierailija
11/13 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

En todellakaan kahmi. Esimies oli jo itkun partaalla, kun sanoi ettei viikonlopuksi ole enää ketään ketä kysyä, itsekin on tulossa tekemään hoitotöitä vaikkeivät ne varsinaisesti hänelle kuulu. Kieltäydy siinä sitten?

Ap

Kyllä sen oman lapsen pitäis olla ihan ykkönen. Vaikka joku kuin itkis.

12/13 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Ap

Kyllä sen oman lapsen pitäis olla ihan ykkönen. Vaikka joku kuin itkis.

Minkäs teet? Tässä tulee jäämään tuon ikäisiä orvoiksikin. Tämä on vielä kevyttä. Nyt voisi kyllä olla hyvä aika jokaisen miettiä niitä tilanteitaan hiukan pitemmälle. Voisi olla hyvä liittoutua vaikka naapurin kanssa. Vai mitäs sitten, kun jonain päivänä 12 v vain ihmettelee kotona, kun äiskä ei vastaa eikä kukaan tule?

Ihmisillä ei ole lopultakaan apuna muita kuin toisensa.

13/13 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos/kun tulee hoitajille työvelvoite, jolloin työaikalaki ei enää päde. Mites siinä kieltäydyt?

Nythän sellaista tilannetta ei ole. Ainahan sitä voi kuvitella vaikka mitä potentiaalisia tilanteita, mutta nyt oli ihan tosiaan kyse siitä, että Ap itse otti niitä ylimääräisiä työvuoroja.

Se on voi voi sitten.

🇺🇦🇮🇱