Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikkaat saavat nyt maistaa köyhempien elämää

Vierailija
19.03.2020 |

Tervetuloa rikkaat, näin me köyhät on eletty jo pitkään. Ei voi matkustella. Ei voi käydä ravintoloissa. Ei voi mennä leffaan, teatteriin, museoon, jne.
Ollaan kotona ja käydään kaupassa ja puistossa kävelemässä. Se on siinä.
Tällaista elämää olen elänyt itse jo monta vuotta. Näinkin voi elää ja olla tyytyväinenkin. Pitää vaan oppia sopeutumaan tilanteeseen ja keksiä sellaista tekemistä, jonka avulla jaksaa elää päivän. Netistä saa yhtä sun toista ilmaiseksi.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja köyhät pääsee maistamaan kodittomien elämää

Vierailija
2/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut rikkaatkin elää maanläheisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin minulla ap ja olen kans tyytyväinen :-)

Vierailija
4/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa vaikka lopettaisit vauvapalstalla lorvimisen ja menisit töihin. Ei tarvitse olla köyhä. Nih.

Vierailija
5/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja köyhät pääsee maistamaan kodittomien elämää

Ei mitään uutta...

Vierailija
6/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu kehoittaa meitä jokaista tyytymään ruokaan ja vaatteisiin.

Vierailija
7/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa vaikka lopettaisit vauvapalstalla lorvimisen ja menisit töihin. Ei tarvitse olla köyhä. Nih.

Eihän sitä tiedä vaikka ap olisi tulevaisuudessa todella rikas ja sinä taas köyhä? :D

Vierailija
8/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä rikkailla" on tässä omilla mailla asioita jotka on tehty meidän elää silmällä pitäen, harrastukset (hevoset, punttis, motocross yvm ) on toteutttivissa omalla maalla helposti ja edelleen voi käydä ravintolassa ja matkustaa ja oleskella omassa puistossa, puutarhassa, ulkokylvyssä jne, yhteydet toimii ulkomaailmaan ja ammatit on sellaisia että tarvittaessa vapaa liikkuvuus sen puitteissa on sallittu rajojen yli. :)

Vierailija
9/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, köyhä osa-aikatyöläinen ja nyt ehkä lomautusuhan alla ensi viikolla, saa nähdä. Vapaa-ajan arjessa ei ole muuttunut mikään.

Vierailija
10/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin katkeraa rikkailla lähinnä siitä etteivät pääsekään matkustamaan ja suht varakkailla mutta ei rikkailla myös iso riski menettää työpaikkansa, velkainen asuntonsa, autonsa ja koko se tuttu ja turvallinen elämä romahtaa. Tiedän erään työttömiä solvanneen pienyrittäjän joka on nyt laittamassa lappua luukulle, karma...se on todellakin bitch :)

Vierailija
11/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Meillä rikkailla" on tässä omilla mailla asioita jotka on tehty meidän elää silmällä pitäen, harrastukset (hevoset, punttis, motocross yvm ) on toteutttivissa omalla maalla helposti ja edelleen voi käydä ravintolassa ja matkustaa ja oleskella omassa puistossa, puutarhassa, ulkokylvyssä jne, yhteydet toimii ulkomaailmaan ja ammatit on sellaisia että tarvittaessa vapaa liikkuvuus sen puitteissa on sallittu rajojen yli. :)

Hih,semmoisen sadun keksit :D Minäpäs olenkin englantilainen aatelinen ja minulla on paaaljon isompi kartano, puisto ja hevostallit kuin sinulla :D

Vierailija
12/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulimme viikko sitten kolmen viikon lomalta, ja olen aina käynyt silloin tällöin ap:n mainitsemissa viihdytyksissä, joten ehkä minut luetaan "rikkaisiin".

En silti koe tätä poikkeustilaa mitenkään raskaana, vaan ajattelen että otetaan vastaan mitä tulee ja että toimitaan kaikkien hyväksi.

Vierailija
13/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin matalapalkkainen osa-aikatyöläinen elän nyt ihan normiarkea. Ainoa ero on se, että lapsilla ei ole nyt harrastuksia tai kavereita, mikä on ikävää.

Oma elämäni on kuitenkin ihan samaa kuin ennenkin: edullista kotiruokaa, paaaaljon luonnossa liikkumista ja lähiretkeilyä, hyvien scifi-sarjojen katsomista, pyöräilyä, leipomista.... juon viikonloppuna vähän halpaa valkoviiniä, syön suklaata ja käyn saunassa. Pelaamme lasten kanssa lautapelejä, lapset lukevat akkareita, minä dekkareita.

Minä käyn jopa ihan normaalisti töissäkin edelleen, toki pesen käsiä siellä normaalia enemmän.

Tietenkin itse tauti silti pelottaa, kun vanhemmat ovat jo riskiryhmää, se on ero normaaliin nähden.

Vierailija
14/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin me köyhät osataan kun ollaan harjoiteltu.

Vierailija
15/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me olla mitään rikkaita, mutta edelleenkin meillä on oma kuntosali, sauna, leffateatterihuone ja piha teransseineen ja patioineen.

Koskaan ei ole tuhlailtu, vaan syöty aivan tavallista makaroonilaatikkoa ja jauhelihakeittoa.

Ei meidän elämä oikeastaan juuri muutu. Nyt ei vaan käydä kaupassa ja liikuta ihmisten seassa. Nyt syödään varastoa.

Työt tehdään kuten ennenkin tietokoneilla. Itseasiassa säästämme kaikki auton bensakulut. Kohta laitetaan autot seisontaan.

Vierailija
16/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No rikkaat menee laskettelemaan laskettelukeskuksiin tai mökille.

Olen käynyt museoissa koska olin työtoiminnassa kulttuuriryhmässä.

No mun mies on töissä niin kuulutaan keskituloisiin.

Paljon koettu yhdessä ja sanon ettei ylimielinen kannata olla sillä uskon karmaan.

En sääli ketään sillä niin paljon tällä palstalla haukuttu työttömiä.

Sen saa minkä tilaa.

Yli 50v. tajunnut että elämäntilanne voi muuttua hetkessä ja kaiken voi menettää hetkessä.

Tyhmä ihminen tuudittautuu siihen että mikään ei muutu.

Vierailija
17/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei me olla mitään rikkaita, mutta edelleenkin meillä on oma kuntosali, sauna, leffateatterihuone ja piha teransseineen ja patioineen.

Koskaan ei ole tuhlailtu, vaan syöty aivan tavallista makaroonilaatikkoa ja jauhelihakeittoa.

Ei meidän elämä oikeastaan juuri muutu. Nyt ei vaan käydä kaupassa ja liikuta ihmisten seassa. Nyt syödään varastoa.

Työt tehdään kuten ennenkin tietokoneilla. Itseasiassa säästämme kaikki auton bensakulut. Kohta laitetaan autot seisontaan.

Joo, ette olevrillaita tsi edes hyvätuloisia.

Vierailija
18/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitsi. Ei noilla päästä vielä lähellekään sitä epävarmuutta, stressia, jatkuvan halveksunnan kohteena olemista, heikompaa terveyttä ja hyvinvointia, ja nuorempana kuolemista. Noin sanomalla tuet vaan niiden harhaluuloja että ymmärtäisivät jonkun halvemman vessapaperin ostamiseen keskittyvän köyhyyslarpin kautta edelleenkään yhtään mitään oman kapean näkökulmansa ulkopuolelta.

Vierailija
19/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa tarvitse olla rikas matkustellakseen tai käydäkseen teatterissa. Matkoja on saanut viime vuosina puoli-ilmaiseksi muutamalla satasella. Joskus vuosikymmeniä sitten lentäminen oli vain rikkaiden huvia. Keskiluokkaisellakin on ollut nyt hyvin rahaa reissata ja syödä tavintoloissa.

Toivon, että taudin myötä ainakin lentäminen vähenee jatkossa pysyvästi. Muutenkin massaturismi on ollut kestämättömällä tasolla jo pitkään. On toivottavaa, että ihmiset keksisivät jotain muita ajanviettotapoja.

Vierailija
20/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ette olevrillaita tsi edes hyvätuloisia.

Korjaus.

Siis ette ole rikkaita tai edes hyvätuloisia.