Kuka tuo ruokaa yli 70 vuotiaille?
Kommentit (13)
Ja mistä sinä tiedät käykö kaupassa vanhan näköinen 65 vuotias vai nuorekas 75 vuotias..?
Kuka on vastuussa? Jossain päin Suomea ei edes ole koronaa mutta karanteeni on.
Sisko vie vanhemmille, kun asuu lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Sisko vie vanhemmille, kun asuu lähellä.
Entäs ne joilla ei ole ketään?
Tilaan netistä. Joko noudan itse, autoilen noutoboksin luo, tai tuovat kotiin.
Jos ei osaa käyttää nettiä, voi tilata puhelimitsekin.
Kaupasta kotiinkuljetus. Jos kaupassa ei tätä palvelua ole niin yksityiset hoivapalveluyritykset, kotitalkkarit ym käy kyllä.
Hallituksen mukaan kuntien pitää auttaa. Vanhukset voi olla yhteydessä omaan kuntaan ja sieltä varmaan voi saada jotain apua, asiointiapua tai ateriapalvelua ym.
Käy kaupassa, pistää perunat porisemaan ja makkarakastikkeen tulille.
Hyväntahtoiset tutut naapurit voisivat auttaa jos ei seniorilla ole läheisiä tms.
Vierailija kirjoitti:
Ei 70 v ole vanhus.
Seniori sitten, vai olisiko sitten reippaasti keski-iän ylittänyt ihminen parempi?
70-vuotiasei todellakaan ole vanhus.Siksihän tää keljuttaa koko vouhotus kun seitsenkymppisiä kutsutaan varoitusten yhteydessä aina vanhuksiksi.Vanhus on noin 85,mutta pirteää ja järkevää senkään ikäistä ei voi kutsua tuolla sanalla vaan ikäihminen.
Ymmärrän toki että seitsenkymppiset voivat olla jo riskiryhmää,etenkin jos on perussairauksia.
Avokkini on68 ja riskiryhmää,sydänvika ja diabetes.Itselläni on lievä diabetes,olen työelämässä ja 60.
Avokkini ei kyllä nyt juurikaan kulje,autolla heittää mua välillä töihin,mutta itse joudun normaalisti kulkemaan.
Ymmärrän siis toki tuon huolen ja pitäisi toki pysytellä kotioloissa mahdollisuuksien mukaan,mutta miksi tuo kamala sana.Tuota vanhusta tuputetaan nyt koko ajan.
Vanhus on ihminen,jokatarvitsee jatkyvaa hoivaa eikä pysty huolehtimaan juurikaan itsestään,saati muista.
Köntys,löntys,rahjus,nahjus,vätys,vanhus.
Arvelen,että ikäihmisten suuri vastustus tätä corona-eristystä kohtaan johtuu just tuosta sanasta.Kaikki vanhemmat ihmiset mapitetaan yhteen kamalaan sanaan.
Yksin asuville. Ei sukulaista. Ei osaa käyttää nettikauppoja?