Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Help! Koronassa kotona, miten saan lapsille tietokoneen?!?

Epätoivo
19.03.2020 |

Eli siis ollaan kohta viikko oltu koronassa kotona. Kummankin lapsen kouluista tuli viestiä että tehtävät tulee kaikki Wilmaan, tietokonetta ei tarvita.

Nyt sitten tänään onkin viestiä tippunut kummankin koulusta että teethän tietokoneella sitä, tätä, tuota ja osallistuthan oppitunneille sähköisesti videochatin kautta!

Eli: mistä saan tähän hätään tietokoneen ja netin meille kun älypuhelimilla ollaan tähän asti pärjätty?
Emme halua poistua kotoa jottei muut saa tätä tartuntaa. Läheisiä ei ole tässä kaupungissa.

Ja ihanko totta että pitää nyt yhden koronan takia kone hankkia, kyllä riipaisee yh:n kukkaroa tuntuvasti, varsinkin kun työvuorot menee nyt muille jotka ei ole karanteenissa :/

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä kouluun, niillä on varakoneita. Jos eivät pysty toimittamaan, pyydä tehtävät sellaisina ettei konetta tarvita.

Vierailija
2/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei taloudessa ole tietokonetta, ei edes tablettitietokonetta? Sillä voi tehdä lähes mitä vaan, mitä tietokoneellakin. Voit tilata koneen pikana kotiinkuljetuksella, tai vaikka laittaa johonkin paikkakunnan Facebookryhmään toiveen, että joku hakisi koneen sinulle liikkeestä (maksat sen toki ensin):

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku käy ostamassa ja tuo sen sulle tai tilaat ite netistä kotiinkuljetuksella.

Vierailija
4/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigantti, Power, Verkkokauppa.com jne.

Vierailija
5/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oven ulkopuolelle toimitetaan. Oletko ottanut yhteyttä kouluun?

Vierailija
6/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät koneet koulusta ja jaat netin kännykästä.

Tsemppiä koronan kanssa.

Vierailija
7/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin jo tehtäviä jotka voisimme tehdä ilman konetta, minulle vastattiin ettei opettajien tarvitse niitä antaa vaan riittää kun ovat netissä ja läsnäolo noissa videochättäilyissä on pakollista.

Siis pitääkö minun korona-positiivisena lähteä hakemaan kone koululta? Tuleeko siinä jotenkin internet mukana vai mistä se saadaan?

Olen siis tosiaan kuumeessa, ei autoa, toisen lapsen koulu 3km päässä ja toinen 8km eli pitäisi mennä bussilla.

Tuntuu että omat taudin sumentavat aivot ei nyt toimi enkä keksi ratkaisua 😭

Ennen kuin joku haukkuu että mitäs käytiin reissussa, ei ole käyty vaan sain taudin kollegalta joka kävi Italiassa 🙄

Kuten kirjoitin, ei ole tabletteja. Vain puhelimet koska näillä on hyvin pärjätty.

Ap

Vierailija
8/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä koronan kanssa.

Riittääköhän kuule kännykän netti tietokoneeseen ja etäverkko-luentoihin?

Vierailija
9/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyysin jo tehtäviä jotka voisimme tehdä ilman konetta, minulle vastattiin ettei opettajien tarvitse niitä antaa vaan riittää kun ovat netissä ja läsnäolo noissa videochättäilyissä on pakollista.

Siis pitääkö minun korona-positiivisena lähteä hakemaan kone koululta? Tuleeko siinä jotenkin internet mukana vai mistä se saadaan?

Olen siis tosiaan kuumeessa, ei autoa, toisen lapsen koulu 3km päässä ja toinen 8km eli pitäisi mennä bussilla.

Tuntuu että omat taudin sumentavat aivot ei nyt toimi enkä keksi ratkaisua 😭

Ennen kuin joku haukkuu että mitäs käytiin reissussa, ei ole käyty vaan sain taudin kollegalta joka kävi Italiassa 🙄

Kuten kirjoitin, ei ole tabletteja. Vain puhelimet koska näillä on hyvin pärjätty.

Ap

Eli oletko ollut yhteydessä koulun rehtoriin (ei pelkästään (aine)opettajaan) ja kertonut ettei teillä ole lasten käyttöön tietokonetta?

Vierailija
10/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tarvitse lähteä hakemaan konetta. Houtakaa nyt itsenne ensin kuntoon ja sen jälkeen voi sitten miettiä muita asioita.

Kunhan olette toipumaan päin, niin soitelkaa tai vietitelkää koululle.

Kai teidän lapsilla on koulukirjat? Aivan varmasti hän saa tässä tapauksessa läksyt ja tehtävät opettajaltaan.

Vierailija
11/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaana sairastetaan eikä pohdita koulutehtäviä. Kun olette taas terveitä, otat yhteyttä opettajaan. Todennäköisesti opettaja on nyt ymmärtänyt jotain väärin. 

Vierailija
12/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä koronan kanssa.

Riippuu toki liittymästä, mutta yleensä kyllä riittää.

Vierailija
13/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä koronan kanssa.

Riippuu toki liittymästä, mutta yleensä kyllä riittää.

Kiitos, tätä en tiennyt! Mietin mistä saan tilattua netin ja itse en osaa sellaisia asentaa, suostuisiko joku tulemaan koronaiseen kämppään sitä laittamaan. Tippui kivi sydämeltä tän asian suhteen! Googlaan juuri ohjeita miten netti jaetaan puhelimesta 😁

En ole vielä viesteillyt rehtorille, vain aineopettajien kanssa.

Ap

Vierailija
14/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoululaisella ei ole velvollisuutta hankkia kallista läppäriä. Koulun velvollisuus on antaa sellaisia tehtäviä, joita lapsi voi tehdä hänellä jo olevilla välineillä (kirjat, puhelin). 

Etäkokouksiin voi yleensä osallistua ihan tavallisella peruspuhelimella. Pyydätte opettajalta ohjeet.

Vierailija
15/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ongelma, vaikka en ole itse edes koronassa. Kyse on siis siitä, että meillä on YKSI toimiva läppäri ja minun täytyy tehdä sillä etätöitä. Meillä on kuitenkin minun lisäkseni KAKSI ammattikoululaista, joiden pitäisi tehdä tiettyyn aikaan (samaan aikaan keskenään JA minun kanssani) näitä hiivatin chatteja ja muita tehtäviä. Eikä minulla todellakaan ole varaa toiseen ja kolmanteen tietokoneeseen tai tablettiin!

Kaivoin kaapista edellisen, 15 vuotta vanhan läppärin ja sain sen juuri ja juuri toimimaan ja wifiinkin menemään, mutta ei se pyöritä noita koulujen nettisysteemejä, vaan jumittaa joka välissä niin ettei tehtäviä pysty tekemään.

Vierailija
16/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama ongelma, vaikka en ole itse edes koronassa. Kyse on siis siitä, että meillä on YKSI toimiva läppäri ja minun täytyy tehdä sillä etätöitä. Meillä on kuitenkin minun lisäkseni KAKSI ammattikoululaista, joiden pitäisi tehdä tiettyyn aikaan (samaan aikaan keskenään JA minun kanssani) näitä hiivatin chatteja ja muita tehtäviä. Eikä minulla todellakaan ole varaa toiseen ja kolmanteen tietokoneeseen tai tablettiin!

Kaivoin kaapista edellisen, 15 vuotta vanhan läppärin ja sain sen juuri ja juuri toimimaan ja wifiinkin menemään, mutta ei se pyöritä noita koulujen nettisysteemejä, vaan jumittaa joka välissä niin ettei tehtäviä pysty tekemään.

Lohdullista etten ole yksin ongelmineni! Tsemppiä teillekin!

Ap

Vierailija
17/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meilläkin aluksi oli ongelmana se, että lapsilla on ollut yhteinen läppäri koulutöitä varten ja nyt tarvitaan kaikille oma. Onneksi löytyi kaapista vain pari vuotta vanha kone, joka saatiin toimimaan. Monilla varmaan on jotain vanhoja raatoja nurkissa, mutta kovin vanhat koneet eivät enää pyöritä nykyaikaisia ohjelmistoja ja nettipalveluita.

Vierailija
18/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan tehtävistä pääsee puhelimella ja tehtävät voi tehdä paperille. Tekee niitä tehtäviä mitä käytettävissä olevilla välineillä voi.  Voi vaikka rauhoittua ja lukea kirjoja /teoriaosuuksia. Laittaa opelle viestiä mikä tilanne. Ammattitaitoiselle opelle aika pian selviää millä motiivilla opiskelija on liikkeellä.   

Vierailija
19/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä ei taloudessa ole tietokonetta, ei edes tablettitietokonetta? Sillä voi tehdä lähes mitä vaan, mitä tietokoneellakin. Voit tilata koneen pikana kotiinkuljetuksella, tai vaikka laittaa johonkin paikkakunnan Facebookryhmään toiveen, että joku hakisi koneen sinulle liikkeestä (maksat sen toki ensin):

Kaikilla ei ole varaa ostaa useampaa tietokonetta. Meidän kahden lapsen taloudessa on vain yksi tietokone. Nuoremmalle sain tehtävät itsenäisesti, kun selitin tilanteen opettajalle. Nykypäivänä puhelimen netissä tekee jo niin paljon, että etenkin ala-asteikäiset pärjää sillä ja yhteisellä koneella.

Vierailija
20/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei konetta ja puhelimella pärjätty vielä. Halvimmat läppärit maksaa 250e. Pitää varmaan hakea. Lapset 9- ja 10-v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi