Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kotihoidon tuki ja päivähoidon aloitus

Vierailija
27.06.2006 |

Lapsi täyttää 3-v elokuun 6. päivä. Maksetaanko minulle kotihoidon tukea elokuun ensimmäisen viikon ajalta?

Entä kun lapsen olisi tarkoitus aloittaa päivähoidossa elokuussa, 10 pv/kk. Lapsi menee ensimmäisen kerran päivähoitoon 7.8, vaikuttaako tämä elokuun kotihoidon tukeen? Menetänkö tuen?

Neuvoista kiittäen!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni menee perhepäivähoitoon. Olemme myös vuorotyöläisiä sekä mieheni että minä, joten lapsen hoidon tarpeessa ei ole juurikaan ole säännöllisyyttä. Olemme hakeneen hoitopaikkaa 10 pv/kk. Välillä lapsi saattaa olla viikon hoidossa, sitten seuraavan viikon kotona, kolmannella viikolla pari päivää hoidossa jne. Joinakin päivänä hoidon tarve voi olla vain muutaman tunnin, esimerkiksi kun itse olen aamuvuorossa ja mies lähtee iltavuoroon muutaman tunnin ennenkuin itse kotiudun.

Joinakin kuukausina ei välttämättä 10 hoitopäivää riitäkään, mutta " ylimenevät päivät" lapsi voi tarvittaessa mennä mummolaan hoitoon.

Vierailija
2/6 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä saat elokuusta kotihoidontuen 6. päivään saakka, eli kun lapsesi on kolme ja aloittaa kunnallisen hoidon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saako vielä syntymäpäivältä, tai katso kelan sivuilta (jos pääset) omat tietosi.

Vierailija
4/6 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatiin kotihoidontukea huhtikuulta ne 1. ja 2. päivä.

Vierailija
5/6 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin päätöksen tuesta ja siitähän se selvisi, että maksetaan vielä syntymäpäivältä.

Vierailija
6/6 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä luulen et saat khh tuen kunnes lapsi 3v eli 6.8 asti ja kun hoito alkaa ja lapsi on jo yli 3v eli 7.8 tuki on jo loppu ja hoitomaksut alkaa normaalisti

eli en usko et vaikuttaa khh maksuun se et elokuussa alkaa hoidon

saanko mä kysyä miten on järjesteety 10pv/kk päiväkodissa oletko tietyt päiväy töissä vai miten sattuu? eli onko lapsesi tietyt päivät hoidossa vai miten?

olen itse sh ja vuorotyöläinen joten arki vapaita tulee epäsäännöllisesti, miten lie ne tarhassa niihin suhtautuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän