Hamstrauskeskustelut hävinneet vähin äänin, turhaan hamstrasitte nyt
Osa ihan tosissaan fantasioi että koronan takia loppuu kaupunkilaisilta ruoka, vesi ja sähkö.
Kommentit (49)
Öh, kuinka niin turhaan?
Hyvähän se on, että on kotivaraa.
Olen erittäin tyytyväinen että jo tammi-helmikuussa ostettiin kaapit täyteen säilyvää ruokaa. Nyt olen yksin kotona kipeänä. Eipähän tarvitse lähte muita tartuttamaan tai saamaan jotain kaupanpäällisiksi tähän kylkeen vielä. Kotivara on hieno juttu!
Ehkä tyhmä kysymys, mutta oikeastiko te nyt jo elätte kokonaan sen kotivaran varassa? Minä en ole hamstrannut suuria määriä kerralla, vaan viimeisimmillä kaupassakäyntireissuilla olen ostanut pari purkkia säilykkeitä tms. Nyt käyn kaupankäyntivälit ovat vähän harvemmat kuin yleensä, mutta kyllä minä silti siellä kaupassa vielä käyn. Mitä ihmettä te teette, jos tulee se ulkonaliikkumiskielto ja olette jo ennen sitä syöneet kaikki kotivarat?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tyhmä kysymys, mutta oikeastiko te nyt jo elätte kokonaan sen kotivaran varassa? Minä en ole hamstrannut suuria määriä kerralla, vaan viimeisimmillä kaupassakäyntireissuilla olen ostanut pari purkkia säilykkeitä tms. Nyt käyn kaupankäyntivälit ovat vähän harvemmat kuin yleensä, mutta kyllä minä silti siellä kaupassa vielä käyn. Mitä ihmettä te teette, jos tulee se ulkonaliikkumiskielto ja olette jo ennen sitä syöneet kaikki kotivarat?
Ulkonaliikkumiskiellonkin aikaan saa käydä kaupassa. Kotivaraa täydennetään sitä mukaa kun käydään kaupassa.
Osa hamstrasi ajatellen myyvänsä - unohtaen, että tuotantoa ei ole lopetettu ainakaan toistaiseksi. Toisena asiana eivät tullee ajatelleeksi, että myynti ei olekaan niin helppoa. Eilen joku koetti facekirppisryhmässä myydä kaikenlaista, ylläpito poisti julkaisun. Jotkut kirppisryhmät voi sallia, mutta toivottavasti moni ei. Voivat sitten vaikka ostohintaan myydä kavereilleen. Vessapaperia ainakin oli jo lähikaupassa ihan mukavasti. Käsidesiä ei ollut, mutta sitä oli tulossa, normaalia määrää enemmän. Saippuaa näkyi olevan ihan normaalisti.
Ostin viime viikon ke ruokaa ison satsin. Siitä on syönyt 5 henkeä, osa teinejä, tähän saakka kaksi lämmintä ruokaa päivässä + muut eväät. Lisäksi arkkupakastimesta on vajunut ehkä neljännes. Muutkin aiemmat kotivarat ovat vähentyneet. Pitäisi todellakin mennä kauppaan ja ostaa tosi iso satsi. En tahtoisi suotta käydä tällaisena aikana käydä kaupassa tiheästi. Kontakteja tulee ihan tarpeeksi työssä. Ei tuollainen ole mitään hamstraamista vielä, että noin viikoksi ostaa ruokaa. Järkevää ja vastuullistakin tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole fantasioinut tai kuvitellut koronan vuoksi loppuvan veden ja sähkön. Mutta ruoka loppuu, jos joutuu kahdeksi viikoksi karanteeniin eikä kotona ole kahden viikon ruokia. Nyt lienee melkein kaikilla jo kaapit pullollaan, kun asia tuli kaikkien tietoisuuteen. Hyvä niin.
Joutuu? Kuka tätäkin valvoo? Jos itse saisin koronan eikä olisi ruokaa kaapissa, niin kyllä kävisin lähikaupassa iltaisin kun muita ihmisiä ei ole paljoa liikkeellä. En ala hamstraamaan ja eristämään itseäni täysin.
Tällä tavallahan se tauti leviää kun edes sairaat ei ymmärrä pysyä eristyksissä. Voit tartuttaa jonkun riskiryhmään kuuluvan ja aiheuttaa näin hänen kuolemansa.
Miten niin turhaan? Tuskin olen ainut kotona eristyksissä oleva. Hyvä kun tuli hankittua ruokaa ja vessapaperia.