Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yläkoululaisilla näyttää etäopiskelu sujuvan hyvin

Vierailija
19.03.2020 |

Kahdeksalta koneen ääressä ja oikein odottaa niitä tehtäviä tulevaksi. Hoitaa itsenäisesti ja tunnollisesti kaiken. On positiivistakin tässä etäopetuksessa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä järjestetään osa tunneista etäopetuksena Teamsin tai jonkun muun vastaavan kautta. Kahdeksalta oli meillä 9-luokkalainen jo tietokoneen ääressä kuulokkeet korvilla Teams-oppitunnilla. Osassa aineista sitten mennnään tehtävien ja tuntipäiväkirjan avulla, ainakin nyt alkuun. Ehkä osa opettajista odottelee toisten opettajien kokemuksia ensin.

Mä mietin tässä, että toisaalta on ihan hyvä saada näille nuorille nyt kokemusta tietokoneiden käyttämisestä enemmänkin. Nythän on tilanne se, että älylaitteitaan he osaavat kyllä käyttää, mutta tietokoneita osaa käyttää ehkä korkeintaan he, jotka pelaavat tai koodaavat. Oma tyttö ainakin on tuskaillut aiemmin tietokoneella tehtävien töiden kanssa, joten tämä on hyvää opettelua jatko-opintoja ja työelämää varten.

Vierailija
2/8 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille lapsille sopii itsenäinen opiskelu jossa saavat itse määrätä tahdin, levätä milloin vain, keskittyä siihen mikä juuri silloin motivoi ja nauttia rauhasta. Toiset tarvitsevat selkeät ohjeet ja rutiinin. Meitä on moneen junaan.

Itse suoritin lukion viimeiset 1.5v itsenäisesti, ja kappas vaan ne numerot nousivat ja opiskelu jopa maistui. Olin virkeä, olo tuntui terävältä ja motivoituneelta. Kärsin koko peruskoulun ajan keskittymiskyvyn puutteesta, uupumuksesta ja huonoista numeroista. Ehkäpä tämä etäopiskelu saa vanhemmat, opettajat ja kenties opetushallituksenkin miettimään että joillekin lapsille sopii eri systeemi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan, samalla tulee opiskeltua tietotekniikkaa ja ottamaan vastuuta omasta opiskelusta. Ja kukaan ei häiriköi.

Vierailija
4/8 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellä sujuu,  kellä ei.

Vierailija
5/8 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla sujuu ja toisilla ei. Meillä teini istuu aamiaispöydässä ja koulun alkamiseen on minuutti. Olen käytynyt pienen ydinvoimalan verran energiaa siihen että sain sen tähän asti. Kun ekana etäpäivänä patistin poikaa tekemään mitä ope käskee eikä räpistelemään jotain omia juttuja, pojan isä joka ei viitsi edes Wilmaa seurata tuli soiluamaan mulle että mitä minä oikein panostan. Nyt sitten isänsä on työmatkalla ja minä täällä kotona paistamassa teiniä jolla on isänsä opettamana asenne että tämä on loma. Oikeasti suututtaa niin paljon. Minä olen lukenut Wilmasta opettajien vetoomuksia että koulu jatkuu, vain toisella tavalla, ja tarvitaan myös vanhempien panosta että koulunkäynti saadaan sujumaan ja säännölliseksi.

Vierailija
6/8 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden päästä huomataan että puolet pojista ovat käyttäneet karanteeniajan pelkkään pleikan pelaamiseen ja jäävät luokalle.

Vierailija
7/8 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään tämä mahdollisuutena nostaa numeroita. Ahkeruudella voisi numerot parantua ja palauttamattomat tehtävät taas puhukoon puolestaan. Tämä on myös hyvä tapa hiljaisempien oppilaiden näyttää taitojaan.

Vierailija
8/8 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä erotellaan jyvät akanoista ja vanhemmat näkee sitä samaa käytöstä, mitä ne mukulat harrastaa sielä koulussa. Aukeaa silmät monelta isiliiniltä ja äitiliiniltä. Tenavat, joilta ei ole koskaan vaadittu mitään ja joille ei ole opetettu vastuuta, ovat nyt helisemässä ja repivät etätyövanhemman hermot riekaleeksi. Vanhemmat voi sitten miettiä, miltä opettajasta tuntuu, kun näitä on luokassa 25 kappaletta.