Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun mielestä tässä koronakriisissä ei olla kaikki samassa veneessä

Vierailija
19.03.2020 |

Esim. itse olen tottunut tekemään suunnilleen kolme pidempää ulkomaanmatkaa vuodessa, kun taas tuttuni ei matkusta koskaan. Matkat ovat olleet minulle tärkeä henkireikä, joten veikkaisin tämän vaikuttavan itseeni enemmän. Tämä oli vain yksi esimerkki. Toinen on vaikkapa se, että itse voin olla etätöissä, kun taas mieheni ei voi.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pointti oli?

Vierailija
2/16 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat voisi myös panostaa asumiseen ja elämiseen kuten muillakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pointti oli?

Pointti oli trollata ja aiheuttaa muissa ihmisissä pahaa mieltä.

Vierailija
4/16 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollakaan. Omalla alallani on töitä ja lisäksi olen perimässä juuri miljoonan. Toki se nyt hieman kutistuu, mikä on ikävä juttu, mutta ei mulla ole mitään hätää. Toisilla taas on karmeita tilanteita tulossa. Vituttaa, että suvullani on säätiö, mutta en voi päättää, että muutetaan sen avustukset koskemaan syrjäytymisuhassa olevia.

Vierailija
5/16 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin: minä kökin yksin kerrostalokämpässä ja monet muut ilakoi perheineen suurissa omakotitaloissa.

Vierailija
6/16 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me yli 70-vuotiaat emme saa poistua asunnoistamme emmekä saa keltään mitään apua, mutta länsinaapurista voidaan muuttaa tänne täysihoitoon koska meidän sosiaaliturvamme on heitä parempi.

Vierailija
7/16 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan olla samalla viivalla. Kukaan ei suojele työikäisiä riskiryhmäläisiä.

Vierailija
8/16 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me yli 70-vuotiaat emme saa poistua asunnoistamme emmekä saa keltään mitään apua, mutta länsinaapurista voidaan muuttaa tänne täysihoitoon koska meidän sosiaaliturvamme on heitä parempi.

Lähetän noi meidän teinit teille kotiopetukseen, niin pystyn paremmin keskittymään omaan etätyöhöni. On sullekin ajankulua.

Vierailija
9/16 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin. t.hoitaja

Vierailija
10/16 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muulloin elämässä ollaan sitten samalla viivalla?

Luuletko, että tämä tilanne on jotenkin helppo niille, jotka eivät matkusta kolmea kertaa vuodessa? Minun matkusteluni loppui jo aiemmin henkilökohtaiseen kriisiin, että tervetuloa vaan maailmaani. Ole onnellinen, että oma kuplasi kesti pidempään kuin minun. 

Vierailija
11/16 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niin. t.hoitaja

Jos ammattiisi viittaat, niin omapa oli valintasi.

Vierailija
12/16 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me kuule lopulta ollaan siinä samassa veneessä, joka ajelehtii kuoleman aallokossa. Jotta saisimme pidettyä maata näkyvissä ja veneemme kulkemaan sitä kohti, täytyy ihmisten ymmärtää yrittää soutaa yhteistyöllä tätä venettä. Kokassa lojuminen ja parkuminen ei piruvie auta ketään.

Vierailija
13/16 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku itkee matkoista samaan aikaan ku lääkärit, sairaanhoitajat, apteekkarit ja ruokakaupan työntekijät altistaa ittensä joka päivä koronalle. Samaan aikaan ihmiset pelkää meneekö työt alta kun Suomi on kokonaan seis pahimmassa tapauksessa seuraavat 6kk. 

Mitä muista kun minä minä minä. :)

Vierailija
14/16 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaat ihmiset ovat tuoneet virusta matkoiltaan. Tälläkin hetkellä monet pienituloisten ammattien edustajat pitävät yhteiskunnan rattaita pyörimässä vaarantaen omansa ja perheenjäsentensä terveyden.

Yhteiskunnan toimivuuden kannalta kriittisten ammattien listalla on paljon meitä pienituloisia, joilla ei ole koskaan ollut varaa kaukomatkoihin tai matkusteluun useita kertoja vuodessa. Lama tulee kurittamaan meitä kovimmin, samoin pienyrittäjiä. Ei olla samassa veneessä ei.

Vierailija
15/16 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pointti oli?

Pointti oli provoilulla lisätä vastakkainasettelua ja eripuraa ja aiheuttaa turhia riitoja ihmisten välille.

Vierailija
16/16 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Tämän takia minulla on kaunis ja viihtyisä koti jossa on hyvä olla, että ei tarvitse jatkuvasti paeta kotoaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän