Voi saa*ana mikä sota penskan kanssa etätehtävistä.
Itkun ja huudon kanssa vääntää tehtäviä menemään. Olisi tuhat kertaa mieluummin kuulemma koulussa. Missä kohtaa on multa äitinä mennyt näin pieleen? Kolmas päivä etäkoulua ja jo on koti muuttunut taistelutantereeksi 9-vuotiaan takia. Miten tästä selviää seuraavat viikot tai kuukaudet?
Kommentit (72)
Pitää muistaa että tämä tilanne on lapsillekin uusi ja saattaa olla hyvin ahdistava. Kaikki eivät pysty tai halua kertoa peloistaan ja tunteistaan ja se saattaa lamauttaa. Kärsivällisyyttä.
Et ole ainoa. Sama helvetti on irti myös täällä.
Teette ne tehtävät päivällä, ei heti herätessä, että lapsi ei ole väsynyt. Ulkoilu päivällä olisi suositeltavaa. Vaikka pieni kävelylenkki edes. Ja on tärkeää, että lapsi on syönyt hyvin, silloin energiaa riittää, myös ajatteluun tarvitaan tätä.
Voi, itsepäs teit lapsesi, kasvata ja nauti perhe-elämästä nyt! Tämä lähtee lenkille nyt<3
t. Iloinen lapseton
Voimia teille kaikille asian kanssa painiville! Voi olla että opettajia arvostetaan hieman enemmän tämän jälkeen...
Vierailija kirjoitti:
Kersa sinne kouluun sitten. Oikeus tähän on 1-3:s luokkalaisilla.
En ainakaan tässä vaiheessa laita kun olen itse kotona ja perheessä riskiryhmäläisiä.
Ap
Meillä tehdään koulun antamia tehtäviä kavereiden kanssa yhdessä videopuheluyhteydellä. Omia lisätehtäviä itsekseen. Ei ole ollut ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Voi, itsepäs teit lapsesi, kasvata ja nauti perhe-elämästä nyt! Tämä lähtee lenkille nyt<3
t. Iloinen lapseton
Iloinen lapseton lukemassa vauvapalstaa? Lol.
Kamalaa tekstiä, kiroilua ja nimittelyä.
Toivottavasti et samanlaisia sammakoita päästele suustasi lapsen kuullen "sinun vuoksi koti muuttunut taistelutantereeksi"..
Tsemppiä! Äläkä välitä näistä kettuilijoista, samaa kuraa sain itsekkin niskaan eilen. En vaan ymmärrä miksi onnelliset lapsettomat edes pyörii vauvan palstalla..
T.kohtalotoveri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Iloinen lapseton
Iloinen lapseton lukemassa vauvapalstaa? Lol.
Mä itse tiedän montakin lapsetonta, jotka lukevat vauvapalstaa.
Vierailija kirjoitti:
Teette ne tehtävät päivällä, ei heti herätessä, että lapsi ei ole väsynyt. Ulkoilu päivällä olisi suositeltavaa. Vaikka pieni kävelylenkki edes. Ja on tärkeää, että lapsi on syönyt hyvin, silloin energiaa riittää, myös ajatteluun tarvitaan tätä.
Kyllä ulkoillaan ja syödään. Ei istuta tauotta lukujärjestyksen mukaisesti viittä tuntia koulupöydän ääressä. Silti on niin kamalan vaikeeta. Toivottavasti tämä on vaan alkushokkia, mulla ei psyyke kestä tätä montaa viikkoa jos ei helpotu. Hävettää oma kädettömyys kolmasluokkalaisen kanssa.
Ap
Käyttämäsi kieli ei anna kovin hyvää kuvaa sinusta kasvattajana. Niin makaa kuin petaa.
Vierailija kirjoitti:
Voimia teille kaikille asian kanssa painiville! Voi olla että opettajia arvostetaan hieman enemmän tämän jälkeen...
Ei oikeastaan. Arvostus koko koulua kohtaan ja sen tarpeellisuutta laski. Täällä ei edes yritetty mitään etäopetusta saada aikaan.
Mä en käsitä meidän lapsia, heräävät oma-aloitteisesti tekemään läksyt ja hoitavat ne itsenäisesti ja hyvin Tosin niin ovat koulunkin hoitaneet. Autettu toki tarvittaessa ja ollaan kyllä kiinnostuneita heidän tekemisistään jne. Online koulua heillä ei ole vaan tehtävät tulee Wilman kautta.
Omenat on todellakin pudonneet kauas puusta, kun mietin itseäni tai lasten isää vastaavassa iässä... Hyvä niin!
Hei, lämmin ajatus sinne. Ei tosiaan tarkoita, että olisit tehnyt jotain väärin. Tämä on lapsillekin erikoinen tilanne, yhtäkkiä koulut laitetaan kiinni uhkaavan sairauden vuoksi. Joku reagoi siihen voimakkaammin kuin toinen. Kolmasluokkalainen on jo se verran iso, että ymmärtää paljon, mutta sen verran pieni, että ei kuitenkaan kaikkea. Hänellä saattaa olla todella epävarma ja pelokas olo tilanteesta ja se purkaantuu kiukkuna hetkellä jolloin tilanteesta tulee konkreettinen muistutus.
Anna teille aikaa ja halaus sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ulkoillaan ja syödään. Ei istuta tauotta lukujärjestyksen mukaisesti viittä tuntia koulupöydän ääressä. Silti on niin kamalan vaikeeta. Toivottavasti tämä on vaan alkushokkia, mulla ei psyyke kestä tätä montaa viikkoa jos ei helpotu. Hävettää oma kädettömyys kolmasluokkalaisen kanssa.
Ap
Me heivattiin mäkeen opettajan lähettämä lukujärjestys. Yksinkertaisesti se oli hyödytön.
Istuttiin pöydän ääreen ja pidettiin kunnon kokous jossa kasasimme oman aikataulun taukoineen ja ruokailuineen. Lapsi sai itse suunnitellla niin nyt heti aamusta alkoi sitä myös toteuttaa.
Tässä sen näkee kun niitä uniikkeja lumihiutaleita on koko ikänsä varjeltu pettymyksiltä ja on tanssittu lapsen pillin mukaan. Tulee poikkeustilanne jossa lapselta ei kysellä miten oisi kiva toimia niin vanhemmat ei saa mitään kuria. Jos oisi pienestä asti opetettu että elämässä on asioita jotka vaan pitää hoitaa vaikkei niin kivoja oisikaan, tästäkin selvittäisiin huomattavasti helpommalla
Älä sure ap, palsta on täynnä vastaavia aloituksia joten et ole yksin kädetön. Tuo on ilmeisesti jokin ajan ilmiö.
Kersa sinne kouluun sitten. Oikeus tähän on 1-3:s luokkalaisilla.