Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkumus: Veriryhmä A on eniten altis vakavalle coronainfektiolle. Ryhmä O riski sairastua puolestaan pienin. Mitä veriryhmää olette?

Kommentit (269)

Vierailija
61/269 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein usko tuohon kun minulla on O- ja sairastin täysin koronan kaltaisen taudin aika vaikeana. Nyt 2.5 viikkoa taudin loppumisen jälkeen sain ensimmäisen kerran yhteyden keuhkoihini niin että tunsin miten happi virtaa keuhkoihin.  Ei tarvitse enää olla huolissaan, kun meidän kädetön terveydenhuolto vaan hokee ei siellä mitään ole kun keuhkoista ei löydy rohinaa enkä yskinyt limaa. En kai kun keuhkot oli ihan poissa pelistä. Lääkäri vielä kuunteli keuhkoja, no ei kai ne helvetti rohise jos ne ei edes toimi kuin osittain. Jumalauta kuinka tyhmää sakkia. No siitä on selvitty. Kohti uusia tauteja tai uusiksi sama.

Samanlainen paska tauti oli mullakin ja vaikkei testattu niin olen satavarma koronasta koska tiesin mistä olin sen saanut.

Keuhkot ihan kaput vieläkin.

A olen ja toisaalta en itsekkään usko että pelkästä veriryhmästä on korona kiinni.

Vierailija
62/269 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että henkiin jäävät vain Vauva palstan lukijat..sen verran yleinen näyttää O olevan.

No tietysti, onhan av:n kommentoijat muutenkin valioluokkaa; Mensan jäseniä ja kirurgeja kaikki.

Tottakai. Tiedänkin mensalaisia av mammoja ja itselläkin keskimääräistä korkeampi äo. Täällä se ei kyllä näy mitenkään. Puran paineita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/269 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-.

Vierailija
64/269 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siitä jotain etua, että on rh-negatiivinen, eli A-  ?

Vierailija
65/269 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo O siis oo-(kirjain) vai nolla?

Vierailija
66/269 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

A+. Jes!

Vierailija
67/269 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jopas olikin varsinainen tutkimus! Tutkivat peräti 206 tautiin kuollutta — tuolla otannalla ei kyllä paljon voi mennä sanomaan. Ja jos noinkin pienen eron löysivät (O-tyypin osuus kuolleista 41%, kun koko populaatiosta O on 34%:lla) niin itse en vetäisi yhtään johtopäätöstä tuosta. Eivät ilmeisesti ole mitään tilastomatematiikan neroja ainakaan tuo tutkimusryhmä.

En ole tilastoihminen, enkä tiedä lääketieteen tutkimuksesta, mutta opiskeluistani muistan, että tilastollista merkittävyyttä voidaan laskea jo yli 30-35 ihmisen otannasta.

No et todellakaan ole 'tilastoihminen'. Ei mitään tuollaista absoluuttista 30 ihmisen rajaa ole olemassakaan, kaikki riippuu monesta eri tekijästä.

Oli miten oli, niin tokihan jotain 'tuloksia' saa jo vaikka 10 ihmisen otoksesta, mutta aivan eri asia on sitten onko niillä tuloksilla mitään virkaa.

Vierailija
68/269 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

O- minäkin (kova edustus tämä ryhmällä tänään..) ja pahuksen haluttua verenluovuttajasakkia olen ainakin :D

Jos korona on tullakseen, niin tuskin siinä veriryhmä tulee pelastamaan, mutta onhan tuo tietysti ihan mielenkiintoinen tulos.

Vierailija
69/269 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-ryhmän ihmisiä on eniten maailmassa. Ryhmä O taas on juuri se, jonka verta tarvitaan aina eniten. Sattumaako, että tämä menee näin?

Vierailija
70/269 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin pienessä otoksessa on parin prosentin yliedustus A-veriryhmän edustajilla, se ei merkitse mitään.

Vierailija
71/269 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

B+.

O on kirjain. Oman veriryhmän saa tietää esimerkiksi niin, että käy luovuttamassa verta. Sen jälkeen voi kysellä veriryhmäänsä Veripalvelusta.

Vierailija
72/269 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen A-, mutta isoäitini on O, joten jos nuo tulokset pitävät paikkansa, uutinen on minun näkökulmastani hyvä. Juuri iäkkään isoäitini puolesta olen eniten huolissani ollut, ja jos veriryhmä edes vähän suojaa häntä niin hyvä.

Vierailija
73/269 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

O Rh Negative veriryhmään kuuluvat ovat alienien jälkeläisiä.

Tiede ei ole tähän päivään mennessä pystynyt selittämään Rh-negatiivinen veriryhmän alkuperää. Rh veriryhmä tulee sanasta rhesus, joka viittaa rhesus apinaan. 96% maailman ihmisistä omaa veressään tämän apinageenin. 6% maailman väestöstä on Rh-negatiivisia ja heiltä tämä apinageeni puuttuu kokonaan verestä. Selitystä tälle ei ole, että miten se on mahdollista. Jos Rh-negatiivinen nainen on tullut raskaaksi Rh-positiivisen miehen kanssa, voi lapsella olla Rh-positiivinen veriryhmä jolloin naisen keho kokee vauvan veriryhmän vieraaksi ja kehon puolustusmekanismit hyökkäävät vierasta ainetta vastaan. Ovatko rh-negative ihmiset alien jälkeläisiä?

Vierailija
74/269 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, olen A-ryhmää ja mies O-ryhmää. Laitan siis letkun kulkemaan meidän välillä, jos tarvitsen verta.

Vierailija
75/269 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veriryhmä on OMG- ja se aiheuttaa kantajassaan alituista taivastelua ja negailua asiasta kuin asiasta.

Vierailija
76/269 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AB+

Vierailija
77/269 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nolla koska kyse on veriryhmästä jossa on nolla antigeenia.

Vierailija
78/269 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A-ryhmän ihmisiä on eniten maailmassa. Ryhmä O taas on juuri se, jonka verta tarvitaan aina eniten. Sattumaako, että tämä menee näin?

No niin. Veriryhmänazzi. (Ottakaa sarkasmina please)

Vierailija
79/269 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on alun perin nolla. Mutta kun väestö vain tyhmistyy, niin tuli liian vaikeaksi käsittää, että oli A, B ja nolla.

Joten nollasta tehtiin oo, koska idiootit sanoi joka tapauksessa aa, bee ja oo. Mutta oikeasti se siis tarkoittaa nollaa.

Vierailija
80/269 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse O+, mies B+ ja lapsi O+. Vähän kyllä epäilen, että veriryhmästä viis, kun mulla on astma ja miehellä diabetes ynnä korkea verenpaine. Oma veriryhmäni selvisi äitiysneuvolassa. Lapsi on terve, ei juuri edes lentsut tartu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan