Miten voi olla että kuntokeskukset on vielä auki?
Fressit ja sen sellaiset? Mummot lukitaan komeroihin, lapset vangitaan koteihin, harrastukset lopetetaan, kirjastot suljetaan, mutta rahkajamppojen pitää päästä ähkimään yhdessä, pandemiasta viis.
Kommentit (15)
Joo-o. Fressikin pitää keskuksensa auki eikä ryhmäliikuntatuntejakaan peruta, ryhmäkoko rajoitettiin kymmeneen. Eilen tuli vielä Fressin omistajan kerjuukirje sähköpostissa. Ahnetta ja lyhytnäköistä. Tekee mieli perua koko jäsenyys.
Onhan baaritkin auki. Myös juopot saavat jatkaa harrastustaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko mennä, jos pelottaa. Pysy poissa ja ongelma on ratkaistu.
Ei, ongelma ei ole sillä ratkaistu. Iso osa väestöstä vääntää itseään seitsemälle mutkalle epidemian etenemisen hillitsemiseksi, mutta osa viis veisaa, ja se että minä pysyn poissa sieltä salilta ei estä niitä muita kävijöitä viemästä virusta eteenpäin. Ja se on perseestä, että sitten jonkun muun mummo kuolee ja jonkun toisen kesäloma jää pitämättä ja joku toinen tekee 14-tuntista työvuoroa viikosta toiseen koska rahkajampan pitää jumpata.
Ihmiset pitää huolta kunnostaan. Vastuullisesti siellä voi käydä. Ja ovat melko tyhjillään eli suurempi vaan on Prisman vessapaperihyllyllä
Ovat ykaityisiä firnoja.
Toistaiseksi voivat itse päättää, yrittäjinä, pitävätkä kuntokeskuksensa auki, vai ei.
On jokaisen ihmisen yksityisasia, haluaako hän edelleen tässä tilanteessa käyttää kuntosalin palveluja.
Joten päätähän ihan itse, haluatko käydä siellä edelleen.
Vain julkisset kuntosalit on suljettu, valmiuslain mukaan, Yksityistä toimitaa ei ole kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Ilman kuntosalia pärjää kyllä. Ilman alkoholia ei.
Oma valintasi, käytätkö vielä kuntosalin palveluja vai et.
Kuntosalien aukiolo ei kiellettyä.
Valmiuslaki kieltää vain julkisten kuntosalien aukiolon, siis kuntosalien, joita ylläpidetään julkisin varoin.
Jokainen yksityinen yrittäjä voi edelleen pitää salinsa auki, jos haluaa.
Kukaan ei siihe puutu. Ei ainakaan toistaiseksi, jos kävijöitä on kerrallaan alle kymmenen hlöä.
Vierailija kirjoitti:
Oma valintasi, käytätkö vielä kuntosalin palveluja vai et.
Kuntosalien aukiolo ei kiellettyä.
Valmiuslaki kieltää vain julkisten kuntosalien aukiolon, siis kuntosalien, joita ylläpidetään julkisin varoin.
Jokainen yksityinen yrittäjä voi edelleen pitää salinsa auki, jos haluaa.
Kukaan ei siihe puutu. Ei ainakaan toistaiseksi, jos kävijöitä on kerrallaan alle kymmenen hlöä.
Ei minun valintani ole mikään ongelma, osaan kyllä pysyä salilta poissa vaikka se on auki (ja missä välissä sinne ehtisikään kun tekee oman osansa eli opettaa koululaisen kotona, hoitaa päiväkotilaisen kotona, ja tekee omat työnsä etänä - se on ihan täysi päivä), mutta hämmentävää se että kunnan salit on niin vaarallisia ettei luoteta ihmisten omaa harkintaan, mutta yksityiset salit ei. Logiikka hoi?
Kävin tänään salilla ja tuli ihan rikollinen olo
No niin. Jos ne määrätään kiinni, pitänee valtion maksaa korvaus ja se tulee hiton kalliiksi. Nyt koetetaan saada ihmiset älyämään ettei tarttis mennä ympäriinsä senkin takia ettei tartte pistää kaikkia karanteeniin. Sekin maksaa vahtia sen karanteenin toteutumista ja elämästä tulee jokaiselle huomattavasti vaikeampaa kun ei saa sitten edes käydä ulkona kävelyllä.
Nää itsekkäät minä-minä-jumpparit ja uhmakkaasti kahviloissa pörräävät seniorit vois hiukan hävetä toimiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman kuntosalia pärjää kyllä. Ilman alkoholia ei.
Juuri näin. Jos baarit menee kiinni, hamstraus alkaa Alkossa ja markettien olut-, siideri- ja lonkerohyllyllä. Vessapaperia ja jauhelihaa kyllä riittää, mutta alkoholit on loppu.
Saliyrittäjät itkee somessa että älkää katkaisko jäsenyyksiä
Elixialta oli fiksua brändinhallintaa sulkea keskukset kahdeksi viikoksi. Tosin itse olen ruvennut ajattelemaan sitä bakteerien ja virusten määrää laitteissa ja punteissa, ja en varmaan palaa minkään kuntokeskuksen asiakkaaksi. Ulkoilu se on jotain.
Älkää menkö niihin! Muistakaa, että myös oireettomat levittävät koronaa.
Ei ole pakko mennä, jos pelottaa. Pysy poissa ja ongelma on ratkaistu.