Kun ei testata niin mistä tietää voiko olla korona vai tavallinen flunssa?
Sanotaan että jos on oireita pitää sairastaa kotona.. mutta mitä jos on vaikka korona ja saa vain korkeintaan kolmen päivää sairaslomaa ja sitten takaisin töihin? Sitten menee tartuttamaan muita.
Kommentit (23)
Koronassa ei kuulemma nuhaa. Kuinka moni sairastanut ikinä flunssan ilman nuhaa???
Vierailija kirjoitti:
Koronassa ei kuulemma nuhaa. Kuinka moni sairastanut ikinä flunssan ilman nuhaa???
Mulla on tosi harvoin flunssassa nuhaa. Yskää vaan ja pääkipua. Kesto 5-7 päivää keskimäärin.
Et varmasti mistään ennen kuin olet sairaalahoitokunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Koronassa ei kuulemma nuhaa. Kuinka moni sairastanut ikinä flunssan ilman nuhaa???[/quote
Entäs kun on nuha ja korona?
Itseasiassa joillain on raportoitu myös nuhaa koronan jälkioireina.
Ei sitä tiedä mistään. Jos pomo ei anna saikkua, menet terveyskeskukseen tai työterveyteen hoitajalta sitä pyytämään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä koronassa voi olla myös nuhaa. Ei kaikilla, mutta joillakin. Tuo, että koronaviruksen oireisiin ei kuuluisi nuhaa, on jo kumottu tutkimuksissa, joten on vahingollista levittää väitettä. Joku hölmö vielä uskoo sen, ja lähtee pärskimään työpaikalleen.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä tiedä mistään. Jos pomo ei anna saikkua, menet terveyskeskukseen tai työterveyteen hoitajalta sitä pyytämään.
Ei kun nimenomaan et mene, vaan soitat sinne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronassa ei kuulemma nuhaa. Kuinka moni sairastanut ikinä flunssan ilman nuhaa???[/quote
Entäs kun on nuha ja korona?
No sit on. Sinähän sen lopulta päätät, oletko työkuntoinen vai et ole. Suositus kuitenkin on, että pysyt tautisi kanssa kotona.
Nyt pitää jäädä pienistäkin oireista kotiin eikä siihen ole esimiehellä mitään sanottavaa. Eihän sinun tarvitse edes kertoa tarkemmin oireistasi, kun sanot vain että on flunssan oireita. Soitat työterveyteen/terveyskeskukseen ja sieltä annetaan sairauslomaa jokin aika. Jos sen loputtua on edelleen oireita, soitat uudestaan.
Ei tarvitse tietää onko flunssa vai korona, kun nuo ovat tällä hetkellä ohjeet molempiin.
Mitä tekisit sillä tiedolla? Ei sinua kuitenkaan hoideta sen tarkemmin, oli sitten flunssa tai korona. Eikä oikein mitään voisi edes tehdä. Oireita voidaan hoitaa eli, jos tulee jotain vakavampaa niin lääkäriin tietenkin. Ihan samalla tavalla kuin flunssassa ja influenssassakin. Ei se korona heti tapa, ihan voit tarkkailla itse oireiden kehittymistä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekisit sillä tiedolla? Ei sinua kuitenkaan hoideta sen tarkemmin, oli sitten flunssa tai korona. Eikä oikein mitään voisi edes tehdä. Oireita voidaan hoitaa eli, jos tulee jotain vakavampaa niin lääkäriin tietenkin. Ihan samalla tavalla kuin flunssassa ja influenssassakin. Ei se korona heti tapa, ihan voit tarkkailla itse oireiden kehittymistä.
Etkö ymmärrä? Jos koronaa, pysyy karanteenissa, jos tavisflunssa, ei niin väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ymmärrä? Jos koronaa, pysyy karanteenissa, jos tavisflunssa, ei niin väliä.
Saa olla melko meedio että itse erottaa tavallisen flunssan koronasta.
Jos korona tuntuu jollekin tavalliselta flunssalta niin mikä idea siitä on huolestua? Sairastaa pois niin kuin sen tavallisenkin flunssan.
Mites, kun mulla on krooninen yskä syksystä kevääseen? Nytkin sellainen jatkuva hakkaava kuiva yskä. Yleensä se katoaa vain kesäksi. Pitääkö mun olla pois töistä?7
Ei tiedä, ja sitten sairastuu moni koska ihmiset menee työn menettämisen pelon johdosta töihin
Vierailija kirjoitti:
Minä. Kova kurkkukipu eteni keuhkokuumeeksi.
Ei nuhaa.
Ei testata, mutta suositus on, että pienimpiinkin flunssan oireisiin suhtauduttaisiin kuin jos olisi corona. Se onkin sitten eri asia kun velvoittavan ohjeistuksen puuttuessa työterveys ja pomo pyyhkivät ahterinsa noilla suosituksilla, ja kertovat että flunssa se vaan on, eikä se oo ennenkään estänyt työntekoa.