Neljä asiantuntijaa, yksi esimies. Koronan takia työt vähentyvät noin 25%. Kolme jatkaa töitään, minut määrättiin siivoamaan varastoja.
Työpaikallamma on neljä samanlaista työtä tekevää asiantuntijaa, vastuualueet jaettu. Koronan takia laskettiin, että työt vähenevät noin neljänneksen. Esimies, joka jostain syystä ei pidä minusta ollenkaan, keksi nerokkaasti niin, että hän ja kolme muuta asiantuntijaa ovat etätöissä ja minä jään työpaikalle siivoamaan varastoja ja kaappeja. Minun vastuualueeni jaettiin näille kolmelle.
Tosi kiva. Vihaan elämääni.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Miksi et sitten siivoa?
No totta hemmetissä siivoan. Koen tämän vaan epäreiluksi. Miksi minä järjestelen jotain toimistotarvikkeita ja pyyhin hyllyjä (koska siivoojat on lomautettu!) tyhjässä talossa, kun muut "saavat" jatkaa omaa asiantuntijuuttaan. Minulle vessaharja käteen ja muut saavat olla kotona tekemässä oikeita töitä?
ap
Meillä keskusteltiin lomautuksista. Tosin ei koskisi minua.
Ärsyttää tuollainen valitus. Moni menettää työnsä.
oletko thl.ä töissä. tieto täydestä osaamattomuudesta ei saa levitä. sama kuin pekan u.m.ä sieltäkin erotetaan jos päätöksiä arvostelee. uusien vaalien jälkeen monet virka siat siivotaan pihalle. toivottavasti olet silloin se siivooja
Mitä väliä. Siivoilet omaan tahtiin.
Mitä siellä mahdetaan varastoida, jos pieni firma ja henkilöstö koostuu asiantuntijoista.
ohi aiheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et sitten siivoa?
No totta hemmetissä siivoan. Koen tämän vaan epäreiluksi. Miksi minä järjestelen jotain toimistotarvikkeita ja pyyhin hyllyjä (koska siivoojat on lomautettu!) tyhjässä talossa, kun muut "saavat" jatkaa omaa asiantuntijuuttaan. Minulle vessaharja käteen ja muut saavat olla kotona tekemässä oikeita töitä?
ap
Ei kukaan kutsu omaa työtään "asiantuntijuudeksi"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et sitten siivoa?
ap
Olet kyllä aika taitava, nytkin samaan aikaan siivonnut ja vauvapalstaillut pitkän tovin.
Siivoojien lomautukseen en ihan usko, koska lomautuksia ei ole voitu näin ripeästi saattaa voimaan. Etätyöohjeet tuli viime viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä siellä mahdetaan varastoida, jos pieni firma ja henkilöstö koostuu asiantuntijoista.
ohi aiheen.
Ei mitään. Provoimija ei ole perillä mitä "asiantuntijuus" on
Ymmärrän hyvin näin esimiehenä miksi pomosi ei pidä sinusta.
Zinc
Sellaista se vaativa asiantuntijatyö välillä on.
Kehtaatko tässä nyt kovaan ääneen väheksyä siivoustyön merkitystä? Ei ole muka ”oikeaa työtä”.
Kyllä sinullekin itku tulisi jos kaikki maailman siivoojat lopettaisi työn ja olisi vain asiantuntijoita.
Kyllikki, 86, Eteläranta
Paljonko niitä varastoja siellä asiantuntijaorganisaatiossa on ja mitä niissä varastoissa säilötään? Siivoojien tehtävänä ei yleensä ole varastojen järjestely, varastot on omien ammattilaistensa työmaata. Mutta samaan aikaan siivoava ja palstaileva asiantuntija ei nyt saa toteuttaa asiantuntijuuttaan, mikä tietty on kurjaa.
Vierailija kirjoitti:
Lomautusko olisi parempi ollut?????
Noo tässä tapauksessa kyllä, lomautus olis ollut parempi.
Ap sitten vaan siivoilee porvoolaisessa varastossaan ;D jos tämä olisi oikea tilanne niin kannattais etsiä uutta hommaa aika äkäseen. En ole saikuttelun kannattaja mutta tässä saattaisin tehdä poikkeuksen.
Nyt pääset maistamaan oikeita töitä välillä! Autenttisen kokemuksen saisit kun nuo kolme asiantuntijaa alkavat kohta tehdä sinulle työohjeita ja suunnitella siivoustyön prosesseja "tehokkaammiksi" ; )
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä. Siivoilet omaan tahtiin.
No on väliä. Onhan tämä selkeä viesti siitä, että muiden työtä arvostetaan enemmän kuin minun. Muut voivat jatkaa töitään etänä, minulta otetaan työni kokonaan pois ja laitetaan siivoamaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Paljonko niitä varastoja siellä asiantuntijaorganisaatiossa on ja mitä niissä varastoissa säilötään? Siivoojien tehtävänä ei yleensä ole varastojen järjestely, varastot on omien ammattilaistensa työmaata. Mutta samaan aikaan siivoava ja palstaileva asiantuntija ei nyt saa toteuttaa asiantuntijuuttaan, mikä tietty on kurjaa.
Meillä on isot arkistot, jotka siivotaan aika ajoin. Useimmiten tähän työhön palkataan joku loppuvaiheen opiskelija tai pari sellaista kesätöiksi. Ihan vaan aakkostamista, arkistointivelvoitteen ohittaneet paperit tuhotaan. On myös ihan toimistotarvikekaapin siivousta kuulemma luvassa ja koko toimistossa esim. pölyjen pyyhkimistä hyllyiltä jne, kun niistä on viety mappeja koteihin. Seinissä on kuulemma teipinjälkiä, joita voisi hinkata. Kukkia kastella. Kaikenlaista.
Meillä on siis iso organisaatio, ei vain me neljä. Taloon jää tyyliin vahtimestari valvomaan, ettei taloon tule ketään ja minä meidän osastolta. Muilta osastoilta en tiedä miten hoidetaan.
Ja joo palstailen, kun olen ruokatunnilla.
Pitäisi olla kiitollinen, ettei työt lähde alta, mutta oikeasti suututtaa tämä tilanne.
ap
sun kannattaa olla vaativan erityisalan asiantuntija.
Taisi olla liian vaativaa asiantuntijatyötä. Siis provohan tää oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on isot arkistot, jotka siivotaan aika ajoin. Useimmiten tähän työhön palkataan joku loppuvaiheen opiskelija tai pari sellaista kesätöiksi. Ihan vaan aakkostamista, arkistointivelvoitteen ohittaneet paperit tuhotaan. On myös ihan toimistotarvikekaapin siivousta kuulemma luvassa ja koko toimistossa esim. pölyjen pyyhkimistä hyllyiltä jne, kun niistä on viety mappeja koteihin. Seinissä on kuulemma teipinjälkiä, joita voisi hinkata. Kukkia kastella. Kaikenlaista.
Meillä on siis iso organisaatio, ei vain me neljä. Taloon jää tyyliin vahtimestari valvomaan, ettei taloon tule ketään ja minä meidän osastolta. Muilta osastoilta en tiedä miten hoidetaan.
Ja joo palstailen, kun olen ruokatunnilla.
Pitäisi olla kiitollinen, ettei työt lähde alta, mutta oikeasti suututtaa tämä tilanne.
ap
Sulla on todella pitkä ruokatunti!
Lomautusko olisi parempi ollut?????