Edessä koulunkäynnin muuttuminen etäopiskeluksi, koulujärjestelmä on tullut tiensä päähän?
Nytkö huomataan että koulujärjestelmä on tullut tiensä päähän? Jatkossa opiskelu järjestetään tämän ”kokeilun” myötä etänä aina kuin mahdollista, eli lähes aina. Mielenkiintoinen mahdollisuus kehittyä koulutusjärjestelmällä.
Kommentit (27)
No höps. Koululla on muutakin tavoitteita kun vain aineenhallintaa. Mm. sosiaalista kasvua ja kouluruokailu. Välineet koulun kuuluu kustantaa, ja tilat jo on - ei hirveitä säästöjä etäopetuksesta.
Perusopetuslaki säätää, että opetus on pidettävä pääasiassa lähiopetuksena. Tässä laissa ei ole muutoksia, eikä ihan vähällä tulekaan.
Poikkeustilalaki ajaa yli perusopetuslain.
Eiköhän tässä pikemminkin tulla huomaamaan ettei tällainen laajamittainen etäopiskelu toimi, eikä korvaa perinteistä opetusta.
Vierailija kirjoitti:
Mites ne ma-mut ja va-mut?
Varmaan jotain harjaantumisyksiköitä jätetään toimintaan, mutta muuten minusta tämä on taloudellisesti, ympäristöllisesti ja globaalisti kestävä muutos.
No jaa. Just tulin kotiin. "Koulua" käyvä teini leikki jollain ihan muulla ohjelmalla sen sijaan että olisi tehnyt sitä mitä kyseisen tunnin ope oli käskenyt. Patistin sitä tekemään mitä ope käskee ja eiköhän MIES tullut mesoamaan mulle että mitä minä kyttään teinin tekemisiä, en minä koulussakaan kulje perässä määräilemässä sitä. Tässä nyt taas nähdään se mikä on oikea vastaus kysymykseen miten saadaan pojat ottamaan koulunkäynti vakavasti. Me naiset tehdään jo parhaamme ja pojan tärkein esikuva vesittää minkä ehtii.
En usko. Kyllä tämä sellainen haaste on kouluille nyt selvitä tästä poikkeustilanteesta.
Sehän on miten se otetaan. Nähdäänkö mahdollisuutena vai pelätäänkö muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on miten se otetaan. Nähdäänkö mahdollisuutena vai pelätäänkö muutosta.
Juuri näin. Varmasti moni asia tulee muuttumaan, mikäli osataan ottaa opiksi. Mutta sosialistinen suomi pistää tietysti vastaan kun kaikille täytyy jakaa samalla kauhalla.
Kyllä tässä on koulujärjestelmällä nimenomaan MAHDOLLISUUS kehittyä.
Jaa, tutkimusten mukaan runsas TVT käyttö lisää lasten ahdistuneisuutta ja syrjäytymisriskiä. Että ei nyt hätäillä.
Opettajakoulutus tulee muuttumaan ja painopiste siirtymään
Kouluthan on jo homeessa, ei niitä kannata ylläpitää
Vierailija kirjoitti:
No höps. Koululla on muutakin tavoitteita kun vain aineenhallintaa. Mm. sosiaalista kasvua ja kouluruokailu. Välineet koulun kuuluu kustantaa, ja tilat jo on - ei hirveitä säästöjä etäopetuksesta.
Perusopetuslaki säätää, että opetus on pidettävä pääasiassa lähiopetuksena. Tässä laissa ei ole muutoksia, eikä ihan vähällä tulekaan.
Niitä sosiaalisia kontakteja lapseni onkin pelkästään koulusta hakenut. Opettaminen on ennenkin tehty kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä sosiaalisia kontakteja lapseni onkin pelkästään koulusta hakenut. Opettaminen on ennenkin tehty kotona.
Niin, mikä se on se opettajan ydinosaaminen, siitä tässä kai on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Etäopiskelun lisääminenkö muka on se suunta ja kehityksen kohde?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole koulupakkoa, vain oppivelvollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etäopiskelun lisääminenkö muka on se suunta ja kehityksen kohde?
Ehdottomasti. Kestävää kehitystä.
Vierailija kirjoitti:
No jaa. Just tulin kotiin. "Koulua" käyvä teini leikki jollain ihan muulla ohjelmalla sen sijaan että olisi tehnyt sitä mitä kyseisen tunnin ope oli käskenyt. Patistin sitä tekemään mitä ope käskee ja eiköhän MIES tullut mesoamaan mulle että mitä minä kyttään teinin tekemisiä, en minä koulussakaan kulje perässä määräilemässä sitä. Tässä nyt taas nähdään se mikä on oikea vastaus kysymykseen miten saadaan pojat ottamaan koulunkäynti vakavasti. Me naiset tehdään jo parhaamme ja pojan tärkein esikuva vesittää minkä ehtii.
Se että toinen vanhempi uhmaa toisen auktoriteettia ei myöskään ole hyvä juttu. Tätä tuntuu jostain syystä esiintyvän paljon, en ymmärrä mikä tarve toisella vanhemmalla on niin usein yrittää mitätöidä se, mitä toinen on juuri sanonut.
Maailma on jo nyt liiankin paljon painottunut laitteiden käyttöön ihmiskontaktien sijaan. Jos kouluun menon sijaankin istuttaisiin vain koko päivä laitteella opiskelemassa niin itse kyllä räjähtäisin. Koulupäivästä puuttuisi se keventävä osuus jolloin voi jutella muiden kanssa.
Mites ne ma-mut ja va-mut?