Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
7601/7839 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ihana muisto on kerrostalosta että korona-aikana etätöitä tehdessä ja koulujen ollessa etänä lapset pelasivat sisällä koripalloa. Siis pompottivat koripalloa parkettia vasten 1960-luvun pahviseinäisessä talossa.

Tai kun toisen seinänaapurin perhe ramppasi joka yö rapussa edestakaisin tömistellen ja ovea paukuttaen.

Ja yhdessä kodissa oli naapurissa 24/7 itkevä vauva. 

Toisessa sitten taas aamuyöllä kotiutuva vanha alkoholistipappa joka pissasi seinän takana, huusi ja kirosi ja jokaikinen ääni kuului selvästi. 

Sattuneesta syystä en asu enää kerrostalossa 😅

Vierailija
7602/7839 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin hygieniahullulla siivouspäivä ja täyttää varmaan taas asuntoaan vedellä, kun koko päivän vesi suhisee täysillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7603/7839 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantapäätamppaajien jälkeen ärsyttävin porukka ne suuhengittäjät, jotka sulkee ovet paiskaten ne kiinni. Liian paljon aivokapasiteetti taas vaatinee sulkea ne sivistyneesti. Etenkin ovi jossa normaali alaspäin käännettävä kahva kalahtaa äänekkäästi kun sen vaan heittää kiinni sen sijaan että pitää samalla kahvasta kiinni ja tällöin se vain hiljaa naksahtaa kiinni.

Vierailija
7604/7839 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää unohtako paiskata vessanpytyn kantta korkealta ja kovaa kiinni!

Vierailija
7605/7839 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on rauhallista. Aikuinen ukko ei enää juokse kännissä pitkin kämppää ja paisko ulko ovea kiinni. Sen rouva ei enää raivosiivoa.

Mieltä lepää kun 70 kg keveämpi lapsi juoksee ja koira silloin tällöin haukahtaa päivällä.

Kukaan ei paisko ovia.

Ihanan rauhallista.

Vierailija
7606/7839 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huudan ja rellestan kuin viimeista paivaa. Olen taysin holtiton ja valilla hakkaan pattereita rautatangolla ja kaadan pianon lattialle. 

Vierailija
7607/7839 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on naapuri, joka erittäin huonosti äänieristetyssä vanhassa talossa kuuntelee musiikkia. Siinähän ei ole sinänsä mitään pahaa. Ongelma on talon huono äänieristys. Naapuri kuuntelee musiiikkia ennen nukkumaan menoaan ja laittaa musiikin soimaan herättyään. Tämä tarkoittaa, että me muut saman kerroksen ihmiset herätään ja mennään nukkumaan hänen rytmillään.

Nyt olen alkanut tehdä sitä, että kun hän laittaa oman musiikin päälle, minä laitan omani. En jaksa kuunnella hänen makunsa mukaista musiikkia. Naapuri kokee tämän pahana ja kiusaamisena, että matkin häntä ja seuraan hänen tekemisiään, kun samaan aikaan laitan musiikin päälle.

Minun on vaikea jopa lukea tällaista. En kerta kaikkiaan kestäisi asua huonosti eristetyssä kerrostalossa. Siksipä oli pakko tyytyä uudistuotantoon, joka on sekä kallis ratkaisu että myös arkkitehtonisesti ei aivan sitä, mikä eniten miellyttää. Olen kuitenkin onnellinen hiljaisesta arjestani.

Vierailija
7608/7839 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan kerrostaloissa on ääntä ollut.

Vierailija
7609/7839 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen juhannuksen jälkeen irtisanomassa vuokrasopimukseni yläkerran kanta-astujien vuoksi. He ja minä heräämme nykyään klo 5.30 joka aamu, omat työni alkavat yhdeksän pintaan ja tässä on nyt erilaisten nukkumarytmien vuoksi menty arkisin jo muutama kuukausi 4-5 tunnin yöunilla. Olen antanut asiasta palautetta, johon vastaus oli tyyliä "aijaa, voi ei! yritetään olla hiljempaa" mutta mitään muutosta ei tullut. Mukavan oloisia nuoria ihmisiä, mutta ilmeisesti he eivät vain tajua miten kovaan ääneen tömistely kuuluu ja jopa tuntuu täällä puukerrostalon alakerroksessa. 

Kokeilin yhtenä yönä nukkua niin, että laitoin white noisen kuulumaan kaiuttimesta sängyn viereen erittäin kovalla völyymilla koko yön ajaksi. Heräsin siitä huolimatta TUMPS TUMPS TUMPS -ääniin tuttuun aikaan. Siinä vaiheessa luovutin kokonaan ja aloin katsella itselleni ylimmän kerroksen asuntoja, ei ole mitään järkeä menettää mielenterveyttäni noiden kanssa.

Rakenteita pitkin kantautuvaan töminään ei tosiaan korvatulpat tai vastamelukuulokkeet auta. Töminä kuuluu melkeinpä vain entistäkin häiritsevämmin kun ympäristön muut äänet vaimenevat. Kommuuniasuminen on epäterveellistä, ja kaikkien kannattaisi oman hyvinvointinsa vuoksi mahdollisuuksien mukaan pyrkiä erillis- tai omakotitaloon. 

Vierailija
7610/7839 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun luhtitalon alakerrassa joka rakennettu 2019 ja yläkerrasta kuuluu järkyttävä kolina. Nykyiset asujat ovat neljännet vuokralaiset. Nämä nykyiset on nuoria yöeläjiä. Ovet paukkuu, kannat kopsuu, imurointi kuuluu. Ikävöin sitä toisena asukkaana ollutta nuorta miestä, jolta ei kuulunut ääntä oikeastaan ollenkaan. En voi suositella luhtitalossa asumista. Vielä vuosi pitäisi kestää sitten muutan rivariin. 

Vierailija
7611/7839 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalossa jo 25 vuotta, ahh tätä rauhaa ja virkeyttä kun voi oman rytminsä mukaa elää olen jo unohtunut neukkukuutio ongelmat

Vierailija
7612/7839 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen juhannuksen jälkeen irtisanomassa vuokrasopimukseni yläkerran kanta-astujien vuoksi. He ja minä heräämme nykyään klo 5.30 joka aamu, omat työni alkavat yhdeksän pintaan ja tässä on nyt erilaisten nukkumarytmien vuoksi menty arkisin jo muutama kuukausi 4-5 tunnin yöunilla. Olen antanut asiasta palautetta, johon vastaus oli tyyliä "aijaa, voi ei! yritetään olla hiljempaa" mutta mitään muutosta ei tullut. Mukavan oloisia nuoria ihmisiä, mutta ilmeisesti he eivät vain tajua miten kovaan ääneen tömistely kuuluu ja jopa tuntuu täällä puukerrostalon alakerroksessa. 

Kokeilin yhtenä yönä nukkua niin, että laitoin white noisen kuulumaan kaiuttimesta sängyn viereen erittäin kovalla völyymilla koko yön ajaksi. Heräsin siitä huolimatta TUMPS TUMPS TUMPS -ääniin tuttuun aikaan. Siinä vaiheessa luovutin kokonaan ja aloin katsella itselleni ylimmän kerroksen asuntoja, ei ole mitään jär

Rakenteita pitkin kantautuvaan töminään ei tosiaan korvatulpat tai vastamelukuulokkeet auta. Töminä kuuluu melkeinpä vain entistäkin häiritsevämmin kun ympäristön muut äänet vaimenevat. Kommuuniasuminen on epäterveellistä, ja kaikkien kannattaisi oman hyvinvointinsa vuoksi mahdollisuuksien mukaan pyrkiä erillis- tai omakotitaloon. 

Oletko vajaaälyinen?

Ei sinun korvat ole osa talon rakennetta, ellet sitten kyttää naapureita korva seinässä kiinni. Muussa tapauksessa ääni saapuu korvaan ilman välityksellä, ja tähän voi vaikuttaa vähentävästi sekä vastamelukuulokkeilla, että korvatulpilla.

Vierailija
7613/7839 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin yhtenä yönä nukkua niin, että laitoin white noisen kuulumaan kaiuttimesta sängyn viereen erittäin kovalla völyymilla koko yön ajaksi. Heräsin siitä huolimatta TUMPS TUMPS TUMPS -ääniin tuttuun aikaan. Siinä vaiheessa luovutin kokonaan ja aloin katsella itselle

Oletko vajaaälyinen?

Ei sinun korvat ole osa talon rakennetta, ellet sitten kyttää naapureita korva seinässä kiinni. Muussa tapauksessa ääni saapuu korvaan ilman välityksellä, ja tähän voi vaikuttaa vähentävästi sekä vastamelukuulokkeilla, että korvatulpilla.

Kyllä on vajaa, samoin kuin tuon viestin yläpeukuttajatkin.

Vierailija
7614/7839 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä, omaan paskaviestiisi vastaava kusipää tässä vajaa olet. Niin, ja kusipää, kuten tuli jo todettuakin. 

Vierailija
7615/7839 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä, omaan paskaviestiisi vastaava kusipää tässä vajaa olet. Niin, ja kusipää, kuten tuli jo todettuakin. 

Joku muu kylläkin vastasi viestiini, mutta oletko niin tyhmä ettet kykene vastaamaan itse asiaan? 

Eli perustele, miksei ilman välityksellä etenevien ääniaaltojen pääsyä tärykalvoille voisi vaimentaa korvatulpilla tai vastamelukuulokkeilla? Miksi korvatulpat on yleensä edes keksitty jos ne ei edes toimi siinä tarkoituksessa?

Ne höpinät äänen kulkeutumista rakenteita pitkin voit unohtaa perusteluista, kun se ei selitä mitään, äänihän ihan yleisesti on lähtöisin jonkin rakenteen värinästä. Korviin ääni tulee yleensä ilman välityksellä, kuten mainitussa tapauksessakin.

Vierailija
7616/7839 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yritetä. Kansallispukusten pennut mekastaa pihalla yökaudet ja aikuiset ei osaa ulosantiaan säätää hiljemmalle, ei sisällä eikä ulkona. Oli kello mitä hyvänsä. Kun kohteliaasti asiasta mainitsen heilli, saan haistattelua ja tappouhkauksia. Noh ei se mitään, aseen olen jo kaikenvaralle hankkinut. Terve tuloa vaan.

Vierailija
7617/7839 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun luhtitalon alakerrassa joka rakennettu 2019 ja yläkerrasta kuuluu järkyttävä kolina. Nykyiset asujat ovat neljännet vuokralaiset. Nämä nykyiset on nuoria yöeläjiä. Ovet paukkuu, kannat kopsuu, imurointi kuuluu. Ikävöin sitä toisena asukkaana ollutta nuorta miestä, jolta ei kuulunut ääntä oikeastaan ollenkaan. En voi suositella luhtitalossa asumista. Vielä vuosi pitäisi kestää sitten muutan rivariin. 

Ihmettelen nykynuoria jotka yökaudet valvovat ja samalla häiriköivät muita. Ei taida paljon töihin olla kiire? Tai kouluun? Olen itsekin kärsinyt näistä. Joo ei sais yleistää nuoria mutta myös minun pahimmat seinä,yläpuolen ja alapuolen naapurit olleet nuoria yökukkijia jotka laittavat "kunnolla tuulemaan " tahallista kiusantekoa se on. 

Nykyään erittäin rauhallinen taloyhtiö mutta piha alue varsinkin kesäisin ei ole. Mut parempi näin. Saa nukuttua kuitenkin.

Vierailija
7618/7839 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku muu kylläkin vastasi viestiini, mutta oletko niin tyhmä ettet kykene vastaamaan itse asiaan? 

Eli perustele, miksei ilman välityksellä etenevien ääniaaltojen pääsyä tärykalvoille voisi vaimentaa korvatulpilla tai vastamelukuulokkeilla? Miksi korvatulpat on yleensä edes keksitty jos ne ei edes toimi siinä tarkoituksessa?

Ne höpinät äänen kulkeutumista rakenteita pitkin voit unohtaa perusteluista, kun se ei selitä mitään, äänihän ihan yleisesti on lähtöisin jonkin rakenteen värinästä. Korviin ääni tulee yleensä ilman välityksellä, kuten mainitussa tapauksessakin.

Turhaan kyselet, tiedän tuon tapauksen. Ei hän koskaan ole pystynyt järkeviin/älyllisiin kommentteihin. Kiistaton fakta on, ettei noita väitteitä voi kumota millään. Faktat kun ovat faktaa, eikä ne siitä muuksi muutu perusteluilla(=vaiheilla). 

Minä en ole edes viitsinyt tuolle typerälle trollille vastata pitkään aikaan, kun ei se ymmärrä mistään mitään.

Vierailija
7619/7839 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤣😆😁😬🤭

Vierailija
7620/7839 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan kerrostaloissa on ääntä ollut.

Kuuluu asiaan kolhoosiasumisessa, hassua että jotkut kitisevät melusta vaikka asuvat kerrostalossa. Vaihtoehtoja löytyy, jos ei normaaleja ääniä kestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi