Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?
Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?
Kommentit (7839)
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä käsittämätöntä miten moni luulee että mitä pienempi ihminen kyseessä niin sen pienemmät olisi myös äänet eikä sellaisen hyppiminen ja pomppiminen nyt mitenkään voi kuulua minnekään. Pyhä yksinkertaisuus.
Kaikkein pahinta töminää aiheuttaa ympäriinsä juoksenteleva ja pomppiva pikkuipana, jonka vanhemmat ovat kyvyttömiä kasvattajia.
Ei omakotitalokaan takaa rauhaa, jos talot on tiiviisti rakennettu. Asun meinaa omakotitalossa joka on tiiviisti rakennettu. Eilen pihalla mölisi naapuri joilla oli juhlat, mutta onneksi loppui joskus kahden aikaan yöllä eikä neljään saakka. Kyllä ärsytti, itsekästä, joten soitin poliisit ja soitan jatkossakin. Poliiseilla kesti 45 min. Posketonta touhua nykyään! Apua et saa jos pyydät. Hätäkeskusvirkailija ehdotti, että menen itse sanomaan näille humalaisille, en todellakaan mennyt kun sitähän saa nykyään turpaan jos sanot. On mennyt surkeeksi touhut, minä, minä ja minä. Muutan seuraavaksi korpeen!
Muuttaisin heti kerrostaloon jos olisi rauhallista. Asun yksin omakotitalossa, en koe tätä omakseni ja pihatyöt ärsyttää. Asun vuokralla onneksi. Onko jollain kokemusta kulmahuoneen luhtitalosta joka on kaksi kerroksinen? Kuuluuko rappusista ääntä, kun olen lukenut kommentteja, että kaksikerroksisista taloista kuuluu rappusista ääntä? Rakennettu 2013. Nykyisen asukkaan mukaan rauhallista.
Vierailija kirjoitti:
Muuttaisin heti kerrostaloon jos olisi rauhallista. Asun yksin omakotitalossa, en koe tätä omakseni ja pihatyöt ärsyttää. Asun vuokralla onneksi. Onko jollain kokemusta kulmahuoneen luhtitalosta joka on kaksi kerroksinen? Kuuluuko rappusista ääntä, kun olen lukenut kommentteja, että kaksikerroksisista taloista kuuluu rappusista ääntä? Rakennettu 2013. Nykyisen asukkaan mukaan rauhallista.
Tuollainen luhtitalo tuli vastaan ja mietin siis muuttoa. -sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmine on kanta astuja ja suomalainen jalka on leveä lestinen ja astuu lujaa Muuttakaa mettään jos häirittee ,Mun mielipude on että omassaa kodissa saa elää niinku haluvaa ja se on vissi
Taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja jo 10v
Huh mitä mongerrusta. Ei ihme, ettei moisen kirjoittajaa naapureiden kotirauha kiinnosta.
Neandertalilainen kirjoitustyyli ja askellustapa sopivat hyvin yhteen :D
Olen juhannuksen jälkeen irtisanomassa vuokrasopimukseni yläkerran kanta-astujien vuoksi. He ja minä heräämme nykyään klo 5.30 joka aamu, omat työni alkavat yhdeksän pintaan ja tässä on nyt erilaisten nukkumarytmien vuoksi menty arkisin jo muutama kuukausi 4-5 tunnin yöunilla. Olen antanut asiasta palautetta, johon vastaus oli tyyliä "aijaa, voi ei! yritetään olla hiljempaa" mutta mitään muutosta ei tullut. Mukavan oloisia nuoria ihmisiä, mutta ilmeisesti he eivät vain tajua miten kovaan ääneen tömistely kuuluu ja jopa tuntuu täällä puukerrostalon alakerroksessa.
Kokeilin yhtenä yönä nukkua niin, että laitoin white noisen kuulumaan kaiuttimesta sängyn viereen erittäin kovalla völyymilla koko yön ajaksi. Heräsin siitä huolimatta TUMPS TUMPS TUMPS -ääniin tuttuun aikaan. Siinä vaiheessa luovutin kokonaan ja aloin katsella itselleni ylimmän kerroksen asuntoja, ei ole mitään järkeä menettää mielenterveyttäni noiden kanssa.
Tuntuu kurjalta seuraavan asukkaan vuoksi, jollei hän ole puolikuuro tai erittäin sikeäuninen. Kerron tietenkin muuton syyksi huonon äänieristyksen ja tömistelyn, jonka vuoksi en saa nukuttua. En kuitenkaan usko, että vuokranantajat kertovat tätä tietoa potentiaalisille uusille asukkaille :(
Vierailija kirjoitti:
KYLLÄ NYT OMASSA KODISSA SAA BLABLA HÖRHÖR no yhtä lailla pitäis omassa kodissaan saada olla myös rauhassa ilman naapureiden jatkuvaa terrorisointia.
Niin pitäisi saada, mutta aika usea perhe on asenteella "Minä saan huutaa niin paljon kuin huvittaa." Meillä on valitettavasti sellainen naapuri. Hakkaavat pattereihin ja kirkuvat sekä huutavat. Ei mitään kotirauhaa.
Täällä ihan ällö jääkaappi paukkuu kuin ammus välillä, ja hurisee kovin, mitään en sille voi, se on niin "niitattu kahden seinän väliin, ettei sitä saa edes imuroitua. Onneksi vuokralla, ja kohta pääsen pois.
Töms töms töms kuulunut naapurista taas koko päivän.
Aamusta iltaan kävelevät kotonaan edestakaisin kantäpäät paukkuen.
Ihanaa olla lomalla, mutta kotona ei niinkään , kun hermot on kireellä naapureiden tömistelystä ja muutenkin paiskovat ovia jne...
Vastamelukuulokkeet on ostettava, kun muuttaa ei nyt voi.
Vierailija kirjoitti:
Ei omakotitalokaan takaa rauhaa, jos talot on tiiviisti rakennettu. Asun meinaa omakotitalossa joka on tiiviisti rakennettu. Eilen pihalla mölisi naapuri joilla oli juhlat, mutta onneksi loppui joskus kahden aikaan yöllä eikä neljään saakka. Kyllä ärsytti, itsekästä, joten soitin poliisit ja soitan jatkossakin. Poliiseilla kesti 45 min. Posketonta touhua nykyään! Apua et saa jos pyydät. Hätäkeskusvirkailija ehdotti, että menen itse sanomaan näille humalaisille, en todellakaan mennyt kun sitähän saa nykyään turpaan jos sanot. On mennyt surkeeksi touhut, minä, minä ja minä. Muutan seuraavaksi korpeen!
Omakotitalo alueella pihakekkerit on tyypeittäin, mutta onneksi kohta tulee talvi ja sitten ne loppuu. Jotain hyötyä suomen lyhyestä kesästä
Miksi jotkut huutavat asiansa niin kovaa että naapurit häiriintyy?
Kuka haluaa kuunnella naapurin kiekumista kotonaan!?
Toinen on kantapää tömistely?
Eikö niihin kantapäihin satu?
Voi tätä paheksunnan määrää. On sitä ennenkin mölytty kerrostaloissa. 70- luvulla oli paljon kovaäänisiä monilapsiperheitä samassa talossa. En muista, että olisi pahalla katsottu toisten elämän ääniä. Joskus hakattiin patteria , jos kuului liian myöhään. Se auttoi.
Taloyhtiö rauhallinen mutta piha alue ei...nyt kesäisin kaikenmaailman taliaivot huutaa,kiljuu ja juhlii ei voi pitää ikkunoita auki.
Mulla on naapuri, joka erittäin huonosti äänieristetyssä vanhassa talossa kuuntelee musiikkia. Siinähän ei ole sinänsä mitään pahaa. Ongelma on talon huono äänieristys. Naapuri kuuntelee musiiikkia ennen nukkumaan menoaan ja laittaa musiikin soimaan herättyään. Tämä tarkoittaa, että me muut saman kerroksen ihmiset herätään ja mennään nukkumaan hänen rytmillään.
Nyt olen alkanut tehdä sitä, että kun hän laittaa oman musiikin päälle, minä laitan omani. En jaksa kuunnella hänen makunsa mukaista musiikkia. Naapuri kokee tämän pahana ja kiusaamisena, että matkin häntä ja seuraan hänen tekemisiään, kun samaan aikaan laitan musiikin päälle.
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiö rauhallinen mutta piha alue ei...nyt kesäisin kaikenmaailman taliaivot huutaa,kiljuu ja juhlii ei voi pitää ikkunoita auki.
Kohta tulee talvi ja sitten loppuu pihalla huutaminen, jotain hyvää talvessa
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama homma. Heräsin yöllä musiikin jumputukseen kun joku räkis meni auto romunsa kanssa bassot jytisten pihalla.viime viikonloppuna sitten jotkut ihmiset huusi pihalla. Olispa jo talvi
-64 valmistunut talo eikä ainakaan tänään sunnuntai aamulla kuulu mitään naapureista. Toista naapuriani en ole vielä tavannut eli en tiedä onko siellä mies vaiko nainen, kun on vasta niin vähän aikaa talossa asunut. Parvekkeen ovi auki ollut eilisestä saakka ja pientä liikenteen hurinaa kuuluu. Talossa vai yksi lapsi ylimmässä kerroksessa ja hän vauva vielä.
Kaksi kuulovammaista naapurissa ja he ovat sitä mieltä että kyllä heidän pitää saada huutaa kotonaan, tarkoittaa eivät halua siellä käyttää kuulolaitteita.
Tavallaan ovat oikeassa, tavallaan väärässä. Ainakin kello 22 jälkeen olkoot huutamatta tai laittakoot koejeet korviin! :).
Sitten on tietty tuo: muuttakaa mettään. Kun heistä valitettiin, he vetosivat niin päin, kuka ei heidän huutojaan kestä muuttakoon..
Noh kunhan vuosi on täynnä tässä...vuokralaisen onni, pääsee huonostakin talosta aika lyhyellä "rangaistuksella".