Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
7441/7839 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ketään enää kiinnosta mikään mikä ei liity itseen. 

Sunnuntai on ihan hyvä päivä tehdä remonttia, öisin voi kuunnella musiikkia lujalla, matot tampataan juhlapyhien aamuina ja rapussa huudetaan. Jos reissusta kotiudutaan keskellä yötä, lapset voi päästää sisäpihalle melskaamaan siksi aikaa kun vanhemmat purkavat autosta laukkuja. Ym. 

t. kolmekymppinen, joka vihaa kerrostaloasumista nykyaikana

Ei remontin tekemisessä sunnuntaina ole mitään vikaa, ellei taloyhtiön yhtiöjärjestys tätä erityisesti kiellä. Useimmat ovat töissä viikolla. Kunhan aloittaa ja lopettaa säälliseen aikaan. 

Vierailija
7442/7839 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

yläkerrasta kuuluu kopinaa ja kolistelua, sellaisia elämisen ääniä. ne ei mua haittaa. Alakerrassa asuu joku vanhempi rouva joka kailottaa puhelimeen jatkuvasti, se ärsyttää niin penteleesti  vaikka on myös normaali elämisen ääni. Joka  aamu se mummeli soittaa jollekin kaverille ja vaihtaa päivän kuulumiset. Kai päivittää jollekin että on hengissä tms. Laitan itse yleensä silloin musiikkia, ei kovin kovaalle.

50-luvulla rakennettu kerrostalo niin kyllä kuuluu jos joku kävelee rappusissa tai pihalla ja nytkin kuuluu jostain puheääntä. naapurit ovat  kaikki kyllä melko rauhallista väkeä. Nukun aina muutenkin korvatulppien kanssa niin mun puolesta saa vuorotyöläiset öisinkin elää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7443/7839 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdessa kerroksessa asuu kolmessa eri kämpässä joku perhe, vanha mies ja nainen omissaan ja kolmannessa joku heidän tyttärensä kai? no pitkin päivää kuuluu kun nämä ramppaavat ovia paiskoen ja paukutellen toistensa luona. siis aina se ovi pitää paiskoa kiinni ihan kymmeniä kertoja yhden tunnin sisällä. ihmetyttää myös että miten niillä niin riittää ramppaamista jatkuvasti toistensa asunnoissa, mitä ne sieltä hakee/tekee koko ajan? varmaan jotain entisiä omakotitalo-asujia..

Vierailija
7444/7839 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli 60-vuotiaat naiset ovat suurin melun aiheuttaja kerrostalossa. Huonokuuloisina ne puhuvat toisilleen  rappukäytävässä kovalla äänellä, niin että kaikki naapurit tietää mihin ne ovat menossa tai mitä sairauksia niillä ja heidän sukulaisillaan on. Tietysti tietävät, tai ainakin luulevat tietävänsä, muiden talossa asuvien ihmisten asiat.

No ei kaikki.

Kyllä se käytöstapojen puute ja alkainen älykkyys ovat syynä siihen huutamiseen.

Yleensä koko perhe puhuu huutamalla, eikä vain vanhemmat naiset...

Minulla asuu ylä ja alapuolella vanhempi nainen ja toisen näistä, joka on yksinkertaisen oloinen kailotus raikaa jatkuvasti, toinen on todella hiljainen fiksu ihminen.

Kyllä järkevä ihminen osaa ottaa automaattisesti naapurit huomioon , eikä halua asioitaan huutaa koko talon tietoon.

Moukkamaista ja noloa tuolla

Kailotus ja huuto voi johtua siitäkin, että puhujalla on huono kuulo tai kuulijalla on huono kuulo. Huudan, jos en muuten tule kuulluksi.

Vierailija
7445/7839 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveää herätä kusen lorinasn ja ulostamis ääniin.

Tietty pitää vielä oikein keuhkoista adti ryystää räkää ja pieraista kovaäänisesti tuon kaiken kruunuksi.

Kovaääninen puhekaan kiva herätys ole viikonloppuna.

Hanki äänieristykset.

Vierailija
7446/7839 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yläkerrasta kuuluu kopinaa ja kolistelua, sellaisia elämisen ääniä. ne ei mua haittaa. Alakerrassa asuu joku vanhempi rouva joka kailottaa puhelimeen jatkuvasti, se ärsyttää niin penteleesti  vaikka on myös normaali elämisen ääni. Joka  aamu se mummeli soittaa jollekin kaverille ja vaihtaa päivän kuulumiset. Kai päivittää jollekin että on hengissä tms. Laitan itse yleensä silloin musiikkia, ei kovin kovaalle.

50-luvulla rakennettu kerrostalo niin kyllä kuuluu jos joku kävelee rappusissa tai pihalla ja nytkin kuuluu jostain puheääntä. naapurit ovat  kaikki kyllä melko rauhallista väkeä. Nukun aina muutenkin korvatulppien kanssa niin mun puolesta saan vuorotyöläiset öisinkin elää.

Tuskin olen sun naapuri, mutta voisin periaatteessa olla sun yläkerran naapuri. Mulla on käsissä tosi paha reuma ja hermovaurio, minkä takia tiputtelen tavaroita. Kuuluu siis turhaa kolinaa. Pahoittelen.

Vierailija
7447/7839 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kahdessa kerroksessa asuu kolmessa eri kämpässä joku perhe, vanha mies ja nainen omissaan ja kolmannessa joku heidän tyttärensä kai? no pitkin päivää kuuluu kun nämä ramppaavat ovia paiskoen ja paukutellen toistensa luona. siis aina se ovi pitää paiskoa kiinni ihan kymmeniä kertoja yhden tunnin sisällä. ihmetyttää myös että miten niillä niin riittää ramppaamista jatkuvasti toistensa asunnoissa, mitä ne sieltä hakee/tekee koko ajan? varmaan jotain entisiä omakotitalo-asujia..

Kaikki saa tolla järjestelyllä täydet asumistuet ainakin. Tukikikkailua.

Vierailija
7448/7839 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa äänet voivat kulkeutua oudosti. Kauan sitten, kun tuttuni oli parikymppinen opiskelija, hänen ovikellossa soi. Siellä oli naapuri, joka oli tullut pyytämään, että lapset eivät metelöisi niin paljon hänen asunnossaan. Tuttava vastasi ihmetellen, ettei täällä ole muita lapsia kuin minä.

Vierailija
7449/7839 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki saa tolla järjestelyllä täydet asumistuet ainakin. Tukikikkailua.

niinpä tietenkin.. hauskinta tässä on, että jos itse satun käytävään saman aikaisesti, niin silloin eivät juurikaan paiskaise ovia mutta jos rappu on tyhjä niin paiskonta alkaa. kuuluu tosi ikävästi myös rakenteita pitkin ja kun ei ole väliovia.

Vierailija
7450/7839 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat ihmiset puhuvat joskus huutaen, koska kuulevat huonosti. 

Pitäisikö kaikkien alkaa kuiskailla ja ostaa huopatossut jalkoihin.

Vierailija
7451/7839 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on hermoheikkoa porukkaa, kun tätä ketjua lukee. Mitä ihmettä asutte kerrostalossa jos ette normaaleja elämisen ääniä jaksa. Mt-ongelmiin kannattaa hakea apua, edes lääkitys.

Vierailija
7452/7839 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan noilla yksikseen tuntikausia haukkuvilla koirilla kaikki hyvin? Epäilen suuresti.

Kerrostalossa asuvilla on myös oikeus omistaa lemmikkin (perheenjäsen).

Kyllä on oikeus, MUTTA järjestyssäännöissä kielletään niiden metelöinti.

Kulta, koirat eivät "metelöi", he toimivat vaistojensa mukaan. Joskus koira kuulee rapusta tai ulkoa epäilyttävää ääntä ja päästää haukun tai kaksi. Tämä on normaalia koirille ja normaalia elämän ääntä.

Tämä. Koirat ovat eläimiä, ei pehmoleluja. Totta hemmetissä ne haukahtavat jos kuulevat jonkun äänen. Yksittäiset haukahdukset jos häiritsevät on päässä vikaa. Jatkuva räkyttäminen on eri asia.

Vierailija
7453/7839 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kotioven räimimistä en ymmärrä. Omassa talossa on yksi, joka tulee vakituisesti klo 23 kotiin, ilmeisesti työ- tms. vuorosta. Aivan järjetön räimäys kun sulkee kotiovensa. Ostakaa lukkoöljyä, jos ei ovi mene kiinni!

Mulla kans kaksi naapuria hakkaa ovea moneen kertaan kiinni. Eivät ole ymmärtäneet että sen voi painaa kiinni. Koko talossa lasit helisee kun kyseiset tyypit tulee ja menee.

Vierailija
7454/7839 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei ole ollut noita vitutuksia enää 25 vuoteen kun tuli muutto omakotitaloon ja toivottavasti ei tarvitsekaan niistä enää ikinä kärsiä.

Kun kysyttiin suomalaisilta suurimmasta vitutuksen aiheesta oli se muut ihmiset 😊

Suurin osa suomalaisista tarvitsisivat jonkin lääkityksen, jos ahdistuvat kaikista äänistä. Jos on niin herkkä lumihiutale niin aina voi muuttaa jonnekin hornan tuuttiin.

Vierailija
7455/7839 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luhtitaloon muutti joku pyykinpesijä joka pesee lähes päivittäin pyykkiä ja tottakai hiljaisuuden aikana klo 23. Voiko itsekkäämpää olla, vaikka koko päivä aikaa pestä vaatteita.

Kaikki hiljaisuuden jälkeen tapahtuvat kovaääniset toiminnot vaikka muuten koko päivän ollut hiljaista ovat tahallista kiusantekoa.

Pyykkiä SAA pestä yöllä, ei ole kiellettyä.

Vierailija
7456/7839 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelliseen Lumo kommenttiin olen huomannut saman. Nyt kun asumistukia kiristettiin niin meidän Lumo talosta muuttivat pois kaikki työttömät tuilla elävät. Kummasti tuli hiljaista kun kaikki yöllä elävät hävisivät. Jäljelle jäi pelkkää työssä käyvää väkeä.

Mulla sama huomio lumo talosta. Huhtikuu kun koitti niin talo tyhjeni ja epämääräinen porukka hävisi. Ei näihin vuokriin ole sossuilla varaa.

Vierailija
7457/7839 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelliseen Lumo kommenttiin olen huomannut saman. Nyt kun asumistukia kiristettiin niin meidän Lumo talosta muuttivat pois kaikki työttömät tuilla elävät. Kummasti tuli hiljaista kun kaikki yöllä elävät hävisivät. Jäljelle jäi pelkkää työssä käyvää väkeä.

Ja jos joskus joku teistä jää työttömäksi syystä tai toisesta, muistakaa muuttaa pois. 

Ei työttömällä ole näihin vuokriin varaa.

Vierailija
7458/7839 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin lorotus suoraan veteen kuuluu asuntooni. Kiva kun tuo käy kusella vielä monta kertaa päivässä,  varmaan jo jotain prostataongelmaa. 

Sulla on joku ongelma kun lasket naapurin vessakäyntejä.

Vierailija
7459/7839 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa asiaa en ymmärrä minäkään, miksi se asunnon ovi pitää paiskoa kiinni, niin että naapurissa taulut heiluu. Sen oven kun saa kiinni ihan painamallakin. Rapussamme on vain 6 asuntoa ja nyt uudet juuri taloon muuttaneet, jo vanhemmat ihmiset 55-60 vuotiaat paiskovat ovea mennen tullen - ovat kuin torpasta olisivat muuttaneet rappuumme. Me muut asukkaat rapussa otamme toisemme huomioon se on kuin "sanaton sopimus" ollut meillä - ajatellaan myös muidenkin asumismukavuutta.... 

Vierailija
7460/7839 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama huomio lumo talosta. Huhtikuu kun koitti niin talo tyhjeni ja epämääräinen porukka hävisi. Ei näihin vuokriin ole sossuilla varaa.

Eikä välttämättä edes työssäkäyvällä jos ei saa monta tonnia kuussa palkkaa....nyt ne sitten muuttavat muiden riesaksi, jepu Jee...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan