Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
7021/7839 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ei hyvänen aika. Heräsin aamuyöstä siihen, kun naapuri oli paskalla 05.13. Ihan oikeasti. Kuka käy paskalla tuohon aikaan. Plops ääni kuului 4 kertaa ja sitten vedettiin vessa. 

Nyt kävi toisen kerran 8 aikaan. En kyttää, mutta kun kuuluu. Taitaa olla mahatauti. Yäk. Pääsen muuttamaan erillistaloon tammikuussa, mutta eiköhän sielläkin naapurit metelöi tms. Usko meinaa mennä kaiken kauhu kokemusten myötä.

Jotenkin ällöttävää kun joutuu kuunnella naapurin pissat ja paskat. Yläkerta lorottaa aina keskelle vettä ja myös kerran yöllä heräilin neljältä noihin plop plop-ääniin ja vessanvetoon. 

Mitä sitten ratkaisuksi kakkosongelmaan? Pitääkö pötkylät kaapata lennossa kiinni

Miten nää vessavalittajat itse hoitaa vessajuttunsa? Laitatteko tosiaan puolet vessapaperirullasta sinne pönttöön ettei molskahda? Kyllä kuluu varmasti vessapaperia valtavat määrät.

Vierailija
7022/7839 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Siellä yritetään elää täysillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7023/7839 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on pötypuhetta ettäkö muka vanhempia kauheasti stressaisi heidän ääntensä kuuluminen naapuriin. Ei, kyllä se huoli viimeistään siinä vaiheessa karisee kun se muksu syntyy ja kun se oma elämä on niin kauhean vaikeaa sitten sen kanssa niin ei jaksa kiinnostaa enää pätkääkään mitä sinne naapuriin kuuluu. "Kun minä kärsin niin naapurit kärsiköön kanssani".

Lisäksi luotetaan tuohon "lapsista lähtee ääntä"-juttuun että naapurit kiltisti vaan nielisi ne kakaran mekastukset eikä vanhempien itsensä tarvitse sormeaan liikauttaa pitääkseen jälkikasvuaan aisoissa.

Vierailija
7024/7839 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wallah ma elaa just nii ku ma elaa sa.

Vierailija
7025/7839 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapureiden huomioiminen kerrostalossa asuttaessa olisi suotavaa ja kohteliasta.  Kohteliaisuus on muiden huomioon ottamista, eikä se taida olla peräänkuulutettua muutenkaan nykyaikana, joten ei ihme, ettei muiden asumisrauha tunnu moniakaan kiinnostavan.

No, näinhän sen tulisi olla, mutta tämänpäivän, minä, minä, minä, ei ota toisia huomioon oikeastaan missään, kun tarkemmin ajattelee.

Kerrostaloissa on hiljaisuus 23.00- 06.00 välisenä aikana, jolloin tulisi ottaa toiset huomioon, mutta ei sekään taida näitä "minä- ajattelijoita" taida koskea, ainaakaan heidän itsensä mielestä...

Kerrostalojen portaissa kuuluvat lasten huutamiset ja kanta-astujien töminät eivät ole hiljaisuuden aikana miellyttävää kuunneltavaa, on myös ihmisiä, jotka sairauden ym takia kaipaisivat lepoa ja rauhaa...

Vierailija
7026/7839 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin yöllä pitäisi voida nukkua, mutta ei se oikein hyvin onnistu, kun alakerta elää öisin, musiikki alkaa pääsääntöisesti puolilta öin, desibelir pienemmillään yli 45-59db ja suurimmillaan 62-71 db, loppuu kolmen- neljän tai jopa vasta kuuden aikaan. Taloyhtiön järjestyssääntöjen mukaan hiljainen aika on 22-07, vanhoja on suurin osa asukkaista ja he eivät kuule mitään ja siksi taloyhtiön hallitus pesi kätensä tästä meluhaitasta. Ehkä joillakin on jo kuulon alenemaa..... pahinta oli erään hallituksen jäsenen kommentti: "Onhan se kamalaa, kun vuokralainen kiusaa!" Taloyhtiö on ns osaketalo ja kyseisen asunnon haltija on myös tämän lisäksi kahden muun asunnon haltija. Paikalla ylllä käyneet hallituksen jäsenet saivat oivalluksen, että ääni onkin jonkin teknisen laitteen ääni, siis noilla lukemilla kuuluisi..... en voi uskoa, että l

Naapuri kuuntelee EEVIL STÖÖTÄ. "Haista p aska, mul kovaa kakkaa, en lopeta pitää jatkaa , eevil on hullu, tosi hullu mutta en oo teikäläiseen tullut" 

Tollasia riimejä jaksa kukaan kuunnella montaa päivää putkeen. 

Vierailija
7027/7839 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista että ketjussa on näitä mekastuksen puolestapuhujiakin, eihän heitä luulisi asia niin paljoa kiinnostavan että tänne vastailuun haaskaisivat aikaansa.

Vierailija
7028/7839 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapureiden huomioiminen kerrostalossa asuttaessa olisi suotavaa ja kohteliasta.  Kohteliaisuus on muiden huomioon ottamista, eikä se taida olla peräänkuulutettua muutenkaan nykyaikana, joten ei ihme, ettei muiden asumisrauha tunnu moniakaan kiinnostavan.

No, näinhän sen tulisi olla, mutta tämänpäivän, minä, minä, minä, ei ota toisia huomioon oikeastaan missään, kun tarkemmin ajattelee.

Kerrostaloissa on hiljaisuus 23.00- 06.00 välisenä aikana, jolloin tulisi ottaa toiset huomioon, mutta ei sekään taida näitä "minä- ajattelijoita" taida koskea, ainaakaan heidän itsensä mielestä...

Kerrostalojen portaissa kuuluvat lasten huutamiset ja kanta-astujien töminät eivät ole hiljaisuuden aikana miellyttävää kuunneltavaa, on myös ihmisiä, jotka sairauden ym takia kaipaisivat lepoa ja rauhaa...

Mitkä hemmetin kanta-astujat? Ihminen taitaa sellainen olla luonnostaan. Pitäiskö kaikkien kerrostaloasujien alkaa varvasastujiksi?

Luulin aikanaan, että naapurini käytti aina puukenkiä. Kunnes naapuri vaihtui. Ja vaihtui taas. Ihan tavalliset askeleet kuuluvat betoniportaissa naapuriin, kuin kopistelis kovilla koroilla. Alkuihmetyksen jälkeen en ole laskenut, kuin usein niissä portaissa kulkevat. Kuten en muitakaan ääniä. Kuuluvat elämään. 

Vierailija
7029/7839 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten asumisen äänet estävät levon ja rauhan? Jos äänet ylittävät jonkun määritellyn kovuuden, on taloyhtiöllä velvollisuus parantaa äänieristystä. Jos et kestä mitään ääniä, pitää asua muualla. 

Vierailija
7030/7839 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo loppui ihana joulurauha, naapuriperhe oli jossain poissa ja on nyt palannut.

Lapset kiljuvat ja tamppaavat lattiaa koko kuluneen viikon edestä.

Toivoin hetken, että olisivat jääneet sinne missä olivatkin.

Vierailija
7031/7839 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo loppui ihana joulurauha, naapuriperhe oli jossain poissa ja on nyt palannut.

Lapset kiljuvat ja tamppaavat lattiaa koko kuluneen viikon edestä.

Toivoin hetken, että olisivat jääneet sinne missä olivatkin.

Sama täällä ja just kun ehdin huokaista että miten ihanaa ettei seinänaapurit ole kotona ja hartain toive oli jo hetken että Jes,ehkä ne on muuttanut! No vielä mitä tänään hirveän kolinan, huudon ja ovien paiskomisen saattamana kotiutuivat huutamaan ja mekastamaan niinkuin ennenkin. Ja nyt taas saa kuunnella pitkin iltaa ja yötä huutokolinayöpaiskomista.

Vierailija
7032/7839 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa minuakin tultaisiin rynkyttämään niin että väliseinät tärisee ja naapurin lasit menee rikki sopraanostani johtuen. 

Vierailija
7033/7839 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en enää asu kerrostalossa. Huomaa tässäkin ketjussa kuinka itsekkäitä nämä mekstajat on. Minä ja minun vuorotyö, minun blenderi yöllä, minun kantapäät, minun paska pökäleet, nauttikaa naapurit koska minä ja minun oikeus. Kerrostalossa ei voi meluta ja pitää yöllä baaria pystyssä omassa huoneistossa. Naapurit pitää osata huomioida ja jos ei osaa, niin korkea aika aikuisten ihmisten opetella. Vaihtoehtoisesti voi mennä Kelan tuilta töihin ja muuttaa korpeen. - nykyinen omakotitalo asukas, kalliiksi tuli mutta sielu lepää

Vierailija
7034/7839 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mua ainakin ketutti kun kesälomalla yläkerran naapurille tuli joku yövieras hakkaamaan kinttuja lattiaan. Lähdin mökille evakkoon kun edes kesälomalla ei saa ladata akkuja.

Vierailija
7035/7839 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana mun yläkerrassa asui kantapääastujia ja senän takana muija, joka karjui 3-vuotiaalle pojalleen kurkku suorana kiroillen, kun lapsen isä oli töissä. 

Tämä vuoksi laitoin joka työpäivän jälkeen puoleksi tunniksi rankan hevymusan soimaan kovaa ja otin siinä samalla päivätorkut.

Vierailija
7036/7839 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä huvittavaa, kun ihmiset valittavat normaaleista elämisen äänistä. Mikäli ei kestä yhtään ylimääräisiä ääniä, niin kerrostalo ei ole oikea asuinpaikka.

Mikäli ei osaa elää naapureitaan häiritsemättä, niin kerrostalo ei ole oikea asuinpaikka.

Ei normaalit ihmiset elä häiritäkseen naapureita. Kyllä se oit sinä, joka on se ongelma. Kyttäät joka ääntä ja ahdistut niistä. Asenneongelma.

Ei normaalit ihmiset elä häiriten naapureitaan. Kyllä se olet sinä, joka olet ongelma. Mölyät kuin apina ja aiheutat suoraa terveyshaittaa naapureillesi melusaasteesi kautta. Asennevamma.

Vierailija
7037/7839 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuku saatana yöllä kuten muutkin ihmiset. Vai nukutko sinä siellä työreissulla ja tulet yöksi kotiin riehumaan ja muita omien valintojesi vuoksi terrorisoimaan?

Ei ruoanlaitto ole riehumista, ja kyllä joudun pitkillä työmatkoilla pitämään taukoja ja nukkumaan

Älä tee omista valinnoistasi naapureidesi ongelmaa. Blenderin käyttö keskellä yötä kerrostalossa viittaa aivovammaan.

Vierailija
7038/7839 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapuri askeltaa sulavasti kuin pillastunut sarvikuono ja viskelee esineitä kolinalla. Talo on näitä uusia joissa on seinätkin kuin pahvia. 

Onneksi uusissa taloissa Suomessa on maailman kovimmat vaatimukset ääneneristykselle. No se ei tietysti provoilijoita estä kirjoittelemasta tyhmiä.

Joo, ei näköjään estänyt sinua millään tavalla.

Vierailija
7039/7839 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista että ketjussa on näitä mekastuksen puolestapuhujiakin, eihän heitä luulisi asia niin paljoa kiinnostavan että tänne vastailuun haaskaisivat aikaansa.

Mekastus ja normaalin elämän äänet ovat kaksi eri asiaa.

Vierailija
7040/7839 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä huvittavaa, kun ihmiset valittavat normaaleista elämisen äänistä. Mikäli ei kestä yhtään ylimääräisiä ääniä, niin kerrostalo ei ole oikea asuinpaikka.

Mikäli ei osaa elää naapureitaan häiritsemättä, niin kerrostalo ei ole oikea asuinpaikka.

Ei normaalit ihmiset elä häiritäkseen naapureita. Kyllä se oit sinä, joka on se ongelma. Kyttäät joka ääntä ja ahdistut niistä. Asenneongelma.

Ei normaalit ihmiset elä häiriten naapureitaan. Kyllä se olet sinä, joka olet ongelma. Mölyät kuin apina ja aiheutat suoraa terveyshaittaa naapureillesi melusaasteesi kautta. Asennevamma.

En asu kerrostalossa. Jos jotakuta häiritsee naapurin vessassakäynti, on ongelma häiriintyneen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän