Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
4101/7839 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bff2dadd-298f-4b81-9277-c357d608ea8d

Ei. Ääniä kuuluu kun pojat puuhadtelee ja levittää apinarokkoa

Vierailija
4102/7839 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni kävi satumainen onni, kun yläpuolelta muutti pois kanta-tömistelijä-ovienpaiskija yötupakoija työtön 24/7 metelöijä. Tilalle muutti hiljainen isä ja poika.

Nyt ongelma vain on, että tuon aikaisemman naapurin vuoksi olen varmaan jotenkin traumatisoitunut kun joka ikinen olematon pieni risahduskin saa värähdyksen kehossa aikaseksi. Vaikka mitään ongelmaa ei enää pitäisi olla.

Aikaisemmin en kiinnittänyt huomiota olemattomiin pikkuääniin (esim porraskäytävästä kuuluva vaimea oven kalahdus)

Tämä. Olen tuo hetki aiemmin kommentoinut yläkertaterrorin uhri.

Koen samoin, että olen nyt herkistynyt kaikille äänille kotona. Ja tahtomattani kuulostelen, onko asukas paikalla, vai vieläkö pitää odottaa se ulko-oven ensi läiskäys, mistä yöshow sitten alkaa. Olen traumatisoitunut ja neuroottinen tämä ääliön takia.

Onneksi kohta pääsee mökille. Täytyy tehdä suunnitelma tulevaisuudelle, jahka olen vähän nukkunut ja toipunut.

Yläpuolellani oli melkein perä perään kaksi äänekästä ja villiä elämää viettänyttä häirikköä, joista molemmista on onneksi jo päästy eroon. Mutta tunnistan aivan täysin tuon yliherkkyyden ja ylivirittyneen olotilan mikä jäi perinnöksi kauhunaapureista. Uskon että meillä kaikilla saman kokeneilla on jonkinasteinen PTSD josta pitää toipua rauhassa. Onneksi on ollut tämä ketju vertaistukena, kavereita ja sukulaisia ei viitsi liikaa kuormittaa naapurivalituksilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4103/7839 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on kanta- astuja, tömistelee oikei huolella. Ihmettelen , ettei alhaalta ole tullut noottia. Olen huomauttanut asiasta pari kertaa, mutta en enenpää kommentoi, ettei nyt nalkutukseksi kääntyisi. Ei muista kiinnittää kävelyynsä jatkuvaa huomiota.

Luultavasti alakertalaiset puree hammasta jo koettavat kestää tai sitten ovat valittaneet mutta isännöitsijä todennut että normaaleja elämän ääniä.

Vierailija
4104/7839 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te ette muuta toiseen asuntoon, vai kuvitteletteko te, että asiat muuttuu täällä valittamalla paremmaksi? Ottakaa itseä niskasta kiinni.

Koska suomalainen on laiska joten on helpompi valittaa ja pelätä, että seuraavakin asunto olisi huono, ei jakseta nähdä vaivaa. Ja sitten nähdään vaivaa, kun jotkut jaksaa muuttaa ja ollaan kateellisia, koska se seuraava asunto voi todellakin olla parempi. Kannattaa oikeasti muuttaa jos asunto on huono, kuitenkin vuokraluukut on vain vuokraluukkuja, pelkkää materiaalia joten sen takia ei kannata kärsiä huonossa asunnossa. 

Mulla on omistusasunto uudessa talossa. Oli ihana muuttaa itsevalittuihin asunnon 'sisuksiin', uuteen rakennukseen kaupungin paraatipaikalla. Tästä piti alkaa uusi elämäni. No,niin tavallaan tapahtuikin, helvettiversiona.

Realismi iski heti yläkerran osakasasukkaan muodossa. Olen nyt valvonut 1v5kk, kun yläkerrassa melskataan (kuulemma normaalia asumista) klo 3:en aamuyöstä, ja mulla "herätys" klo 6:30. Herätys lainausmerkeissä siksi, että välillä en saa unta ollenkaan. Unirytmini on täysin sekaisin, torkahtelen iltapäivällä. Olen kehittänyt kroonisen unipäänsäryn. Terveys on mennyttä.

Ketään ei kiinnnosta; ei meluajaa, ei isännöitsijää, ei rakennusyhtiötä.

En tiedä, saisinko asunnon myytyä kuinka nopeasti. Tappiolla.

Osta kipsilevyjä ja liimaa seiniin ja lattioihin. pieni rako pitää jäädä.

Vierailija
4105/7839 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi pääsee muuttamaan pois, ahneet vuokranantajat on syöpää:( jatkuvasti ollaan vuokraa nostamassa ties minkä syyn perusteella, eivät kuitenkaan ota kuuleviin korviin jos kertoo meteli haitasta tms! Nytkin taas oli vuokraa nostamassa mutta onneksi pääsen muuttamaan rauhalliseen,hiljaiseen talonyhtiöön, ylin kerros ja asuu vain vanhempaa väkeä ja vanhuksia, pihamaalla erittäin siisti, ei roskan roskaa missään, kaunis ruusutarha:)

Täällä missä valitettavasti olosuhteiden pakosta asunut kohta 4 vuotta on asukkaat vaihtuneet puolen vuoden,vuoden välein, metelihaitta on huomattava kellonajasta ja vuorokauden ajasta riippumatta,pihamaata roskataan vaikka muka valvontakamerat,rikkinäisiä rotiskoja yms sälää pihamaalla, käytävään heitetty kanssa roskaa,kaljapulloja yms. Vuoden oli rauhallista mutta sitten alkoi kunnon show ja muuttorumba naapureilla, sen myötä asukkaat taloyhtiöstä lähteneet.

Vierailija
4106/7839 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden 2015 jälkeen on metelöinti kasvanut, tai voi sanoa että alkanut. Samoin auton torven ulvotus.

Vierailija
4107/7839 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehe, kerrostalosta saa aina häiriköt pihalle mutta omakotialueella niitä joutuu vain sietämään tai yrittämään myydä talonsa pois. Joka pihalla trampoliini, mopo, mönkijä tms, ja aina pöristään, päristään, huuhdetaan, grillataan ja kaikkien grillit on heti naapurin piha-aidan takana.

Taloon voi asentaa paksummat ikkunat, seinät ja ovet niin äänet ei kuulu.

Vierailija
4108/7839 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen yläkerran pel # e piti bileitä, onneksi loppui joskus yöllä klo 1-2 mutta silti vatutti. Parvekkeella ravattiin huutopuhumassa, kantapäitä kolisteltiin, että koitappa siinä nukkua. Mutta onneksi enään 4 viikkoa ja muutan pois. Ja kaikki tää on normaalia jos saamattomalta isännöitsijältä kysytään ja kukaan muu ei valita, voi vi... ttu tuota lässytystä ja saman  levyn jankutusta. Muuton jälkeen lähden hotelli Kämppiin ja nautin elämästä ja siitä kun pääsee roska # väestä eroon.

Vierailija
4109/7839 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä uusi asumiskulttuuri on sivuoire asuntosijoittamisesta. Leijonan osa uusista asunnoista on räätälöity sosiaaliturvariippuvaisille ja vuokralaisille. Ei ketään asumistuen edunsaajaa kiinnosta jos naapuriin kuuluu vähän ääntä. Kapitalismin ihmeitä tämäkin. Jos omistaisivat omat asunnot niin varmaan naapurustopolitiikka saattaisi kiinnostaa enemmän. 

Näin on. Sama koskee myös isännöintiä - mitä enemmän kaupungin luukkuja - sitä vähemmän osakkeenom. huomioidaan häiriö tilanteissa. Isännöinti usein yhtä teflonia, asiat voidaan hoitaa mallikkaasti, mutta riitatilanteisiin ei sotkeuduta edes törkeissäkään tapauksissa. Nyt tulossa vielä uudistus missä virkavallan ei tarvitse ilmoittaa taloyhtiölle kotikeikoista yms. Todistusaineiston kerääminen mm. häätöä varten ja näyttöä varten hankaloituu.

Vierailija
4110/7839 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen yläkerran pel # e piti bileitä, onneksi loppui joskus yöllä klo 1-2 mutta silti vatutti. Parvekkeella ravattiin huutopuhumassa, kantapäitä kolisteltiin, että koitappa siinä nukkua. Mutta onneksi enään 4 viikkoa ja muutan pois. Ja kaikki tää on normaalia jos saamattomalta isännöitsijältä kysytään ja kukaan muu ei valita, voi vi... ttu tuota lässytystä ja saman  levyn jankutusta. Muuton jälkeen lähden hotelli Kämppiin ja nautin elämästä ja siitä kun pääsee roska # väestä eroon.

Samaa virttä tuntuu moni isännöitsijä hoilottavan, kai työnantaja koulutuksessa perehdyttää niitä sanomaan tuota lausetta kun tietävät ettei häiriköitä saada kuriin.

Vierailija
4111/7839 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi veetura sitä ääntä kun on kaikenmaailman matsit telkkarissa ja aikuiset ukot huutaa kuin hinaajat aina kun suomi tekee maalin😵

Vierailija
4112/7839 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kuulunut jotain ihme paukutusta jo muutaman minuutin. Kuin vasaralla hakkaamista mutta nopeatahtisempaa. Mistähän tähän aikaan päätti aloittaa?

Vierailija
4113/7839 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukkuu joku ääliö kalsarit ja huppari päällä rappukäytävässä. Voi *****.

Naapurissa on lapsia, pelästyvät vielä kun lähtevät ulos.

Mahtaakohan nukkua edes oman ovensa edessä, en tunne ketään kun vasta muuttanut.

Voi jeesus mihin mä oon muuttanu..

Vierailija
4114/7839 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä nukkuu joku ääliö kalsarit ja huppari päällä rappukäytävässä. Voi *****.

Naapurissa on lapsia, pelästyvät vielä kun lähtevät ulos.

Mahtaakohan nukkua edes oman ovensa edessä, en tunne ketään kun vasta muuttanut.

Voi jeesus mihin mä oon muuttanu..

Heitä sen päälle jäävettä:D

Vierailija
4115/7839 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäisin mut ei tiiä miten se reagois, tulisko päälle 😯 Mut kuin sekasin on ihmisen elämä kun nukkuu rapussa, onko sillä avaimet hukassa vai akka heittänyt pihalle 😅

Naapuri kävi tupakalla, joutunu vissiin tuuppaa sen oven edestä pois..

Vierailija
4116/7839 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi on häipynyt rapusta. Muistoksi kuorsauksesta ja housuitta olosta otin kyllä kuvan. Kasvot ei näy mutta persus kyllä.

Luulis nolottavan kun tajuu et missä on ollu?

Vai eikö nykynuoret häpeä enää mitään? 🤔

Vierailija
4117/7839 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana asua omakotitalossa. Saa soittaa musiikkia, katsella leffoja oikealla volyymilla.

Ei kanta-askeleet häiritse.

Vierailija
4118/7839 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on pahempi naapuri, lapsiperhe vai nuoriso? Molemmista aiheutuu meteliä mutta lapsiperhe metelöi yleensä hiljaisuuden ulkopuolella. Bilettävä ja metelöivä nuoriso on helpompi häätää kun tekevät sitä hiljaisuuden aikana.  Senioritaloon kun pääsisi, vaan ei ikä riitä :D

Ei ne senioritkaan äänettömiä ole monet. Puolikuurot mummot ja papat huudattavat radiota ja/tai televisiota päivät pitkät, kokemusta on.

Opettakaa kuuntelemaan kuulokkeilla, kuulon huononeminen on osa vanhentumista:).

Vierailija
4119/7839 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa potentiaalista rivaria joka on ns. eliitti alueella, mutta ääniherkkänä jäin miettimään rivaria, koska seinänaapureina nuoria naisia. En jaksaisi kuunnella kiljuvien nuorten mekastusta, kun nuorilla aina lappaa niitä yövieraitakin.

Vierailija
4120/7839 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana asua omakotitalossa. Saa soittaa musiikkia, katsella leffoja oikealla volyymilla.

Ei kanta-askeleet häiritse.

Itse myös etsin omakotitaloa, joka on paras asumismuoto, ei seinänaapureita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme