Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
3641/7839 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hyvät naapurit. Alakerran asukki paukuttelee kattoa, mutta kyllä meteliä tähän huusholliin mahtuu. Viisi alle kymmenvuotiasta kun leikkii, niin ääntä toisinaan syntyy. Peiliin pitää katsoa jos ei tule naapureiden kanssa toimeen.

Vierailija
3642/7839 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jumankauta täällä on niin paljon kalluja, siis sikiää aivan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3643/7839 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin perheeni kanssa kerrostaloon suuren kaupungin keskustaan vuosi sitten. Pelkäsin ennen muuttoa kuinka äänekästä täällä olisi. Talossamme asuu eniten nuoria, muutama vanhus ja pari lapsiperhettä. En ole silti kuullut naapureistani oikeastaan yhtään. Tämä on hiljaisin kerrostalo missä olen ikinä asunut.

Vierailija
3644/7839 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin perheeni kanssa kerrostaloon suuren kaupungin keskustaan vuosi sitten. Pelkäsin ennen muuttoa kuinka äänekästä täällä olisi. Talossamme asuu eniten nuoria, muutama vanhus ja pari lapsiperhettä. En ole silti kuullut naapureistani oikeastaan yhtään. Tämä on hiljaisin kerrostalo missä olen ikinä asunut.

Odotas kun korona-ajan rajoitukset poistuvat lopullisesti niin nuoriso alkaa bilettää. Tässä onkin kertynyt parin vuoden ajalta "pullotettua energiaa" jonka on saatava purkautua. Opiskelijatapahtumat, klubit ja yöelämä starttaa uudelleen.  

Vierailija
3645/7839 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon sitten sulle vaan, osta itsellesi vaikka iso Kakku ja skumppaa sen kunniaksi!

Vierailija
3646/7839 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto kun taas sai herätä tuohon kitaran rämpytykseen!!🤬🤬

Vierailija
3647/7839 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,täälläkin iso miinus äänekkäille ja rasittaville nuorisoporukoille,miksi nuorison pitää huutamalla puhua? Ja mitä sekin on että ravataan tuntikausia kolistellen, paiskoten tavaroita pitkin laminaattia ja muutenkin ihan järjestöntä metakkaa?? Ja sitten eivät nuku öisin ja valittavat kuinka päätä särkee jatkuvasti ja huono olo!

Vierailija
3648/7839 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

seppo kirjoitti:

Mulla on vähän toisin päin, viihdyn paremmin tai en ole läheskään näin ahdistunut jos on ääntä, varsi ihan mitä vaan äpäriä,dokuja,nistejä kunhan ei ole hiljaista. Pahin on tää hiljaisuus. En kestä montaa ajatusta tästä,pako päästä veke.

Niin tuntuu olevan että ei hetkeäkään voida rauhoittua ja olla hiljaa!! Vaan ympärillä pitää olla kaikenmaailman äksöniä! Ja sitten ihmetellään kun nuoret niin villejä kiljujia eivätkä tottele tai kuuntele!

Vierailija
3649/7839 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotas kun korona-ajan rajoitukset poistuvat lopullisesti niin nuoriso alkaa bilettää. Tässä onkin kertynyt parin vuoden ajalta "pullotettua energiaa" jonka on saatava purkautua. Opiskelijatapahtumat, klubit ja yöelämä starttaa uudelleen.  

Biletti ne viime kesänä jo. Ei se kuitenkaan mitenkään erityisesti häirinnyt, kuului vaan välillä puhetta rappukäytävästä kun lähtivät luultavasti baariin. Ei kaikki nuoret ole häiriköitä tai kaikki keski-ikäiset joka rasahduksesta valittajia.

Vierailija
3650/7839 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielummin niin, että menevät klubille bilettään kuin kotona naapureiden riesana.

Vierailija
3651/7839 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielummin niin, että menevät klubille bilettään kuin kotona naapureiden riesana.

Ootas sitten kun ne rymyää baarista kotiin aamuyöllä ja pitää loppuyön hereillä:p

Vierailija
3652/7839 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, itse asun kerrostalossa Tapiolan keskustassa, eikä häiritseviä ääniä kuulu lainkaan. Ihan rauhassa saa tehdä töitä, rentoutua ja nukkua. On kyllä hyvät äänieristykset.

Vierailija
3653/7839 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele normaalit äänet. Omasta mielestäni nämä ovat mm. suihku, vessa, normaalilla äänellä keskustelu, ruoan tekeminen, siivoominen päiväsaikaan. Jos joku kuuntelee musiikkia, tai katselee TV:tä säännöissäkin lukee, ettei se saa muita häiritä. Joissakin taloissa, seinät ovat ohuemmat, kuin toisissa. Kyllä tämänkin voi yrittää ottaa huomioon. Ne henkilöt, jotka eivät ymmärrä esim. laittaa musiikkia hiljemmalle, jos joku sitä pyytää, tai soittavat/huudattavat sitä yöllä, eivät kuulu kerrostaloon. Kerrostalossa tulee huomioida myös muut, erityisesti hiljaisuuden aikaan, mutta myös muulloin. Tämän pitäisi olla itsestään selvää. Ei sitä musiikkia tarvitse huudattaa, jotta sen kuulee. Ymmärtävätköhän nämä ihmiset kuinka hyvin se todella naapuriin kuuluu ja varsinkin basso. Sitä ei kenenkään pitäisi joutua koko päivää tai yötä kestämään. Kuulokkeetkin on keksitty.

Vierailija
3654/7839 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanojen rämpyttäjät on myös ihme väkeä. Auotaan hanaa täysille ja lätkitään kiinni useita kertoja peräkkäin niin että putket viheltää ja paukkuu.

Vierailija
3655/7839 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootas sitten kun ne rymyää baarista kotiin aamuyöllä ja pitää loppuyön hereillä:p

Aina voi mennä sen verran aikaisin nukkumaan, ettei haittaa jos aamuyöllä herää, saapa edes jonkun verran nukkua. Perus nega.

Vierailija
3656/7839 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä hätäile, eiköhän ne jossain kohti sammu.

Vierailija
3657/7839 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli naapuri kysymään juuri noilla sanoilla. Että eikö edes yritetä olla hiljaa ja eikö ymmärretä että kerrostalossa kuuluu. Että hän tänäänkin heräsi 6.30 meteliin meiltä.

Voin kertoa, että KYLLÄ YRITETÄÄN. Yritetään niin, että olen ihan stressissä koko asiasta. Meillä on ylivilkas lapsi, joka herää joka aamu viideltä, tehtiin me mitä vain. Teemme ihan kaikkemme, että hän olisi hiljaa, mutta hän on pieni, ei ymmärrä ja todellakin vilkas lapi. Ja jos naapuri kuuli meidät vasta 6.30, niin voin kertoa, että ne ovat olleet pitkät 1,5h siihen asti.

Itse kysyisin toisinpäin, eikö todella nykyään enää ymmärretä, että lapsista lähtee ääntä? Että vauvaa ei saa käskemällä hiljaiseksi ja se alakerran ylivilkas taapero on erittäin todennäköisesti parin vuoden päästä merkittävästi hiljaisempi.

No se pari vuotta on vaan ihan hiton pitkä aika kuunnella sellaista aamusta iltaan. Mulla muutti seinänaapuriin puoli vuotta sitten perhe, jossa on ylivilkas kaikesta kitisevä taapero ja lisäksi vauva. Vauva itkee huomattavasti harvemmin kuin tämä kiljukaula, joka valehtelematta möykkää aamusta iltaan. Heidän keittiönsä on mun makuuhuoneen seinää vastapäätä ja olen tänäkin aamuna herännyt vähän kuuden jälkeen siihen, että pentu kiljuu keittiössä. Usein se kiljunta saa sitten aikaan sen, että myös vauva alkaa itkemään. Mikäli taapero ei vänise kovaan ääneen, hän juoksee rallia ympäri heidän kämppäänsä ja toden totta, mun asunto jytisee. En ikinä olisi voinut kuvitella, että viereisessä asunnossa juokseva pieni lapsi saisi aikaan jytinän mun kodissa. Nuo eivät KOSKAAN ole ulkona, vaikka meillä on suojainen korttelipiha keinuineen, penkkeineen ja hiekkalaatikoineen. Ihan parin sadan metrin päässä on useita leikkipuistoja, joissa on liukumäet jne., niin ei voi mennä mihinkään niistä, vaan sitä pentu pitää juoksuttaa ja huudattaa kotona.

Sori, mutta ei heru multa minkäänlaista ymmärrystä enää teille "vilkkaiden taaperoiden" perheille. Te olette juoppo/kamaremmien jälkeen kerrostalojen pahimmat naapurit.

Ei heru mullakaan ja ollaan lapsiperhe. Me ulkoillaan lasten kanssa pääsääntöisesti joka päivä ja jos lasten meno kotona äityy liialliseksi, komennamme ulos. Ei tule kuuloonkaan, että antaisimme huutaa ja kiljua ja mölytä ravata ja paiskoa kotona! Näin tekee yläkerran perhe, jossa vieläpä lauma lapsia. Lapset eivät ole ikinä ulkona, ei ikinä. Ja tosiaan, meidänkin lapset vihaa tuota perhettä, koska joutuvat nukkumaan korvatulpat korvissa.

Vierailija
3658/7839 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä asuu kans näitä raivopää nuorisoa,tavarat vaan lentelee partsille ilman että korjaisivat jälkiään sitten taloyhtiö siivooaa ja lasku kaikille talonyhtiön asukkaille vastikkeiden nousun myötä! Ja ei todellakaan ole uusi ja hieno kerrostalo, vaan vanha, pintaremppaa vaille ja ruman ruskea 60 luvulla valmistunut kolhoosi jossa ei ole edes talonyhtiön saunaa.

Vierailija
3659/7839 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein uusille naapureille muutama päivä sitten tosi ystävällisen lapun, jossa kerroin, että tietynlainen kolina kuuluu tänne voimakkaasti ja että varsinkin tiettyinä kellonaikoina se häiritsee erityisesti, koska teen töitä kotoa.

Ajattelin, että ehkä he eivät itse tiedä äänieristyksen olevan näin huono, joten parempi lähestyä rakentavasti ja ystävällisesti. Laitoin lappuun myös nimeni.

Mitä tekivätkään naapurit? Mikäli mahdollista, melu on vain pahentunut lapun jättämisen jälkeen. Ymmärtäisin, jos kyseessä olisi ollut anonyymi ja vittumainen heippalappu, mutta kirjoitin niin ystävällisesti kuin osasin.

Itkettää ja ahdistaa. Nuo ihmiset ovat oikeasti päästään rikki.

Tällä menolla menee kyllä pää rikki itseltäkin, olen jo googlettanut psykologipalveluita.

Vierailija
3660/7839 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kannata todellakaan ystävällisesti sanoa tai kirjoittaa mitään, ihmiset nykyään todella vaarallisia,itsekkäitä raivopäitä vaikka polvillasi anelisit ja itkis vuolaasti niin moni vaan nauraa räkättää ilkeästi ja meluaa 100 kertaa kovemmin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi