Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko joskus kuullut sanonnan että elämä kannattaa katsoa loppuun asti?

Vierailija
12.09.2025 |

Että sillä olisi ikään kuin jotain annettavaa?

Mitä sait, kun jäit odottamaan?

"Jäit" tarkoittaa, että jäit olemaan, ei, että et olisi tehnyt jotain aktiivisesti tai odottanut itse yrittämättä. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän noihin kysymyksiin pysty vastaamaan vain pappi viimeisessä puheessaan vainajalle.

Vierailija
2/9 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä sanonta kun tietää että edessä on ainakin välttämättömät menetykset joita ei voi estää. Niiden vastapainoksi pitäisi tapahtua aika hemmetin hyviä asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää paskaa, sairautta, toimintakyvyn rajoitusta. Enää en kuuntele kenenkään ulkopuolisen idiootin suuria elämänviisauksia, vaan odotan kunnes vanhempani kuolee ja seuraan perässä. Tää riitti.

Vierailija
4/9 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni rakentaa mielestään itselleen vankilan. Itse joko tietoisesti tai tiedostamattaan rajoittaa itseään monin tavoin jo ajatusten tasolla. Enhän minä nyt voi sitä enkä tätä, en voi puhua kenellekään jne. Ilmeisesti häpeä on näissä ajatuskuvioissa se määräävin tekijä - mitä ihmisetkin ajattelisivat, jos minä (tähän jokin mitä ei katso voivansa vaikka enää näin vanhana tms tehdä).

Sitten on näitä, jotka rakentavat toisille näitä vankiloita. Dissaavat pohjamutiin ja toivovat henkilölle kaikkea pahaa. Ihmetellä täytyy.

Vierailija
5/9 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa loppuun asti? Ihan kuin se olisi itse päätettävissä. Lääkärit ja hyvinvointialueethan sen päätöksen tekee kuinka pitkään ihminen elää, nykyään etenkin. Ihan perustutkimuksia ei saa enää terveyskeskuksesta vaan joku tavallinen sydäntutkimuskin on kardiologin työtä jossain keskussairaalassa. Ensin pitää saada sydänkohtaus ja jos jää henkiin, sitten tutkitaan ja hoidetaan. Päivystyksessä pyöräytetään potilas 180 astetta, osoitetaan ovea ja annetaan ohjeeksi ottaa buranaa. Kyllä te tiedätte.

Vierailija
6/9 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa katsoa loppuun asti? Ihan kuin se olisi itse päätettävissä. Lääkärit ja hyvinvointialueethan sen päätöksen tekee kuinka pitkään ihminen elää, nykyään etenkin. Ihan perustutkimuksia ei saa enää terveyskeskuksesta vaan joku tavallinen sydäntutkimuskin on kardiologin työtä jossain keskussairaalassa. Ensin pitää saada sydänkohtaus ja jos jää henkiin, sitten tutkitaan ja hoidetaan. Päivystyksessä pyöräytetään potilas 180 astetta, osoitetaan ovea ja annetaan ohjeeksi ottaa buranaa. Kyllä te tiedätte.

Jep ja kun huonon hoidon johdosta lopulta tekee kivuliaasti kuolemaa niin sitäkään pikaista helpotusta ei anneta. Sitten kyllä hoidetaan niin maan perkuleesti ja pidetään väkisin hengissä.

Vierailija
7/9 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep ja kun huonon hoidon johdosta lopulta tekee kivuliaasti kuolemaa niin sitäkään pikaista helpotusta ei anneta. Sitten kyllä hoidetaan niin maan perkuleesti ja pidetään väkisin hengissä.

Valitettavasti näin on nykyisin. Saat loppuvuotesi kitua vuodepotilaana liian vähällä kipulääkityksessä. Kannattaa tehdä hoitotahto! Itselläni on hoitotahto Maisassa ja Omakannassa. En tiedä, toteutuuko sekään, tietääkö joku muu???

Vierailija
8/9 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut enkä tule kuulemaankaan.

Vierailija
9/9 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon siihen että kun ajattelee itse omilla aivoilla, se palkitaan. Jos ei ajattele omilla aivoillaan, eteen tulee epämiellyttäviä asioita ja pettymyksiä yllätyksenä. Aina kannattaa olla muutaman askeleen edellä, mikä tarkoittaa hyvää perehtymistä, nopeita hoksottimia ja elämänkokemusta jota ikä tuo eli elämänviisautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan