Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7840)

Vierailija
2301/7840 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aluksi otin muita huomioon ja yritin elää niin, että kaikilla on hyvä olla. Sitten tajusin, että naapureita ei voisi vähempää kiinnostaa se, miten heidän elämänsä muihin vaikuttaa. Ryhdyin iloisesti elämään kuin he.

En nyt ihan ymmärrä, mitä oikein tarkoitat.  Vaikuttaa todella infantiililta hommalta jos rupeat ehdoin tahdoin häiritsemään muita.

Normaalit elämän äänethän ovat ihan OK kerssostalossa. Jos ei kestä mitään ääntä, niin sitten pitää muuttaa johonkin muualle.   Normaali elämä taas ei mitään kummempaa ääntä synnytä. mitään semmoista, mitä normaalinhermoinen ei kestäisi.  Tärkeää on tietysti noudattaa hiljaisuutta talon sääntöjen mukaisesti, mutta muistaa silloinkin, että juridisesti ihmisillä on oikeus poiketa niistä, jos työ niin vaatii.

Vierailija
2302/7840 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yritetä ja suurin osa häiriöistä tapahtuu juurikin tietyn uskonnon edustajien toimesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2303/7840 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuton yhteydessä tulee kaikenlaista ylimääräistä melua.

Mutta miksi ihmiset eivät tajua, että hiljaisuusaika koskee myös muuttajia? Kun on huonekalut ja tavarat muutettu, alkaa se aamuyöhön kestävä stailaus. Lampunvarjostimia asennetaan ja tömähdetään tikkailta alas. Kootaan kirjahyllyyn klap klap kaikkea, imuroidaan kenties.

Y ö l l ä.

Kiitos tästä ketjusta. Tämä on ollut tarpeellinen ja terapeuttinen.

Kyllä vaan, tavaroiden ja huonekalujen ryskytys ja edestakaisin ramppaaminen on valitettava sivutuote muutoissa. Naapurusto saa kuunnella reipasta askellusta ja kolistelua joka ei suinkaan lopu klo 22-23 kun yöhiljaisuus alkaa. Tietenkin kamat on laitettava paikoilleen ja kalusteet myös, mutta onko se ihan pakko tehdä puolenyön aikaan. Ilmeisesti on, joidenkin mielestä.

Ylitsepäitsensä suomalainen muuttotapa on tyhmä ja aikaa vievä.  Kumma, ettei käytetä keski-eurooppalaista tavaroiden muuttamista talon ulkopuolelta hissiä käyttäen.  Se käy nopeasti.  

Vierailija
2304/7840 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

viddu ddaa kun joka paikassa missä olen asunut olio oma rivariosake tai kerrostalo joka paikassa naapurit laittaa heippalappuja että musa on liian kovalla tai valitetaan isännäitsijälle kitaransoitosta vaikka soittaisin korvakuulokkeilla

miten ihmeessä ihmiset pystyy elää hiljaa?= mun saatava rockia ja soittaa ja meteliä! ja mujsaa pitää kuunnella koko ajan ja rukoilla päälle ääneen!

Vierailija
2305/7840 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerran norsu on keksinyt poraamisen. Se nyt olisi ihan siedettävää, koska jatkuvaan lattian kolisteluun verrattuna poran ääni on jostain syystä vähemmän ärsyttävää ainakin pienissä määrin. Mutta porauksen välillä norsu töräyttää ilmoille omituisia "AAAAAAA" ja "HILJAAAAA" -huutoja. Miksi ihmeessä, kun itse poraa... Vai voiko olla, että kolistelijanorsu ja poraajanorsu ovat kaksi eri ihmistä, jotka tappelevat.

Kun löytyisi se ylimmän kerroksen asunto, ei tätä kestä. Ja harmi, että kiva asunto on ihan pilalla, kun muuten taloyhtiössä on kaikki hoidettu hyvin ja kunnollisesti ja lähiympäristökin on miellyttävä.

Vierailija
2306/7840 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläkerran norsu on keksinyt poraamisen. Se nyt olisi ihan siedettävää, koska jatkuvaan lattian kolisteluun verrattuna poran ääni on jostain syystä vähemmän ärsyttävää ainakin pienissä määrin. Mutta porauksen välillä norsu töräyttää ilmoille omituisia "AAAAAAA" ja "HILJAAAAA" -huutoja. Miksi ihmeessä, kun itse poraa... Vai voiko olla, että kolistelijanorsu ja poraajanorsu ovat kaksi eri ihmistä, jotka tappelevat.

Kun löytyisi se ylimmän kerroksen asunto, ei tätä kestä. Ja harmi, että kiva asunto on ihan pilalla, kun muuten taloyhtiössä on kaikki hoidettu hyvin ja kunnollisesti ja lähiympäristökin on miellyttävä.

Asun ylimmässä kerroksessa ja kuulen kaiken alapuolella tapahtuvan kantapäiden töminästä puheeseen ja astioiden kilinään :(

Vierailija
2307/7840 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tupakoitsija ja täysin samaa mieltä. Meidän taloyhtiössä kun keskusteltiin parvekekiellosta, nostin mainitsemasi asian esille. Kielsivät kuitenkin ja sen jälkeen muutama kk niin tupakoimattomat alkoivat vinkua mainitsemastasi metelistä. Itse sanoin että mitäs minä sanoin ja minähän en ala päiväsaikaan ovien kolauksia varoa, päinvastoin hahhah mutta omaan käytöstavat ja yöllä en paiskoo ovia.

Vierailija
2308/7840 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun ylimmässä kerroksessa ja kuulen kaiken alapuolella tapahtuvan kantapäiden töminästä puheeseen ja astioiden kilinään :(

Joo ei se ole mikään takuu hiljaisuudesta. Edellisessä asunnossa (ylin kerros) vaihtui jossain vaiheessa alakerran naapurit ja sitä itkua, hammastenkiristystä ja sovintojyystämistä sai sitten kuunnella, vaikka aiemmista naapureista ei kuulunut mitään.

Nykyinen asunto on "välikerrros" ja oli taas aluksi ihanan hiljaista, kunnes muutti mölyäjä yläkertaan. Puhelimeen huudetaan päivittäin ja finnhittejä kuunnellaa niin, että porraskäytävä raikaa jne. Talossa on hyvä äänieristys ja ei ehkä tajua, että oma mökääminen kuuluu, kun "eihän meillekään kuulu mitään naapureista". Olen käynyt sanomassa, mutta vaikutus on parhaimmillaankin vain päivän mittainen.

Vierailija
2309/7840 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsija kirjoitti:

Olen tupakoitsija ja täysin samaa mieltä. Meidän taloyhtiössä kun keskusteltiin parvekekiellosta, nostin mainitsemasi asian esille. Kielsivät kuitenkin ja sen jälkeen muutama kk niin tupakoimattomat alkoivat vinkua mainitsemastasi metelistä. Itse sanoin että mitäs minä sanoin ja minähän en ala päiväsaikaan ovien kolauksia varoa, päinvastoin hahhah mutta omaan käytöstavat ja yöllä en paiskoo ovia.

Lainaus ei onnistunut mutta tämä oli siis niille suunnattu joita häiritsee kun kerrostalossa tupakoitsijat pitävät meteliä kun kulkevat tupakalle.

Vierailija
2310/7840 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä 23.00 - 06.00 se hiljaisuusaika.

Vierailija
2311/7840 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen kaveri. Ehkä joku on antanut palautetta tömistelystä ja tyyppi kostaa porailemalla. Tai mt-ongelmia taustalla. Kerrostaloelämä on näyttänyt että meitä on joka junaan, todellakin. Ylin kerroskaan ei valitettavasti ole takuu asumisrauhasta, olen ollut ja alapuolelta kuului esim. musiikit ja kovaääninen puhe ihan samalla tavalla omalle puolelle. Tympeää mutta minkäs teet. 

Vierailija
2312/7840 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ääniyliherkkä, ja väitän kärsiväni ptsd-tyylisestä oireilusta sen takia, että joudun asumaan kerrostalossa. 

Kaksi kerrosta minua alempana asuu mies, joka kuuntelee arkiöisin joskus niin lujalla musiikkia, että se kuulostaa kuin viereisessä huoneessa kuunneltaisiin! Paska eristys, kyllä, mutta en ymmärrä eikö miehen oma kuulo ole jo mennyt tuolla volyymilla?? Miten voi kukaan edes bileissä kuunnella noin lujaa ilman kuulovauriota?? Sanoitukset kuuluvat kirkkaasti läpi, basson tuntee rakenteissa ja huonekaluissa jne. Viimeksi kun menin koputtamaan ovelle + soittamaan ovikelloa, ei tullut edes ovelle. En tiedä eikö vain kehdannut vai eikö edes kuullut. 

Asuntomme sijaitsevat sillä tavalla, että tilanteessa on sana sanaa vastaan, ja olen jo kerran aiemmin hävinnyt tämän väännön isännöitsijää vastaan. Muutto on edessä, vasta kesällä tosin, mutta ihmetyttää: eikö toisia naapureita häiritse tippaakaan noin luja musiikki, joka toistuu vähintään kerran viikossa aivan täysillä öisin? Kyllä tässä rapussa töissä ja koulussa kuitenkin käydään. 

Toivottavasti asut nyt rauhallisemmassa asunnossa.

Itse miettinyt myös 'eikö muita häiritse' -juttuja.

Asun rivarissa ja uuden asukkaan vieraat tulivat autokunnittain kylään - parkkeersivat autotallien eteen.

Ihmiset jotka tulivat viikonlopun vietosta kotiin, ajoivat sitten minne ajoivat autonsa kun omaan talliin ei päässyt. Vierasparkki on muuten kivenheiton päässä, eli älykääpiöitä kävi naapurissa kylässä autolasteittain.

Entäs jos tulee tulipalo, joku saa pahan sairaskohtauksen, tai ampumavälikohtaus. Apu viivästyy sen takia että autot tukkivat pelastustien.

Se olin minä joka ilmoitin isännöitsijälle tien tukkimisesta ja minä joka sanoin naapurille että pyydä vieraita käyttämään vierasparkkia.

Ihmisillä on kummallinen sietämisen esittämisen tarve. Kun asuu yksin, ei voi vaihtaa sanaa kumppanin kanssa jaahah taas ajettu porraspieleen saakka. Ja kun on asia on näin todettu miehen kanssa, sille ei tehdä mitään. Ikäänkuin esitetään lojaalia, ei haluta antaa vaikean ihmisen kuvaa.

Tosiasiassa kaikilla olisi parempi olo, jos jokainen asukas valvoisi sääntöjen noudattamista.

Vierailija
2313/7840 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin kerrostalossa joku remppaäijä erehtyi käyttämään naulapyssyä ja sirkkeliä lauantaiaamuna. Löytää kivan jäynän edestään maanantaiaamuna. Jospa oppisi siitä jotain.

Vierailija
2314/7840 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki soittimet pitäs kieltää kerrostaloista!! Meillä assuu joku h.ton pillipiipari-pianisti-laulaja, jota saa kuunnella tuntikausia joka päivä. Kaikki kuuluu katon läpi niinkuin samassa huoneistossa olisi. Onneksi osaa edes pianoa soittaa jopa, on vähän siedettävämpää. Huilu tai laulu ei niinkään oo hallussa. :D Ja joo, omakotitaloon ollaan häipymässä heti ku päästään (minä en kotonani mitään korvatulppia rupia pitämään naapurin takia!)

Tulin vain kertomaan, että muutettiin tuolta hullunmyllystä ja nyt vallitsee ihana hiljaisuus! <3 Rivitaloon kylläkin, mutta eipähän ole enää yläkerran naapuria ja seinän takaakaan ei kuulu mitään. Olin jo pimahtamispisteessä kerrostaloälämölön kanssa. Tsemppiä teille muille!

-nro1964 (se omakotitalo siintää vielä jossain tulevaisuudessa)

Jos asut nyt rivarin päätyasunnossa ja makuuhuoneesi on siellä ihan päädyssä, muista, että seinänaapurisi makuuhuone on sinun olohuoneen vieressä. Siinä voi olla syy siihen, ettei kuulu mitään.

Sen sijaan naapurisi kärsii kaikki olohuoneesi tömistelyt, kolistelut, riipimiset ja raapimiset, hakkaamiset sekä paukuttelut.

Eikä saa ehkä unta.

Jostain syystä oletat, että me pidetään jatkuvaa meteliä. Osaamme kyllä elää siivosti ja ääneti. Juuri sen takia nuo edellisen kerrostalon äänet ottikin niin kupoliin, koska muut ei edes yrittäneet elää siivosti ja äänieristys oli ilmeisesti unohtunut kokonaan. Kys. kerrostalon alakerran naapurimme sanoi olleensa mielissään, koska meiltä ei kuulunut mitään ääniä. Kestimme asua tuossa painajaisessa kokonaisen kuukauden oman kotimme myynnin jälkeen. Nyt on mukavat naapurit ja uskon, että sieltä tultaisiin sanomaan, jos joku asia hiertäisi.

-sama

P.s. Meillä on nykyisen naapurin kanssa olohuoneet vastakkain ja makkarit on yläkerrassa, molemmilla.

Vierailija
2315/7840 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki soittimet pitäs kieltää kerrostaloista!! Meillä assuu joku h.ton pillipiipari-pianisti-laulaja, jota saa kuunnella tuntikausia joka päivä. Kaikki kuuluu katon läpi niinkuin samassa huoneistossa olisi. Onneksi osaa edes pianoa soittaa jopa, on vähän siedettävämpää. Huilu tai laulu ei niinkään oo hallussa. :D Ja joo, omakotitaloon ollaan häipymässä heti ku päästään (minä en kotonani mitään korvatulppia rupia pitämään naapurin takia!)

Tulin vain kertomaan, että muutettiin tuolta hullunmyllystä ja nyt vallitsee ihana hiljaisuus! <3 Rivitaloon kylläkin, mutta eipähän ole enää yläkerran naapuria ja seinän takaakaan ei kuulu mitään. Olin jo pimahtamispisteessä kerrostaloälämölön kanssa. Tsemppiä teille muille!

Jos asut nyt rivarin päätyasunnossa ja makuuhuoneesi on siellä ihan päädyssä, muista, että seinänaapurisi makuuhuone on sinun olohuoneen vieressä. Siinä voi olla syy siihen, ettei kuulu mitään.

Sen sijaan naapurisi kärsii kaikki olohuoneesi tömistelyt, kolistelut, riipimiset ja raapimiset, hakkaamiset sekä paukuttelut.

Eikä saa ehkä unta.

Jostain syystä oletat, että me pidetään jatkuvaa meteliä. Osaamme kyllä elää siivosti ja ääneti. Juuri sen takia nuo edellisen kerrostalon äänet ottikin niin kupoliin, koska muut ei edes yrittäneet elää siivosti ja äänieristys oli ilmeisesti unohtunut kokonaan. Kys. kerrostalon alakerran naapurimme sanoi olleensa mielissään, koska meiltä ei kuulunut mitään ääniä. Kestimme asua tuossa painajaisessa kokonaisen kuukauden oman kotimme myynnin jälkeen. Nyt on mukavat naapurit ja uskon, että sieltä tultaisiin sanomaan, jos joku asia hiertäisi.

-sama

P.s. Meillä on nykyisen naapurin kanssa olohuoneet vastakkain ja makkarit on yläkerrassa, molemmilla.

Ei tuossa ollut mitään möykkäämisoletusta. Vaan muistutus siitä, että rivitalon päätyasunnon asujien tunteva rauha voi olla petollinen hiljaiselle, yksinasuvalle, jonka asunnosta ei kuulu juuri mitään. Päätyasuja elää vapaasti 24/7 koska h e i l l e ei kuulu mitään. Heidän hiljainen seinänaapuri taas kärsii.

Tuo 'tulisivat sanomaan jos joku vaivaa' -lause joutaa romukoppaan 2020-luvulla. Se kuvastaa juuri hälläväliä-pariskunnan asennetta: Eletään miten eletään, järjestyssäännöt ei ohjaa elämistä, puhumattakaan siitä, että kunnioitettaisiin muita ihmisiä.

Ei me tulla tänä päivänä naapurille sanomaan melusta. Siihen on monta syytä. Ensiksi, pitäisi yöllä kello 3.45 mennä soittamaan ovikelloa, jos kyse yöllisestä häirinnästä. Kietaise trenssi yöasun päälle, tukka pystyssä, tohvelit jalassa? Nimittäin jos sanot vasta seuraavana aamuna tai seuraavana päivänä, vastaus on juuri tämä: Ei me ainakaan muisteta, että olis jotain erityistä melua aiheutettu.

Toiseksi, korona-aika (maski yllä sopottamaan).

Kolmanneksi, häiritsijän ovikellon soitto voi olla viimeinen teko (avaaja voi olla ase kädessä vastaanottamassa).

Noudattakaamne kaikki järjestyssääntöjä. Aikuinen ottaa vastuun elämästään itse. Ei ulkoista sitä naapureille tai muille asukkaille tulkoot sanomaan -lauseeseen vedoten.

Vierailija
2316/7840 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä saa ehkä unta.

-sama

Ei tuossa ollut mitään möykkäämisoletusta. Vaan muistutus siitä, että rivitalon päätyasunnon asujien tunteva rauha voi olla petollinen hiljaiselle, yksinasuvalle, jonka asunnosta ei kuulu juuri mitään. Päätyasuja elää vapaasti 24/7 koska h e i l l e ei kuulu mitään. Heidän hiljainen seinänaapuri taas kärsii.

Tuo 'tulisivat sanomaan jos joku vaivaa' -lause joutaa romukoppaan 2020-luvulla. Se kuvastaa juuri hälläväliä-pariskunnan asennetta: Eletään miten eletään, järjestyssäännöt ei ohjaa elämistä, puhumattakaan siitä, että kunnioitettaisiin muita ihmisiä.

Ei me tulla tänä päivänä naapurille sanomaan melusta. Siihen on monta syytä. Ensiksi, pitäisi yöllä kello 3.45 mennä soittamaan ovikelloa, jos kyse yöllisestä häirinnästä. Kietaise trenssi yöasun päälle, tukka pystyssä, tohvelit jalassa? Nimittäin jos sanot vasta seuraavana aamuna tai seuraavana päivänä, vastaus on juuri tämä: Ei me ainakaan muisteta, että olis jotain erityistä melua aiheutettu.

Kolmanneksi, häiritsijän ovikellon soitto voi olla viimeinen teko (avaaja voi olla ase kädessä vastaanottamassa).

Noudattakaamne kaikki järjestyssääntöjä. Aikuinen ottaa vastuun elämästään itse. Ei ulkoista sitä naapureille tai muille asukkaille tulkoot sanomaan -lauseeseen vedoten.

Kuulostat aika rasittavalta jankkaajalta. Jokaiseen taloyhtiöön mahtuu yksi tyyppi, joka pilaa koko talon hengen. Onneksi et asu mun naapurissa. Täällä landella voi edelleenkin keskustella ihmisten kanssa ihan rakentavasti, harmi jos teilläpäin ihmisillä on paha tahto.

Vierailija
2317/7840 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä saa ehkä unta.

-sama

Piti vielä lisätä, että meinaan kuolla nauruun, kun mietin miten väärä kuva sulla jostain syystä on minusta. Mä OLEN se sun mainitsema "hiljainen seinänaapuri". Samaa mieltä olen sun kanssa monista asioista, mutta tuo tekstin hyökkäystyyli ja oletukset saa mut näkemään punaista.

Vierailija
2318/7840 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yritetä,koska niin paljon työttömiä tänä päivänä, että heidän unirytminsä on kääntynyt päälaelleen: päivät nukutaan,yöt valvotaan (huom! Mekastetaan kuin lauma villisikoja)

Vierailija
2319/7840 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiriöt tulevat lisääntymään sitä mukaan kun työttömyys kasvaa,nyt jo sulkevat tehtaita, siinä ihmisten mielenterveys menee lopullisesti romukoppaan, alkoholi virtaa ja musiikki soi....

Vierailija
2320/7840 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Meillä rauhoittui osittain meno kun metelöijät saivat häädön! Ihanaa. Kyllä pelottaa silti,kun on tullut noita vartioitu tarroja,kertoo siis ettei vieläkään ole rauhallista, vuokra korkea vaikka muualla päin olisi halvemmat vuokrat,vanha kerrostalo, sanoin vuokranantajalle tai aion sanoa että jos vielä nostaa vuokraa koska "vastikkeet noussut" niin muutan pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi