Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

79v äitini raivosi kakkulat täristen että hän ei kotona pysy eikä ministereitä kumartele

Vierailija
18.03.2020 |

Onko sittenkin totta sanonta että vanhuus on toinen uhmaikä?

Miten suojelen ihmistä omalta itseltään? Muutenkin sairaalloinen ihminen monella eri lääkityksellä ja ennestään hengitystieongelmia.

Kommentit (344)

Vierailija
161/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelu on sen verran kiihkeää ja kärjekästä, että on pakko kysyä, ovatko yli 70-vuotiaat asiakkaat käyttäyneet jotenkin poikkeuksellisen huonosti ja häiritsevästi? Kiusanneet ja pelotelleet henkilökuntaa ja muita asiakkaita vai mistä tämä raivo kumpuaa? Ja mistä te tiedätte kenenkään iän ilman papereitten tarkistamista?

Mistäkö kumpuaa? Siitä kun omat rakkaat vanhemmat olisi kiva pitää hengissä vielä pitkään mutta kun huomaa että nämä ovat itsensä pahimpia vihollisia. Tämä käytös ei olekaan pelkästään minun vanhempieni erikoisuus, vaan suoranainen kapinaliike vanhusten keskuudessa. Ymmärrystä ei ole siihen, että he olisivat itse ikänsä puolesta riskiryhmään kuuluvia ”se ja se sairas tuttava ei varmaan selviäisi” eikä siihen, että terveydenhuolto ei kestä!

Kaikkein pahinta on, jos joku muu kunnon kansalainen tai lapsi/nuori jää ilman hoitoa kun mummojen piti hoitaa asioitaan entiseen tapaan. Että jos ei oma terveys kiinnosta ja halutaan olla kuin uhmaikäiset niin selvä. Nämä uhmakkaan ja puolihöperöt päätökset voivat kuitenkin vahingoittaa myös esim omia lapsiani tai muita viattomia osallisia. Siitä se raivo kumpuaa!

Vierailija
162/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme 7-kymppinen pariskunta ja pysymme visusti erossa muista ihmisistä ja ostamme ruuat verkossa.

Meillä lähipiirissä 2 87-94 v ihmistä ja he kiukuttelevat.

Olemme antaneet ohjeita heille, mutta kumpikin on itsepäisiä kuin muulit.

Nyt pitäisi jokaisen totella virallisia ohjeita mieluummin ylireagoida kuin ali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun monella nuoremmallakin tuntuu perusymmärrys olevan hukassa liittyen infektioihin, rokotteisiin ja tiedon käsittelyyn, en ihmettele yhtään etteikö yli 70-vuotiaissa olisi paljon myös niitä, joilla ei oikein äly suoraan sanottuna riitä.

Totta. Minun äitini mielestä bakteereja ei ole olemassa koska niitä ei voi nähdä. Hän on 65v ja suoritti aikoinaan kansakoulun aika huonoin arvosanoin. Varmaankin on olemassa henkilöitä, joiden polla säteilee vielä häntäkin vähemmän.

Vierailija
164/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi tarvitsee ns. estopassin: henkilöllä ei ole oikeutta sairaalapaikkaan.

Vierailija
165/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelu on sen verran kiihkeää ja kärjekästä, että on pakko kysyä, ovatko yli 70-vuotiaat asiakkaat käyttäyneet jotenkin poikkeuksellisen huonosti ja häiritsevästi? Kiusanneet ja pelotelleet henkilökuntaa ja muita asiakkaita vai mistä tämä raivo kumpuaa? Ja mistä te tiedätte kenenkään iän ilman papereitten tarkistamista?

Mistäkö kumpuaa? Siitä kun omat rakkaat vanhemmat olisi kiva pitää hengissä vielä pitkään mutta kun huomaa että nämä ovat itsensä pahimpia vihollisia. Tämä käytös ei olekaan pelkästään minun vanhempieni erikoisuus, vaan suoranainen kapinaliike vanhusten keskuudessa. Ymmärrystä ei ole siihen, että he olisivat itse ikänsä puolesta riskiryhmään kuuluvia ”se ja se sairas tuttava ei varmaan selviäisi” eikä siihen, että terveydenhuolto ei kestä!

Kaikkein pahinta on, jos joku muu kunnon kansalainen tai lapsi/nuori jää ilman hoitoa kun mummojen piti hoitaa asioitaan entiseen tapaan. Että jos ei oma terveys kiinnosta ja halutaan olla kuin uhmaikäiset niin selvä. Nämä uhmakkaan ja puolihöperöt päätökset voivat kuitenkin vahingoittaa myös esim omia lapsiani tai muita viattomia osallisia. Siitä se raivo kumpuaa!

Jokaisen vanhuksen, joka tänä aikana liikkuu huvikseen kahviloissa ja muilla julkisilla paikoilla ihmisten seassa ilman pakottavaa syytä, pitäisi allekirjoittaa hoitotahto, jossa he kieltäytyvät sairaalahoidosta koronan osuessa kohdalle.

Vierailija
166/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tämä perusterve 70-vuotias. Minulla on tämä tabletti, jolla kirjoitan, siitäkin on akku sökö ja täytyy pitää koko ajan latauksella, pelkään koska simahtaa täysin. Puhelin on ihan perus nokialainen, ei älypuhelinta. Skypeä ei ole.

Monella tuttavallani ei ole käytössä mitään nettiä tai älypuhelinta.

Soitot ihan normaalisti, minulla on puhepaketti, mutta monet tuttavistani ja ystävistäni maksavat puheluiden mukaan.

Siksi ei voi soitella paljoakaan enemmän kuin normaalisti. Puolin eikä toisin.

Minulle ei ole vaikeaa olla kotona, asun yksin ja olen tottunut siihen. Mutta juuri siksi koska olen omatoiminen ja terve niin sehän tässä on vaikea ajatella, että käsken jonkun muun käymään kaupassa tai asioilla. En halua olla holhottu kun en ole holhouksen tarpeessa. Niille vanhuksille jotka jo ovat joutuneet pyytämään apua ei tämä varmaan ole vaikea sisäistää. Monille kaltaisilleni varmaan on.

Toki on sekin pitkän päälle outoa kun ei voi piipahtaa kylään kahville tai kutsua itse kotiinsa.

Mutta näillä nyt mennään.

Etkö voi tässä tilanteessa päivittää tekniikat, niin pärjäisit? Verkkokaupat varmasti toimittavat tabletteja ja nettiliittymiä myydään yhä. Jos rahat loppu tai vähissä, kysele tuttavapiiriltä lainaan/lahjoitukseen vanhoja koneita, nuorilla saattaa olla. Ei kovin kummoista välinettä tarvi, joku vanha älyluuri jonka sais nettiin niin puhelut esim whatsappissa tai facetimessa ilmaisia. Nyt on aika ottaa selvää ja ilmoittautua mukaan jonnekin mistä saa apua tällaisten kanssa. Naapuriapupiirejä on perustettu kaikkialle. Tunnet varmaan jonkun joka on facebookissa ja saisi sinut yhteyksiin avun ja laina/vara/lahjoituskoneiden kanssa. Jos ei ole tottunut pyytämään apua, sen voi opetella viimeistään nyt. Me joilla on esim teknistä osaamista, autamme mielellämme ja neuvomme, kun vaan kohdataan ensin jotain kautta. 

Kuinka outoa on sitten meidän tilanne, kaksi etätyössä kotona, työpaikka menossa alta mahdollisesti ja seassa pieni lapsi itkee kun "ei ole kavereita"? Meillä on asuntolaina jne. Mutta ei tässä voi alkaa surkuttelemaan sitä kuka on yksinäisin ja taistelemaan huomiosta, samassa veneessä ollaan. On raskasta kun myös omassa perheessä se uhma on yhtäkkiä tullut isovanhemmilta, eikä mitään solidaarisuutta löydy. 

Vierailija
167/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmät ne luulee jotain saavansa. tiedätkö varmasti mitkä ovat velat ja muut menot , onko salattuja lapsia ym.  ja jos et edes ole  yhteyttä pitänyt muuten kuin rahaa pyytääksesi miksi sinulle kukaan mitään jättäisi.

Vierailija
168/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisiahan nuo kaiken helpolla saaneet ovat. Eivät ole enää sodanaikana nuoruuttaan tai aikuisuuttaan eläneitä. Itsekkäitä ovat ja tässä se nähdään. Nykyihniset ovat paljon enemmän muita huomioon ottavia, vaikka muuta väitetään. Lehdessä oli juttu 79v Kaarlo Kangasniemestä joka itsekkäästi jatkaa treenaamista eli jääräpäänä ei välitä muista. Perusteena hänen oma mielipiteensä. Typeryys naurattaisi muissa olosuhteissa.

Olen 70 -v ja toivon, että olisit saanut minun ihanan lapsuuteni 50-60-luvuilla kokea, niin olisit varmaan onnellisempi.

Olen kyllä ollut jo viikon omaehtoisessa karnteenissa.

Vierailija
169/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta puhelimella soittamisesta. Kaikilla vanhuksilla ei ole älypuhelinta ja watsappia. Monella on myös maksulliset puhelut määrän mukaan tai repair-liittymä.

Mitä enemmän soittelee sitä enemmän maksaa. Myös usein tekstiviestit hankalia kirjoittaa.

Helppo muiden neuvoa, että soittakaa enemmän jos rahat tiukassa. Puhelinlaskut kasvaa helposti.

Myös usein eläkeläiset käyvät kaupassa usein siksi, että kun ruokaan käytettävä raha on määrällinen ja riittävä koko kuukauden nii on helpompaa käydä kaupassa usein ja ostaa vain tarvittava määrä.

Jos käyt vain pari kertaa kuussa niin ruoka (maito ym.) vanhenee ja pakastimeen ei mahdu. Myös ei voi koko ruokarahaa käyttää heti alkukuussa.

Jos on rahaa runsaasti ja isot pakastimet niin voi hamstrata ja silti on rahaa loppukuuksi.

Itse en ainakaan pystynyt hamstraamaan oikeastaan mitään. Nolottaa pyytää ulkopuolista ihmistä käymään kaupassa kun kerralla käytettävä rahasumma on muutamia euroja.

Mikä siinä on vaikeaa ottaa jokin rajaton puhepakettiliittymä, jolla voi soittaa ja tekstata niin paljon kuin sielu sietää vaikka 24 tuntia vuorokaudessa? Näitä saa alle 20 eurolla/kuukausi. Tabletteja ja uusia puhelimia saa myös tilattua kotiinkuljetettuna.

Vierailija
170/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kakkulat täristen on päivän paras 😂

Vierailija
171/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisiahan nuo kaiken helpolla saaneet ovat. Eivät ole enää sodanaikana nuoruuttaan tai aikuisuuttaan eläneitä. Itsekkäitä ovat ja tässä se nähdään. Nykyihniset ovat paljon enemmän muita huomioon ottavia, vaikka muuta väitetään. Lehdessä oli juttu 79v Kaarlo Kangasniemestä joka itsekkäästi jatkaa treenaamista eli jääräpäänä ei välitä muista. Perusteena hänen oma mielipiteensä. Typeryys naurattaisi muissa olosuhteissa.

Olen 70 -v ja toivon, että olisit saanut minun ihanan lapsuuteni 50-60-luvuilla kokea, niin olisit varmaan onnellisempi.

Olen kyllä ollut jo viikon omaehtoisessa karnteenissa.

Hei, olen tuo aiempi kirjoittaja. Olen 72-vuotias. Siksi tiedän, että ikäiseni ovat itsekkäitä.

Vierailija
172/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tyhmät ne luulee jotain saavansa. tiedätkö varmasti mitkä ovat velat ja muut menot , onko salattuja lapsia ym.  ja jos et edes ole  yhteyttä pitänyt muuten kuin rahaa pyytääksesi miksi sinulle kukaan mitään jättäisi.

Idiootin sönkötystä. Jäikö kansakoulukin kesken?

Vierailija
173/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä luonnossa vaan on joku viisaus. Se vie vanhoja tavallaan syystä? Heistä ei näköjään ole siihen mihin terveessä yhteiskunnassa tarvisi.

Vierailija
174/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta puhelimella soittamisesta. Kaikilla vanhuksilla ei ole älypuhelinta ja watsappia. Monella on myös maksulliset puhelut määrän mukaan tai repair-liittymä.

Mitä enemmän soittelee sitä enemmän maksaa. Myös usein tekstiviestit hankalia kirjoittaa.

Helppo muiden neuvoa, että soittakaa enemmän jos rahat tiukassa. Puhelinlaskut kasvaa helposti.

Myös usein eläkeläiset käyvät kaupassa usein siksi, että kun ruokaan käytettävä raha on määrällinen ja riittävä koko kuukauden nii on helpompaa käydä kaupassa usein ja ostaa vain tarvittava määrä.

Jos käyt vain pari kertaa kuussa niin ruoka (maito ym.) vanhenee ja pakastimeen ei mahdu. Myös ei voi koko ruokarahaa käyttää heti alkukuussa.

Jos on rahaa runsaasti ja isot pakastimet niin voi hamstrata ja silti on rahaa loppukuuksi.

Itse en ainakaan pystynyt hamstraamaan oikeastaan mitään. Nolottaa pyytää ulkopuolista ihmistä käymään kaupassa kun kerralla käytettävä rahasumma on muutamia euroja.

Repair-liittymä :D

Niin tämähän tässä nyt olikin se tärkein, ihan kamalaa, kirjoitettu väärin. Ymmärsit kuitenkin mistä asiasta puhuin.

Luulit olevasi fiksu, mutta paljastit tyhmyytesi. Fiksuutta ei ole hallita kaikkien nykyvempeleitten hienot nimet vaan on olemassa myös tunneälyä, jos ymmärrät mitä tarkoitan.

Vierailija
175/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän sitten myös itkee täristen odottamassa paikkaa teho-osastolta. Paikkaa joka ei koskaan saavu ajoissa.

Eikä kukaan voi tulla häntä edes katsomaan :)

Vierailija
176/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on vaikeaa ottaa jokin rajaton puhepakettiliittymä, jolla voi soittaa ja tekstata niin paljon kuin sielu sietää vaikka 24 tuntia vuorokaudessa? Näitä saa alle 20 eurolla/kuukausi. Tabletteja ja uusia puhelimia saa myös tilattua kotiinkuljetettuna.

Kerroin, että minulla on puhepaketti. Se riittää normaaleihin puheluihini. Toisaalta en voi alkaa neuvoa ja mestaroida muiden käyttämiä liittymiä, se on heidän asiansa ja ehkä ovat tyytyväisiä siihen mitä heillä on, en tiedä. .

Uusia puhelimia ja tabletteja on hyllyt väärällään, usein esteenä on rahan puute.

Vierailija
177/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän sitten myös itkee täristen odottamassa paikkaa teho-osastolta. Paikkaa joka ei koskaan saavu ajoissa.

Eikä kukaan voi tulla häntä edes katsomaan :)

Sinä olet enemmän hoitopaikan tarpeessa kuin mummo.

Jestas mitä porukkaa täällä pyörii jankkaamassa.

Anna kun arvaan, peruskoulun jälkeen ei ole opiskelut pahemmin kiinnostelleet ja viime vaaleissa äänestit persuja?

Vierailija
178/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä luonnossa vaan on joku viisaus. Se vie vanhoja tavallaan syystä? Heistä ei näköjään ole siihen mihin terveessä yhteiskunnassa tarvisi.[/quote

On olemassa vanha sanonta "viisaus asuu vanhoissa naisissa".

Ja juu, kaikki yli 70-vuotiaat ovat turhia, eivät sovi terveeseen yhteiskuntaan. Alkaa kuulostaa pelottavalta ajatusmaailmalta.

Vierailija
179/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroin, että minulla on puhepaketti. Se riittää normaaleihin puheluihini. Toisaalta en voi alkaa neuvoa ja mestaroida muiden käyttämiä liittymiä, se on heidän asiansa ja ehkä ovat tyytyväisiä siihen mitä heillä on, en tiedä. .

Uusia puhelimia ja tabletteja on hyllyt väärällään, usein esteenä on rahan puute.

Osaan lukea, tiedän kyllä että sinulla on puhepaketti. Etkö voisi ehdottaa ja opastaa tuttujasi että hekin hankkisivat paketin ettei tarvitse kytätä minuutteja kun kuitenkin halutaan soitella, yhteydenpitohan on tärkeää? Uusia puhelimia saa satasella ja vaikka osamaksulla operaattorilta muutamalla eurolla/kuukausi. Halvimmat tabletitkaan eivät hirveästi maksa.

Vierailija
180/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan pystynyt hamstraamaan oikeastaan mitään. Nolottaa pyytää ulkopuolista ihmistä käymään kaupassa kun kerralla käytettävä rahasumma on muutamia euroja.[/quote]

ei se onnistu jos ei ole luottotiedot kunnossa. eikä ole varaa maksaa myöskään 200e vakuusmaksua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme