79v äitini raivosi kakkulat täristen että hän ei kotona pysy eikä ministereitä kumartele
Onko sittenkin totta sanonta että vanhuus on toinen uhmaikä?
Miten suojelen ihmistä omalta itseltään? Muutenkin sairaalloinen ihminen monella eri lääkityksellä ja ennestään hengitystieongelmia.
Kommentit (344)
Ei kaikkia ihmisiä voi suojella täysin. Ehkä kuitenkin lämmintä vaatetta ja käsienpesu. Sano ettei hän tartuttaisi toista iäkästä, jos aikoo mennä ihmisten sekaan. Joka vuosi influenssat ovat hankalia eri ihmisille ja iäkkäille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin mielelläni vetäytyisin asuntooni, mutta kun täytyy hoitaa lapsia. Olen 73, mutta minua tarvitaan, olen hoitanut lasteni lapsia parikymmentä tuntia viikossa eikä loppua näy. En osaa oikein kieltäytyäkään, sillä olen hyväkuntoinen. Nyt on vain muun lisäksi tämä paine, että pitää pysyä kotona... Ja tämä hirveä keskustelu siitä, miten yli seitenkymppisiä ei muka tarvita mihinkään. Kaikki tuntemani ikäiseni ovat hoitaneet lapsia todella paljon, monet ihan puolipäiväisesti.
Kaikesta päätellen tällä palstalla vouhkanneilla ei ole tällaista tilannetta.
V*ttu mikä marttyyri. Todennäköisesti sairastut ja viet vuodepaikan joltain joka tarvitsee sitä sinua enemmän. Lisäksi levität itse tautia eteenpäin.
Jos kaikilla ikäisilläsi olisi lapsen lapsia ei puhuttaisi syntyvyysongelmasta. Oletko siitä kuullut?
Toivottavasti vie paikan sinulta paskapää
uliuliuli
Ehkä se viekin sen sun kakaralta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon ruokakaupassa töissä ja naiivisti kuvittelin, että tänään on varmaan rauhallinen päivä töissä jos suurin osa ihmisistä oleilee kotona. Ja mitä vielä! Enemmän porukkaa liikkeellä ku normiarkena. Ja pääsääntöisesti koko asiakaskunta oli ikäihmisiä. Että se niistä riskiryhmien suojelusta. Hirvittää vaan, ku tuntuu et näitä "en välitä karanteenista" tyyppejä piisaa, et millon ite sairastuu. Välttäisin kyllä nyt mieluusti ihmisjoukkoja, mut työn takia en voi. Siellä sitten ollaan altistuneina pöpöille ku näitä itsekkäitä ihmisiä riittää.
Yhyy byhyy. Ilman asiakkaita on sinultakin työt loppu.
Otatko työt mukaan sinne mullan alle jos kuolet?
Onko raha tärkeämpää kuin henki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon ruokakaupassa töissä ja naiivisti kuvittelin, että tänään on varmaan rauhallinen päivä töissä jos suurin osa ihmisistä oleilee kotona. Ja mitä vielä! Enemmän porukkaa liikkeellä ku normiarkena. Ja pääsääntöisesti koko asiakaskunta oli ikäihmisiä. Että se niistä riskiryhmien suojelusta. Hirvittää vaan, ku tuntuu et näitä "en välitä karanteenista" tyyppejä piisaa, et millon ite sairastuu. Välttäisin kyllä nyt mieluusti ihmisjoukkoja, mut työn takia en voi. Siellä sitten ollaan altistuneina pöpöille ku näitä itsekkäitä ihmisiä riittää.
Yhyy byhyy. Ilman asiakkaita on sinultakin työt loppu.
No niin loppuiskin, oikeassa oot! Ja ruokaa täytyy ihmisten saada, sehän on selvä! Mutta se tässä menee yli ymmärryksen, että hallitus tekee järjestelyjä riskiryhmien ja ikäihmisten suojelemiseksi ja antaa ohjeita miten toimia, mutta niistä viis veisataan. Parveillaan entistä innokkaammin kaupassa ja jonotetaan 10cm päässä toisista. Ja yks sun toinen pyyhkii kättänsä nenään jne. Ja sitten toinen ryhmä on nämä ajattelijat, jotka ei ota omaa karanteeniaan vakavasti tai ollaan hiukan kipeitä ja tullaan silti yleisille paikoille. Ajatellaan, että jos nyt on ite vähän kipeä, tai mahdollisesti altistaja niin entä sitten, ei kiinnosta vaikka tartutan jonkun.
Ja kaupassa ne on ne, jotka siellä joutuu työn puolesta olemaan plus tietty muut asiakkaat. Tietty muitakin ammattiryhmiä on samassa tilanteessa. Päiväkotien työntekijät, kaikki hoitoalan ihmiset jne.
Että kyllä tässä se omakin terveys kiinnostaa, ja ärsyttää kun näkee välinpitämättömiä ihmisiä liikkeellä.
Pakko myöntää että olen helpottunut kun oma äitini on jo edesmennyt. Hän olisi juurikin tuollainen koronakapinallinen "minuahan ei ministerit määräile" -tyyppi. Ei mitään käsitystä niistä perimmäisistä syistä miksi ihmisten seassa liikkuminen on nyt jonkin aikaa huono idea. Lasten kauppa-apu ei kelpaa, tarjouksesta loukkaannutaan verisesti. Kauhea uhriutuminen siitä että joutuu olemaan kotona vankina. Vaikka oikeasti kukaan ei ole kotiarestissa, ulkoilla saa kunhan välttelee muita ihmisiä. Eli voisi ihan hyvin käydä lenkillä ja vaikka puuhailla pihalla sydämensä kyllyydestä. Mutta kun ei suositella menemään sinne kauppaan tai kahvilaan jos vaihtoehtoja on, niin se on ihan ylivoimaista noudattaa yksinkertaista ohjastusta yhteisen hyvän vuoksi.
Siis parempi ettei tullut meille lapsille eteen tämänkin paimentaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin mielelläni vetäytyisin asuntooni, mutta kun täytyy hoitaa lapsia. Olen 73, mutta minua tarvitaan, olen hoitanut lasteni lapsia parikymmentä tuntia viikossa eikä loppua näy. En osaa oikein kieltäytyäkään, sillä olen hyväkuntoinen. Nyt on vain muun lisäksi tämä paine, että pitää pysyä kotona... Ja tämä hirveä keskustelu siitä, miten yli seitenkymppisiä ei muka tarvita mihinkään. Kaikki tuntemani ikäiseni ovat hoitaneet lapsia todella paljon, monet ihan puolipäiväisesti.
V*ttu mikä marttyyri. Todennäköisesti sairastut ja viet vuodepaikan joltain joka tarvitsee sitä sinua enemmän. Lisäksi levität itse tautia eteenpäin.
Jos kaikilla ikäisilläsi olisi lapsen lapsia ei puhuttaisi syntyvyysongelmasta. Oletko siitä kuullut?
Taidat olla vuodepaikan tarpeessa jo nyt. Mikä on syntyvyysongelmasi, ei lapsenlapsia? Minulla niitä on kahdeksan.
lue nämä netti kommentit hänelle jos ei usko menköön ja kuolkoon. tyhmän mummon kuolemassa ei vahinkoa tule
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta puhelimella soittamisesta. Kaikilla vanhuksilla ei ole älypuhelinta ja watsappia. Monella on myös maksulliset puhelut määrän mukaan tai repair-liittymä.
Mitä enemmän soittelee sitä enemmän maksaa. Myös usein tekstiviestit hankalia kirjoittaa.
Helppo muiden neuvoa, että soittakaa enemmän jos rahat tiukassa. Puhelinlaskut kasvaa helposti.
Myös usein eläkeläiset käyvät kaupassa usein siksi, että kun ruokaan käytettävä raha on määrällinen ja riittävä koko kuukauden nii on helpompaa käydä kaupassa usein ja ostaa vain tarvittava määrä.
Jos käyt vain pari kertaa kuussa niin ruoka (maito ym.) vanhenee ja pakastimeen ei mahdu. Myös ei voi koko ruokarahaa käyttää heti alkukuussa.
Jos on rahaa runsaasti ja isot pakastimet niin voi hamstrata ja silti on rahaa loppukuuksi.
Itse en ainakaan pystynyt hamstraamaan oikeastaan mitään. Nolottaa pyytää ulkopuolista ihmistä käymään kaupassa kun kerralla käytettävä rahasumma on muutamia euroja.Mikä siinä on vaikeaa ottaa jokin rajaton puhepakettiliittymä, jolla voi soittaa ja tekstata niin paljon kuin sielu sietää vaikka 24 tuntia vuorokaudessa? Näitä saa alle 20 eurolla/kuukausi. Tabletteja ja uusia puhelimia saa myös tilattua kotiinkuljetettuna.
Ai netistä vai. Siinäpä se.
Myös sinne kauppaan voi kävellä ja hakea sen puhelimen, varovainen pitää toki olla. Myös soittamalla voi tilata.
Mitä ihmettä minä tekisin sillä älypuhelimella kun kuitenkin tuttaville ja ystävillä on tavalliset? Ei ne älypalvelut yksipuolisesti toimi.
Ja miksi muutenkaan tyrkyttää sitä minulle?
Riittää ihan tämä vanha malli.
Käväisin tuolla Tampereen keskustassa päivällä ja täynnä vanhuksia. Bussissa ikivanha papparainen yskii ja niiskuttaa ympäriinsä. Voi jessus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oisin 70-vuotias niin todellakin menisin mihin vaan ja notkuisin kaikki päivät julkisilla paikoilla ihan vain teitä jeesustelijoita ärsyttääkseni. Harmi että olen vasta 40.
No, pian otetaan järeämmät keinot käyttöön kun ei muuten mene jakeluun. Putkassa suakin naurattaisi.
Sitä päivää ei nähdä, että poliisi alkaa heittämään vanhuksia putkaan, sinä lapsellinen pelle😂😂😂😂
Niinkö? Let’s see clown 🤡
Tuntuu, että karanteenista piittaamattomat vanhukset eivät välitä sairaista lähimmäisistään. Minä olen nuori ja riskiryhmässä, vapaaehtoisesti kotona, samoin koko perhe. Kaikki kontaktit karsittu minimiin. Sitten vanhukset, jotka uhkaavat tarvita myös suurin joukoin tehostettua hoitoa ja tehohoitoa, eivät viitsi noudattaa, mitä lakiin on säädetty. Itsekkäät ja ajattelemattomat vanhukset saavat tartuntoja ja levittävät niitä eteenpäin, minkä vuoksi hoitopaikkoja ei ehkä riitäkään. Se hoitopaikka voi olla pois nuorelta riskiryhmäläiseltä, etenkin jos huonon ennusteen vuoksi priorisoidaan joku perusterve. Toivoisin, että tämä olisi kohdattava, oma vastuuttomuus johtaa siihen, että sairaat lapset ja nuoret ihmiset voivat jäädä ilman hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on oikeus päättää omasta elämästään, aivan kuten sinullakin.
Peukkujen perusteella yli 80% on sitä mieltä että sinulla ei ole oikeutta päättää omasta elämästäsi. AV on täynnä sekopäisiä kontrollifriikkejä eli vasureita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla vuodepaikan tarpeessa jo nyt. Mikä on syntyvyysongelmasi, ei lapsenlapsia? Minulla niitä on kahdeksan.
eli et tiedä syntyvyysongelmasta, katso joskus kuplasi ulkopuolelle.
V*tun pelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on oikeus päättää omasta elämästään, aivan kuten sinullakin.
Peukkujen perusteella yli 80% on sitä mieltä että sinulla ei ole oikeutta päättää omasta elämästäsi. AV on täynnä sekopäisiä kontrollifriikkejä eli vasureita.
omasta elämästä, kyllä.
Mutta jos riskeeraat muut niin eipä ole.
Täysin sama kuin kuin ajelisit kännissä, 140 lasissa 40 alueella lastentarhan ohi. Siinä ei pelätä että sä tapat itses, se tuskin edes haittaisi ketään, ongelmana on että voit tappaa toisen.
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/7180b015-6094-4d9d-9241-1dab94d6…
Eiks tuo eukko osaa itse taputella poikansa selkää?
Miettikää kuinka hyvä elämä tuolla "miehellä" on ollut.... Noita sitten pidetään väkisin hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta puhelimella soittamisesta. Kaikilla vanhuksilla ei ole älypuhelinta ja watsappia. Monella on myös maksulliset puhelut määrän mukaan tai repair-liittymä.
Mitä enemmän soittelee sitä enemmän maksaa. Myös usein tekstiviestit hankalia kirjoittaa.
Helppo muiden neuvoa, että soittakaa enemmän jos rahat tiukassa. Puhelinlaskut kasvaa helposti.
Myös usein eläkeläiset käyvät kaupassa usein siksi, että kun ruokaan käytettävä raha on määrällinen ja riittävä koko kuukauden nii on helpompaa käydä kaupassa usein ja ostaa vain tarvittava määrä.
Jos käyt vain pari kertaa kuussa niin ruoka (maito ym.) vanhenee ja pakastimeen ei mahdu. Myös ei voi koko ruokarahaa käyttää heti alkukuussa.
Jos on rahaa runsaasti ja isot pakastimet niin voi hamstrata ja silti on rahaa loppukuuksi.
Itse en ainakaan pystynyt hamstraamaan oikeastaan mitään. Nolottaa pyytää ulkopuolista ihmistä käymään kaupassa kun kerralla käytettävä rahasumma on muutamia euroja.Repair-liittymä :D
Niin tämähän tässä nyt olikin se tärkein, ihan kamalaa, kirjoitettu väärin. Ymmärsit kuitenkin mistä asiasta puhuin.
Luulit olevasi fiksu, mutta paljastit tyhmyytesi. Fiksuutta ei ole hallita kaikkien nykyvempeleitten hienot nimet vaan on olemassa myös tunneälyä, jos ymmärrät mitä tarkoitan.Jos noin yksinkertaisen sanan oikeinkirjoittamimen on noin ylivoimaista, niin ihmettelen. Ikäihmisenkin olisi hyvä vähän sivistää itseään. Jos osaisit englantia, ymmärtäisit mistä sanoista sana "prepaid" muodostuu. "Repair" taas tarkoittaa korjaamista, kunnostusta.
Osaan kyllä englantia, en nyt jaksanut ajatella, että tuo kirjoitusmuoto olikin nyt noin paha asia. Kirjoitin sen ajattelematta koko asiaa. Koska monet puhuvat vain repair-liittymästä niin se nyt tuli nyt noin myös kirjoitettua.
Mutta se ei nyt varmaankaan ole tässä koronaketjussa oleellinen asia. Yleensäkin ihmettelen miksi nyt on takerrettu johonkin puhelimeen noin innokkaasti.
Myös huomaan, että nuoret ovat tosi pikkumaisia. Saa ja voi lukea myös muodossa v....maisia.
On niitä parikymppisiäkin hysteerikkoja. Mitäs niille tehdään?