Eikö niitä koronatestejä voida nyt teetättää maissa joissa ollaan oikeasti varauduttu tällaisiin epidemioihin?
Suomessa kun ei oltu vaikka toisin meille väitettiin.
Kommentit (5)
Ilmeisesti 9 vrk säilyy hengissä jos vaikka postittaa näytteen
Vierailija kirjoitti:
Kenet sinusta nyt pitäisi niin kamalasti testata? Jos olet kovasti kipeä, pääset testeihin. Jos et ole kovasti kipeä, pysyt kotona. Ei se sen vaikeampaa ole.
WHO suositteli testaamaan kaikki. Ei minun mielipiteelläni ole niin väliä.
Se nyt ei vain yksinkertaisesti olisi tässä tilanteessa järkevää. Mieti, miten paljon se vaatii lisäresursseja terveydenhuollon henkilöstöltä ja logistiikalta. Ja hyöty on ainoastaan luokkaa "nice to know". Itse epidemian leviämiseen se ei auta pätkääkään vaan pelkästään nopeuttaa sitä. Tässä tilanteessa epidemian rajoittaminen on tärkeämpää kuin se, että sinua vaan sattuisi kiinnostamaan.
Minua ei suuremmin kiinnosta, kuinka paljon sairastuneita on. Niitä on htin paljon. Omalla työpaikallani kauppakeskuksessa näitä pärskijöitä riittää, kun ei osata ottaa muita huomioon, eikä yhtään välitetä. Oma sairastuminen on siis vain päivistä kiinni. Jos sairastun, pysyn kotona, ja jos kunto huononee, joudun ehkä sairaalaan. Mutta koska parannuskeinoa ei ole, niin se on sitten tuuritouhua, kuinka käy. Tieto, kuinka monella se on, ei auta paranemaan.
Mitä noita uutisia lukee, niin eipä ne muut maat, joissa kaikki on aina paremmin, näytä pärjänneen tässä. Suomen varautumisaste on korkea, toisin kuin naapurillamme Ruotsilla. Oli hyvä veto päättää lääkkeiden myynnin rajoituksesta. Ne olisi muuten jo varmaan myyty eniten tarjoavalle taholle.
Kenet sinusta nyt pitäisi niin kamalasti testata? Jos olet kovasti kipeä, pääset testeihin. Jos et ole kovasti kipeä, pysyt kotona. Ei se sen vaikeampaa ole.