Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inkiväärin apu koronassa

Vierailija
17.03.2020 |

Tämä on siis kokemukseni flunssasta ja jos saan koronan, aion ehdottomasti tehdä tämän.
Kun olen flunssassa, raastan inkivääriä kattilaan, vettä päälle ja keitän noin minuutin tai parin. Sitten kansi päälle ja kattila liedeltä syrjään, annan hautua 10 min. Juoma valmis.
Olen todistanut tämän juoman voiman. Kun sitä juo, se irrottaa isoja limaklimppejä keuhkoista. Sen jälkeen tuntee kuinka hengitys kulkee hyvin. Toinen mitä olen huomannut on flunnsan kesto. Ennen kuin löysin inkiväärin, flunssa kesti paljon kauemmin. Nyt olen nopeimmillaan päässyt flunssasta eroon kahdessa päivässä kun aloittaa inkiväärikuurin heti ensioireista kun kurkkuun sattuu tai nenää kutittaa. Pisimmilläänkin tautia on kestänyt noin 5 päivää. Ja osa siitä ajasta on vain lievää flunssaa kun toipuminen alkaa.

Inkiväärissä on selvästi tehoa, tehoaako se sitten koronaan, en tiedä mutta kokeilu ei haittaa. Inkivääri on turvallinen kasvi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vauvapalstalla on kuitenkin hyvä muistuttaa, että raskaana olevien ei suositella syövän suuria määriä inkivääriä. Itsekin olen juonut inkivääriteetä flunssassa ja se auttaa kyllä.

Vierailija
2/8 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon inkivääriä ja vettä oot laittanu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin vauvapalstalla on kuitenkin hyvä muistuttaa, että raskaana olevien ei suositella syövän suuria määriä inkivääriä. Itsekin olen juonut inkivääriteetä flunssassa ja se auttaa kyllä.

En tiennytkään tuosta raskauteen liittyvästä rajoituksesta, hyvä kun kerroit.

Ap

Vierailija
4/8 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon inkivääriä ja vettä oot laittanu?

Leikkaan inkivääriä parin sentin viipaleen, vettä noin kaksi mukillista.

Ap

Vierailija
5/8 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä ulkomailta:

Tänä aamuna haastateltiin lääkäriä televisiossa, joka suositteli käyttämään kaikkia mahdollisia luonnon apuja sairauden ehkäisemiseksi ja myös olon helpottamiseksi, jos coronan saa. Hän ei suinkaan sanonut, että ne tautia parantaisivat, mutta nimenomaan saattavat helpottaa oloa.

Inkivääri oli yksi niistä. Hunaja toinen. Sen ovat useat lääkärit todenneen helpottavan yskää ihan yhtä lailla kuin apteekin yskänlääkken.

Itse olen (toistaiseksi) terve, mutta juon joka aamu tuoreista appelsiineista puristettua mehua, johon raastan inkivääriä sekaan. Vaihtoehtoisesti vasta puristettua vihannesmehua inkiväärin kera. Ja jos sitten joku tauti iskee, tulee mukaan kuuma inkiväärijuoma hunajalla. Ja 1000 mg C-vitamiinia. Ei näistä ainakaan haittaa ole!

Vierailija
6/8 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveisiä ulkomailta:

Tänä aamuna haastateltiin lääkäriä televisiossa, joka suositteli käyttämään kaikkia mahdollisia luonnon apuja sairauden ehkäisemiseksi ja myös olon helpottamiseksi, jos coronan saa. Hän ei suinkaan sanonut, että ne tautia parantaisivat, mutta nimenomaan saattavat helpottaa oloa.

Inkivääri oli yksi niistä. Hunaja toinen. Sen ovat useat lääkärit todenneen helpottavan yskää ihan yhtä lailla kuin apteekin yskänlääkken.

Itse olen (toistaiseksi) terve, mutta juon joka aamu tuoreista appelsiineista puristettua mehua, johon raastan inkivääriä sekaan. Vaihtoehtoisesti vasta puristettua vihannesmehua inkiväärin kera. Ja jos sitten joku tauti iskee, tulee mukaan kuuma inkiväärijuoma hunajalla. Ja 1000 mg C-vitamiinia. Ei näistä ainakaan haittaa ole!

Käytän myös itse C-vitamiinia, yksi tabletti aamulla toinen illalla. Teen tätä kuuriluonteisesti, en koko ajan.

Pyrin saamaan vitamiinit ruoasta mutta silloin tällöin syön tabletit kuurina.

Ap

Vierailija
7/8 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruuna puliksi ja siitä vähän mehua veteen, sitä pitkin päivää. C vitamiini ratkaistu.

Vierailija
8/8 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitruuna puliksi ja siitä vähän mehua veteen, sitä pitkin päivää. C vitamiini ratkaistu.

Ei tee hyvää hammaskiilteelle jos sitä juo pitkin päivää, mielummin vain lasillinen aamulla.

Ap