Mitå luulet, aukeeko koulut taas 14.4.? Vai jatkuuko vielä.
Kommentit (76)
Esim. Kaikista valinnaisaineista saadaan numero seiskalla eli kuvis, käsityö, kotitalous, musiikki. Opiskelu alkoi viime elokuussa ja näyttöjä on varmasti aivan riittävästi kevätnumeron antamiseen. Kaseilla ja yseillä jatkuvat tietyt oppilaan valitsemat pitkät valinnat edellä mainituista ja sama juttu: elokuusta asti on näyttöjä annettu ja opettaja pystyy kyllä arvioimaan täysin kaikki oppiaineet vaikka koulu olisi kiinni kesäkuun alkuun. Hyvin harva kurssi peruskoulussa alkaa maaliskuun aikana!
Toivon, että ei aukea. Olen itse riskiryhmään kuuluva ja opintovapaalla. Mahtavaa pitää lapsi kotona ja olla rauhallisin mielin. Esim. hänen koulussaan on ollut koronatapauksia ja eivät enää laita ketään karanteeniin. En haluis joutuu teholle loppukeväästä.
No ei varmasti aukea. hyvä jos syksyllä aukeaa ajallaan.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus saa maksaa kotiin jääneelle huoltajalle puolet opettajan liksasta, jos koulusulku jatkuu pidempään.
Kaksi kotiopetus päivää takana, yksi yläkoululainen, kaksi alakoulussa. Nuorin ekaluokkalainen!
Edes erityislapset eivät saa lähiopetusta meidän kunnassa, vaikka hallitus niin lupasi, Opettaja kuuluu itse riskiryhmään eikä sano tulevansa kouluun niin pitkään kuin mahdollista.
Olen kouluttaja, kasvattaja, siivooja ja kokki.
Miten paljon meneekää nyt rahaa ruokaan, mikään ei riitä, kun syövät hirveästi. Eikä nälässä toki pidetäkään!itse et voisi ajatellakaan tekeväsi etätöitä, lapsilla on niin paljon koulutehtäviä.
Helvetillinen tilanne.
Saman aikaan ekaluokkalaisen luokkatoverit ajelevat päivät pitkät pihoilla pyörillä yms. Näiden lasten vanhemmista ei tietokaan.
Voi olla että itse olen liian tunnollinen ja stressaan liikaa, mutta yhtä helvettiä tämä on.
En mä ole mikään opettaja!!!
Itse olet kuitenkin muksut pukannut maailmaan, joten vastuu kuuluu sinulle (teille).
Nyt olisi kiva kuulla suurperheiden kokemuksia, kaikille 10 lapselle kun on aina annettu huomiota tasapuolisesti ja lapsetkin nauttii sisaruksista niin mitenköhän kotiopetus sujuu..
Walking Dead-fanit täällä mehustelevat, kun pääsevät kerrankin oikein kunnolla katastrofilarppaamaan... kyllä ne koulut avataan toukokuuhun mennessä, ei tämä ilmaista ole.
Vierailija kirjoitti:
Walking Dead-fanit täällä mehustelevat, kun pääsevät kerrankin oikein kunnolla katastrofilarppaamaan... kyllä ne koulut avataan toukokuuhun mennessä, ei tämä ilmaista ole.
Ilmaista? Mitä?
Ei kouluja tietenkään avata kun epidemia on hurjimmillaan touko-kesäkuussa, absurdi ajatus!
En usko hetkeäkään että pääsiäisen jälkeen olis normaalitilanne. Taatusti jatkuu nämä eristys- ja etäohjeet. NÄillä toimillahan nimenomaan yritetään loiventaa ja pidentää epidemian kestoa.
Sitä pidempään tää jatkuu mitä hölmömpää jengi on. Älkää lähettäkö 1.-3.-luokkalaisten vanhemmat lapsianne kouluun jos ei ole PAKKO. Suurin osa siel luokassa olevista on HOITOHENKILÖKUNNAN lapsia, kannattaa miettiä onko juuri sinne omankin lapsen päästävä. Kaiken liikkumisen vähentäminen minimiin on tässä tilanteessa hyväksi.
Koulu jatkuu 15.8.
Son "loma" ny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihan jo se että meillä on niin paljon lapsia joilla ei ole siellä kotona terveet kasvuolosuhteet.
Mitä paljon? Onko tämä jotain lasupropagandaa? Lapsen paras paikka on kotona, jos ei ole, niin ei siinä koulupäivä kyllä mitään auta.
Kyllä ne mulla tavallaan autto. Tosin koulussakin lastensuojelutapaukset joutuu usein koulukiusaamisen kohteeksi, kuten mulle kävi. Kiusattiin kotona ja kiusattiin koulussa. Mutta koulussa sentään sai puolustautua ilman pelkoa siitä, että yli puolta isompi, sata kertaa voimakkaampi ja kolme kertaa vanhempi käy käsiksi, jos vähänkään yrittää puolustaa itseään. Ja koulussa oli edes joitakin kavereita. Kotona ei ollut ketään, se oli yhtä vihollisaluetta.
Veikkaan, että kesäkuun loppuun asti on paikat suljettuina.
Syksyllä, arvioi sosiaali- ja terveysministeriön johtaja. Mä veikkaan että ensi vuonna vasta :)
Mua turhauttaa ihmiset jotka täällä nostele silmälasejaan ja räpyttelee silmiään ”kröhöm itseasiassa ikinä ei öö oo kurssi alkanut maaliskuussa ja muutenkin ysiluokkalainen numeron nostaminen öö kröhöm haloo” - miksi ette tajua että kaikki tollanen on mennyttä! Ei ole mitään väliä tollasilla asioilla! Sellasta aiemmin mahdollisena pidettyä tulevaisuutta ei tulekaan lapsillemme. Maailma muuttuu just nyt, lopullisesti, monet ammatit kuolee, eikä niitä enää tekohengitetä eloon siinä kaaoksessa mihin tää kaikki meidät johtaa. Samoin ihan oikeesti monet ihmiset kuolee. Kun tehohoitopaikat on täynnä epätoivoisia koronaihmisiä, jonkun muun kaatumisesta johtuvaa aivovammaa esim ei pystytä hoitamaan. Lopulta kuolee sekä koronapotilaat että monet muut jotka olis tarvinnut tehohoitoa. Me mennään rytinällä kohti sekasortoa ja joku epänormaali tilanne koulun kurssien suhteen on yks hailee tässä! Nyt tärkeintä on osoittaa rakkautta lapsilleen ja valaa uskoa että he selviävät tästä hengissä. Myös on tärkeää kertoa että koulujutut ehtii kyllä. Nyt on tärkeintä pysyä kotona ja olla kärkkymättä mitään kouluun Tai MIHINKÄÄN pääsyä, tilanne on vakava.
Vierailija kirjoitti:
Esim. Kaikista valinnaisaineista saadaan numero seiskalla eli kuvis, käsityö, kotitalous, musiikki. Opiskelu alkoi viime elokuussa ja näyttöjä on varmasti aivan riittävästi kevätnumeron antamiseen. Kaseilla ja yseillä jatkuvat tietyt oppilaan valitsemat pitkät valinnat edellä mainituista ja sama juttu: elokuusta asti on näyttöjä annettu ja opettaja pystyy kyllä arvioimaan täysin kaikki oppiaineet vaikka koulu olisi kiinni kesäkuun alkuun. Hyvin harva kurssi peruskoulussa alkaa maaliskuun aikana!
En ole itse asiasta kovinkaan huolissani. Haluaisin vain sanoa tuohon viimeiseen lauseeseesi, että meillä seiskaluokkalaisella alkoi just puukässä ja pian alkaa fysiikka. Molemmat aineita, joita ei seiskalla ole vielä ollut. Ton fysiikan onneksi voi opettaa etänä, mut puukässä on hitusen hankalampi...
Ei todellakaan kouluihin päästä 13.4. Vastahan virus ottaa vauhtia Suomessa! Kolmen viikon päästä on tuhansia tartuntoja eikä missään nimessä koululaisia voi päästää parveilemaan kouluihin!