Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuntosalit auki, miten voi olla 24/7,easyfit ym. Käsipesu ei riitä nyt.

Vierailija
17.03.2020 |

Hallitus juuri totesi, että voivat rajottaa liikkumista jos heidän kehotuksia ei noudateta. Suositus oli sulkea myös yksityiset liikuntapaikat. Iso miinus aukioleville.

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kaksi kuukautta käymättä salilla kun sain noidannuolen selkään, en silloin peruuttanut maksua enkä peru nytkään vaikka astmaatikkona en uskalla nyt Koronan aikaan salilla käydäkään. Kuka jaksaa sitä irtisanomista ja peruutusta ym.

Enkä pidä vastuuttomana sitä että pienet salit on auki, harva todellakaan treenaa sairaana ja käsittääkseni korona ei tartu pershiestä. Jos edelleen saa käydä kaupungilla, ruokakaupoissa ja muissa töissä mitkä ei ole välttämättömiä niin kyllä silloin saa käydä myös saleilla.

Vierailija
62/111 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kaksi kuukautta käymättä salilla kun sain noidannuolen selkään, en silloin peruuttanut maksua enkä peru nytkään vaikka astmaatikkona en uskalla nyt Koronan aikaan salilla käydäkään. Kuka jaksaa sitä irtisanomista ja peruutusta ym.

Enkä pidä vastuuttomana sitä että pienet salit on auki, harva todellakaan treenaa sairaana ja käsittääkseni korona ei tartu pershiestä. Jos edelleen saa käydä kaupungilla, ruokakaupoissa ja muissa töissä mitkä ei ole välttämättömiä niin kyllä silloin saa käydä myös saleilla.

Porukka on älynnyt laittaa kaupoille kumihanskat. Salilla käyvät luottavat pelkkään saippuaan ja käsidesiin. Miksei sinnekin mennä samalla tavoin maski päässä ja hanskat kädessä? Kylpylät, salit, buffat samoin hotellit ovat tautien pesimäalustoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni treenaa sairaana. Miten te ihmiset ootte niin naiiveja? Ei suomikansa ole enää sellaista kuin ennen, jos jotain sanottiin ja kehoitettiin tekemään ihmiset teki, mut ei mene enää niin.

Vierailija
64/111 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni treenaa sairaana. Miten te ihmiset ootte niin naiiveja? Ei suomikansa ole enää sellaista kuin ennen, jos jotain sanottiin ja kehoitettiin tekemään ihmiset teki, mut ei mene enää niin.

Normaalissakaan tilanteessa en koskisi salilaitteisiin. Useammat vaan pyyhkäisee sillä hikisellä pyyhkeellä pahimmat pois ja painuu suihkuun.

Ryhmätunneilla olen käynyt niin salin kuin uimahallinkin puolella, mutta jättänyt tällä hetkellä koronan takia menemättä.

Vierailija
65/111 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä aukiolijat taitavat kuulua siihen kastiin etteivät tee niinkuin kehotetaan ja sanotaan😂

Vierailija
66/111 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käy aina salilla oli kipeä tai ei. Itse astmaatikko.

Sulkekaa nyt ne salit!! Salilla käyvät ehtivät sairastuttaa vaikka kuinka paljon meitä riskiryhmiin kuuluvia.

Vierailija
67/111 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi jättää salis jonku viiruksen takia ettei gainssit katoa

Vierailija
68/111 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulkekaa nyt ne salit!! Salilla käyvät ehtivät sairastuttaa vaikka kuinka paljon meitä riskiryhmiin kuuluvia.

Mitä sulle tai miehellesi meinaa olla kipeä? Meinaan kuka oikeasti menee salille jos on yskä ja hengenahdistus, mitä kuntoilusta saa irti kun keuhkokapasiteetti on 30% normaalista? Ei mitään. Tuolla saleilla tuskin treenaa yhtään koronaa sairastavaa, nenän vuotaminen ei ole flunssaa.

Vierailija
69/111 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua, että jos ravintolat ja kahvilat saa olla auki, kylpylässä voi käydä ja ostoskeskuksessa shoppailla ja julkisillakin matkata, niin miksen saisi käydä kuntosalissa, jossa kunnon käsidesilaitteet jo ovella vastassa. Tässä ei ole mitään logiikkaa.

Vierailija
70/111 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi ihminen olla näin tyhmä? Korona tarttuu hengitysilmasta pisaratartuntana. Eli jos salilla on 5 ihmistä niin yksi yskäisee ja seurauksena kaikki sairastuvat. Pershiki ei tosiaan ole ongelma mutta hengittäminen on. Koronaa voi tartuttaa myös oireettomana! Itselläni on tartunta ja kärsin vain lievistä flunssaoireista. Kuumetta oli pahimmillaan 37,5 astetta. Terveisiä karanteenista. Ja edelleen, kaupassa käyminen on välttämätöntä, salilla käyminen ei.

Vierailija
71/111 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmiset jotka matkustaa niin lentäisivät jollei lentoja nyt olisi lopetettu. Aina riittää tyhmiä, jotka tajuavat liian myöhään. Kaikki urheilupaikat pitäisi sulkea,koska niissä etenkin pisaratartunta on maksimaalinen.Tyhmät ihmiset eivät tajua noudattaa ohjeita ja vielä tyhemmät rikkovat kieltoja vastaan tietoisesti.Tehohoidossa on enää vaikea itkeä. Itse en mene lähellekään mitään kuntosalia tai muuta vastaavaa.

Vierailija
72/111 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua, että jos ravintolat ja kahvilat saa olla auki, kylpylässä voi käydä ja ostoskeskuksessa shoppailla ja julkisillakin matkata, niin miksen saisi käydä kuntosalissa, jossa kunnon käsidesilaitteet jo ovella vastassa. Tässä ei ole mitään logiikkaa.

Kaikkia näitä edellä mainitsemiasi asioita on kehotettu välttämään jos et sitä vielä tiennyt. Ja kuten tässäkin ketjussa on jo mainittu, käsidesi ei pelasta koronavirukselta koska covid tarttuu pisaratartuntana hengitysilmasta. Älä unohda että koronaa voi sairastaa ja levittää myös oireettomana.

Vierailija
73/111 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö muuten ,että influenssan oireiden loputtua levität vielä viikon verran influenssaa. Tämäkin tutkittua tietoa.

Vierailija
74/111 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sulle tai miehellesi meinaa olla kipeä? Meinaan kuka oikeasti menee salille jos on yskä ja hengenahdistus, mitä kuntoilusta saa irti kun keuhkokapasiteetti on 30% normaalista? Ei mitään. Tuolla saleilla tuskin treenaa yhtään koronaa sairastavaa, nenän vuotaminen ei ole flunssaa.

Koronaa voi sairastaa/kantaa myös oireettomana. Eli tartuttaja voi olla ihan kuka vain. Ja kyllä, nenän vuotaminen on hengitystieoire. Voi luoja näiden salikissojen älykkyysosamäärää. 

Vierailija
75/111 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkeä saa käyttää. Monellako horeca, spa ja kuntosali yrityksillä on ammattilaisten suosimia aineita, saatika järeitä höyrypesureita? Harvalla, koska ne maksaa.

Vierailija
76/111 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia näitä edellä mainitsemiasi asioita on kehotettu välttämään jos et sitä vielä tiennyt. Ja kuten tässäkin ketjussa on jo mainittu, käsidesi ei pelasta koronavirukselta koska covid tarttuu pisaratartuntana hengitysilmasta. Älä unohda että koronaa voi sairastaa ja levittää myös oireettomana.

Niin, mutta miksi vain sanotaan, että välttäkää ravintoloita, kahviloita ja kylpylöitä. Jos ne kerta saa kuitenkin olla auki? Meinaan, jos ne ovat niin vaarallisia paikkoja, miksi niitä ei määrätä kiinni? Edelleen tässä ei ole mitään logiikkaa.

Vierailija
77/111 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko yksinkertainen? Eihän kukaan enää mene ostoskeskuksiin ja kuka hullu kylpylään. Pisaratartunta leviää laajalle ja sitä ei käsidesi pysäytä. Kuntosali on aivan eri asia kun kahvila. 15 minuuttia lähikontaktia riittää. Yksi aivastaa ja se on siinä. Hullu olet jos Hengelläsi ja muiden hengellä tuollalailla leikit. Korona ei ole influenssa, vaan jotain ihan muuta.

Vierailija
78/111 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta miksi vain sanotaan, että välttäkää ravintoloita, kahviloita ja kylpylöitä. Jos ne kerta saa kuitenkin olla auki? Meinaan, jos ne ovat niin vaarallisia paikkoja, miksi niitä ei määrätä kiinni? Edelleen tässä ei ole mitään logiikkaa.

Sinulla ei ole logiikkaa. Ihmisen tarvitsee syödä, että pysyy hengissä. Kuntosalia et tarvitse hengissä pysymiseen. Onhan suljettu jo uimahallitkin. Itse en hyväksy kuntosalien aukipitämistä..Se olisi melkein kuolemantuottamus, jos esim sali levittäisi koronaa,lisäksi tuskin vain alle 10 hlöa olisi yhtä aikaa salilla, kyllä olisi enemmän.

Vierailija
79/111 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko nyt äidin sanoa, kun järki ei sano kehotuksesta, SINNE SALILLE EI MENNÄ VAIN KAUPPAAN JA MUIHIN PAKOLLISIIN PAIKKOIHIN ULKOILLA VOI PITÄEN METRIN ETÄISYYDEN MUIHIN Ei SAANUT EDES NAAPURIN KANSSA JÄÄDÄ JUTTELEMAAN.

Kehoitus tarkoitti tuota. Noin sen hallitus tiedotustilaisuudessa avasi jo eilen.

Vierailija
80/111 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyppykepillä hyppivä jeesus kristus nyt sentään. Jonkinasteista hysteriaa havaittavissa? Edelleen, se normaali kausi-influenssa aiheuttaa enemmän kuolemia kuin tämä koronavirus. Salille tuskin kukaan menee sairaana tällaisena aikana.

Ja nenän vuotaminen ei ole hengitystieoire, jos se nenä vuotaa kesät talvet aina kun jalallaan astuu ulos.

Tänään itse todistin apteekissa, kun lapsi yski suoraan edessään oleviin lääkepakkauksiin ja hänen äitinsä ei puuttunut asiaan mitenkään. Sisko näki eilen kaupassa toisen lapsen, joka ihan estoitta yski hedelmiin ja irtokarkkeihin. Miksei kauppojen aukioloa rajoiteta? Siellä käy enemmän ihmisiä ja sinne takuulla menee porukkaa myös sairaana. Miksei julkisen liikenteen kulkua rajoiteta, siellä ne tautipesäkkeet vaan kulkee eikä ketään kiinnosta.

Joka tapauksessa, oma salini on auki koronasta huolimatta ja kyllä, aion käydä treenaamassa kuten aina ennenkin. Jos sairastun, niin jään kotiin. Terveelle ihmiselle ei koronasta ole mitään vaaraa.