Kuntosalit auki, miten voi olla 24/7,easyfit ym. Käsipesu ei riitä nyt.
Hallitus juuri totesi, että voivat rajottaa liikkumista jos heidän kehotuksia ei noudateta. Suositus oli sulkea myös yksityiset liikuntapaikat. Iso miinus aukioleville.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähättelevät taas. Koska tuo taudin vakavuus otetaan todesta? Sitten, kun kuolleita on enemmän?
Ei vähätellä vaan liioitellaan törkeästi. Ei tämä ole kuin lähes tavallinen lenssu.
Sitähän sinä olet jo yli kuukauden toistellut.
Kaikki menee juuri niin kuin on ennustettu. Tartuntojen määrä kasvaa aina pari viikkoa ja sitten ne alkaa vähentyä. Oikeastaan koko eurooppa alkaa olla nyt tuossa hiipumisvaiheessa.
Olen veikannut että Suomessa kuolee 50 ihmistä koronaan, mutta taitaa jäädä vähemmäksi, kun ei vieläkään ole edes ensimäistäkään, eikä montakaan ihmistä ole joutunut edes sairaalahoitoon.
:D Mitä víttua sä jaksat selittää
Muutakin tekemistä koronan riehuessa kuin salilla käynti ja mieleen painan nuo, jotka vielä auki niihin en mene.
Meillä pystyy salilla pyyhkimään desinfioivilla pyyhkeillä kaiken mihin koskee ja käsidesiä on tarjolla joka nurkassa. Lisäksi kävijöitä niin vähän että kukaan ei todellakaan huhki ”vieressä” vaan tyhjää lääniä on viiden metrin säteellä. Todennäköisemmin saa tartunnan ruokakaupasta 😄
Vähän valoja päälle nyt
Elixia toimii vastuullisesti ja ajattelee asiakkaitaan: "Päätös väliaikaisesta sulkemisesta on linjassa yhtiön vision kanssa 'making people healthier and happier'."
Vierailija kirjoitti:
Meillä pystyy salilla pyyhkimään desinfioivilla pyyhkeillä kaiken mihin koskee ja käsidesiä on tarjolla joka nurkassa. Lisäksi kävijöitä niin vähän että kukaan ei todellakaan huhki ”vieressä” vaan tyhjää lääniä on viiden metrin säteellä. Todennäköisemmin saa tartunnan ruokakaupasta 😄
Vähän valoja päälle nyt
Tutkituati joudut hinkkaamaan sen minuutin ainakin rikkoaksesi viruksen kuoren. Hinkkaamisia sulle!
Vierailija kirjoitti:
Vähän valoja päälle nyt
Ja kaikkihan varmasti pyyhkii niitä laitteita
Nyt tulisi välttää kaikkea ulkona liikkumista mikä ei ole aivan välttämätöntä. Ruokakaupassa käyminen on välttämätöntä ja joka kauppareissu on riski tartunnalle! Juuri tästä syystä jokainen joka tällä hetkellä käy salilla on itsekäs ja vaarantaa tietämättömyyttään riskiryhmiin kuuluvat. Juuri tällaisten ihmisten takia joissakin maissa joudutaan rajoittamaan liikkumista poliisivoimin. Perus lihaskuntoa voi harjoittaa kotonakin. Lenkkeily ei ole kiellettyä. Salilla käymiseen ei tällä hetkellä ole mitään järkevää syytä.
Kävin tänään salilla. Pesin kädet mennessä ja käytin desinfiointiainetta koko ajan, terve olen eli en yskinyt tai aivastellut, lisäksi pysyin etäällä näistä muista neljästä treenaajasta. Lähtiessä vielä kunnon käsipesu eikä lääppimistä mihinkään. Järki käteen vouhottajat, sairastutte stressiin ennen koronaa.
Hinkkaathan laitteita hengityssuoja kasvoilla ja vähintään 10 min per laite? Itse olen työskennellyt eristyspotilaiden kanssa. Turha kuvitella että yksi pieni pyyhkäisy riittää. Tarvitaan vain yksi yskäisy ja salilla alkava epidemia on valmis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähättelevät taas. Koska tuo taudin vakavuus otetaan todesta? Sitten, kun kuolleita on enemmän?
Ei vähätellä vaan liioitellaan törkeästi. Ei tämä ole kuin lähes tavallinen lenssu.
Sitähän sinä olet jo yli kuukauden toistellut.
Kaikki menee juuri niin kuin on ennustettu. Tartuntojen määrä kasvaa aina pari viikkoa ja sitten ne alkaa vähentyä. Oikeastaan koko eurooppa alkaa olla nyt tuossa hiipumisvaiheessa.
Olen veikannut että Suomessa kuolee 50 ihmistä koronaan, mutta taitaa jäädä vähemmäksi, kun ei vieläkään ole edes ensimäistäkään, eikä montakaan ihmistä ole joutunut edes sairaalahoitoon.
:D Mitä víttua sä jaksat selittää
"Tartuntojen määrä kasvaa aina pari viikkoa ja sitten ne alkaa vähentyä. Oikeastaan koko eurooppa alkaa olla nyt tuossa hiipumisvaiheessa."
Et ole sitten tainnut juurikaan tapaustilastoja seurata. Vaikka tuolta. https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
Edesvastuutonta silti levittää näitä päättömiä denialistisia jorinoita. Ei vaadi edes keskimääräistä älykkyyttä osata nähdä tapauskäyriltä, että tilanne on juurikin eksponentiaalisessa kasvussa Euroopassa. Mitä saat itsellesi siitä, että valehtelet ihmisille ja yrität luoda harhaiseen ignoranssiin perustuvaa turvallisuudentunnetta palstalla?
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään salilla. Pesin kädet mennessä ja käytin desinfiointiainetta koko ajan, terve olen eli en yskinyt tai aivastellut, lisäksi pysyin etäällä näistä muista neljästä treenaajasta. Lähtiessä vielä kunnon käsipesu eikä lääppimistä mihinkään. Järki käteen vouhottajat, sairastutte stressiin ennen koronaa.
Kai tajuat että niitä laitteita saa hinkata sillä aineella vähintään minuutin, jotta viruksen pinta rikkoutuu?
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on järki kädessä ja noudatan hallituksen neuvoja. Teillä itsekkäillä salilla pyörijöillä ei ole ja riskeeraatte riskiryhmien hengen omalla typeryydellänne. Toivon että joku päivä saatte tietää miltä tuntuu kantaa toisen ihmisen kuolema omatuntonsa päällä. Kai olette jo ymmärtäneet että suomalaisia tulee menehtymään koronavirukseen. Nyt on vain kyse siitä että kuinka monen menetämme. Ja tähän meistä jokainen voi vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö, että tämä on taloudellinen katastrofi yrittäjille? Pakko pitää auki, muuten ei ole kohta enää mitään saleja. Laki ei vielä määrää suljettavaksi, joten ymmärrän yrittäjien halun pitää palvelut auki terveille kansalaisille.
Ja näin Suomessakin ollaan viimeistään ensi viikolla siinä tilanteessa, että asetetaan ulkonaliikkumiskielto ja poliisit pysäyttelee ulkona olevia ja kysyvät millä asialla on liikkeellä. Kaupassa ja apteekissa saa välttämättömät tuotteet ostaa ja koiran pikaisesti pissattaa, kaikesta muusta tuleekin sitten sakot. Näinhän on monessa maassa jo jouduttu tekemään.
Muistakaa sitten, että yrittäjät halusivat tehdä Suomesta kirjaimellisesti poliisivaltion jättämällä hallituksen suositukset tieten tahtoen huomioimatta. Itse aion ainakin jatkossakin boikotoida tällaisia yrityksiä.
Pitääkö eläinsuojissa olevat eläimet jättää hoidotta? En itse enää ole mukana, mutta se tuli ensimmäisenä mieleen, että kukaan ei saa mennä ruokkimaan niitä, kun se toimii vapaaehtoisvoimin. Ajattelin just, että voisin ilmoittautua takaisin tilapäisesti.
Minä laitoin salikortin tauolle. Koen huonoa omaatuntoa, sillä saliyrittäjä on varmasti kovilla, kun kuukausimaksut jäävät saamatta mutta menot pysyvät samana. Miten te muut olette toimineet? Jatkaneet maksamista vaikka ette käy salilla vai laittaneet kortin tauolle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän valoja päälle nytJa kaikkihan varmasti pyyhkii niitä laitteita
Ei sillä pyyhkimisellä ole hirveästi väliä kun leviää hengitysilman mukana.
Yhdellä salilla henkilökunta ei tavoitettavissa enää, mutta sali auki. Härskiä. Mitä asiakkaiden terveydestä, kunhan itse pysyy pois.
No, kun kaikki toimii kirjaimellisesti näiden liikkumista rajoittavien ohjeiden mukaan, tuloksena on, että kuntosaleja ei ole koronan jälkeen. Varmaan yrittäjiä palaa markkinoile tauon jälkeen, mutta tarjonta on rajallista pitkään. Sama koskee muitakin palveluita. Mutta samapa kai tuo: mennään terveys edella vaikka edessä on vuosien lama ja joukkotyöttömyys. Teidän kukkaroistanne sekin maksetaan.
Meillä meni jumpat kiinni, mutta pieni kuntosali pidetään kuulemma auki. Käsidesipullo on ovella kun tulee sisään ja ohje on käyttää sitä mennen tullen. Lisäksi salissa on käsidesipulloja ja paprua laitteiden vieressä.
Kyllä musta tuntuu että mä saan kaupassa ostoskärrystä yms triljoona bakteeria enemmän, yhdessäkään kaupassa en ole nähnyt käsidesiä ovella.
Mies oli eilen illalla salilla ja oli ainoa siellä :) Kaupassa oli taas ryysis.
Olin aikeissa jo vaihtaa easyfit ketjuun. Onneksi en. Nyt maksan salista enemään, mutta jotkut jutut on vaan rahaa tärkeempiä ja nyt se korostuu vielä enemmän.
No voi kyynel, kenenkään ei ole sinne pakko mennä. Minä lähden.