Toiset uupuvat nyt töissään kun tekevät kolmen ihmisen työt työpaikallaan - Toiset somettavat siitä kuinka joutuvat availemaan edellisvuoden joulukalenterin luukkuja tylsyyteensä kotisohvallaan
Kyllä meillä ihmisillä on niin eriasteisia murheita.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Mihin helvetin lähteeseen? Mun lähteeni on työvuorolista, 2 osastolla päivässä, pitkää päivää pitäisi koko ajan olla tekemässä. Haastatteluajan saanee siivoustyönjohtajalta, jos he poikkeuspalavereiltaan ehtivät ketään rekrytoimaan. Vakirepla "tiedättekö jonkun joka voisi tulla?". Niin ja varastokuormasta puuttuu M-koon nitriilikäsineet, puolen litran käsidesit, pitkähihaiset suojatakit ja yllätys yllätys, vessapaperi.
Ei sillä, me eletään kyllä puolisonkin tuloilla jonkun aikaa, jos tästä tehdään vielä typerämpää.
Linkkaapa siivoustyönjohtajan yhteystiedot, niin soitan saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin helvetin lähteeseen? Mun lähteeni on työvuorolista, 2 osastolla päivässä, pitkää päivää pitäisi koko ajan olla tekemässä. Haastatteluajan saanee siivoustyönjohtajalta, jos he poikkeuspalavereiltaan ehtivät ketään rekrytoimaan. Vakirepla "tiedättekö jonkun joka voisi tulla?". Niin ja varastokuormasta puuttuu M-koon nitriilikäsineet, puolen litran käsidesit, pitkähihaiset suojatakit ja yllätys yllätys, vessapaperi.
Ei sillä, me eletään kyllä puolisonkin tuloilla jonkun aikaa, jos tästä tehdään vielä typerämpää.
Linkkaapa siivoustyönjohtajan yhteystiedot, niin soitan saman tien.
Saat varmaan vaihteesta. Toimialue 8.
Vierailija kirjoitti:
Saat varmaan vaihteesta. Toimialue 8.
Kiitoksia paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin mielelläni töissä.
En välttämättä pääse vuosiin, koska nyt alkaa lama - jo kolmatta kertaa elämäni aikana.
Sama tilanne, mä itse synnyin keskelle ysärin lamaa ja mun koko elämä ei ole ollut kuin kriisiä kriisin perään. Lisäksi vtuttaa nuo jääräpäiset määräyksiä tottelemattomat eläkeläiset, jotka ovat saaneet elää suurimman osan elämästään rikkaassa hyvinvointivaltiossa. Minäminäminä.
N29
Siitä vaan luomaan ihan itse sitä rikasta hyvinvointivaltiota. Luuletko että Suomi on tuhkasta noussut ihan itsestään?
Eläkeläisissä on jo paljon näitä 70-75v Pirkkoja ja Reijoja, suuria ikäluokkia, jotka eivät ole sotaa nähneetkään. Töihin suoraan kansakoulusta, ja työuralla pystyi etenemään. Parikymppisenä pystyi ostamaan asunnon vaikkapa kantakaupungista, lapsia uskalsi tehdä koska yhteiskunnan tukiverkko oli luja.
Mitä meille 80-luvulla syntyneille jäi? Pelkkää tuskaa, kyyneliä, epävarmuutta. Näiden eläkeläisten elämään tämä korona ei enää edes vaikuta.
Mun mielestä Sieppi ei ymmärtänyt tota ihmisten pahastumista.. Käsitin että hänen mielestään ihmiset pahastuivat siitä kun avaa joulukalenterin _maaliskuussa_. Pointtina ihmisillä varmaankin oli se kun joulukalenterista näytti paljastuneen mm.Lumenen tuotteita ym, mikä tarkoittaa et kalenteri on ollut melko hinnakas kaupasta ostettuna ja tälläiseen kalenteriin monellakaan ei todellakaan olisi ollut varaa ja jos tuollaisen olisi saanut ja availlut sitä joulukuussa päivittäin, niin olisi varmaan ollut tosi onnellinen ja otettu. Kun taas nyt Sara tyhjenteli luukkuja ja tiputteli tuotteet kasaan nyt "kun ei ehtinyt aiemmin avaamaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En välttämättä pääse vuosiin, koska nyt alkaa lama - jo kolmatta kertaa elämäni aikana.
Sama juttu. Viisi vuotta työttömänä työnhakijana takana, eläkkeeseen (joka tulee olemaan todella pieni) on vielä reilut kymmenen vuotta aikaa. Tekisin mielelläni vaikka ne kolmen ihmisen työt tai istuisin kotona nauttimassa täyttä palkkaa tämän toivottomuuden sijaan.
Tervetuloa siivoamaan sairaalaa. Sijaisuuteen et tarvitse alan koulutusta. Täällä systeemi kaatuu jo nyt. T:PSHP:sta
Kiitos vain, mutta viimeistään parin tunnin siivoamisen jälkeen saisitte nostaa minut paareille ja työntää lumbago-osastolle kipua itkemään.
Olin 80-luvulla monta kertaa kesätöissä siivoojana ja tiedän tarkkaan, että en pysty sellaiseen työhön enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Viisi vuotta työttömänä työnhakijana takana, eläkkeeseen (joka tulee olemaan todella pieni) on vielä reilut kymmenen vuotta aikaa. Tekisin mielelläni vaikka ne kolmen ihmisen työt tai istuisin kotona nauttimassa täyttä palkkaa tämän toivottomuuden sijaan.
Tervetuloa siivoamaan sairaalaa. Sijaisuuteen et tarvitse alan koulutusta. Täällä systeemi kaatuu jo nyt. T:PSHP:sta
Kiitos vain, mutta viimeistään parin tunnin siivoamisen jälkeen saisitte nostaa minut paareille ja työntää lumbago-osastolle kipua itkemään.
Olin 80-luvulla monta kertaa kesätöissä siivoojana ja tiedän tarkkaan, että en pysty sellaiseen työhön enää.
Onkos miinustelijoilla mielipidettä? Kenen etu olisi se, että lähtisin työhön, josta lähtisin sairauslomalle ja byrokratian rattaisiin ehkä jo perehdytyksen aikana?
Vierailija kirjoitti:
Voimia tälle joulukalenterin avaajalle. Yritäkäämme yhdessä selvitä tämän koronan yli. Balille pääsee näillä näkymin jo kuukauden päästä.
Vaivalla hankittu rusketus katoaa 😕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voimia tälle joulukalenterin avaajalle. Yritäkäämme yhdessä selvitä tämän koronan yli. Balille pääsee näillä näkymin jo kuukauden päästä.
Vaivalla hankittu rusketus katoaa 😕
voi kyynel
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne, mä itse synnyin keskelle ysärin lamaa ja mun koko elämä ei ole ollut kuin kriisiä kriisin perään. Lisäksi vtuttaa nuo jääräpäiset määräyksiä tottelemattomat eläkeläiset, jotka ovat saaneet elää suurimman osan elämästään rikkaassa hyvinvointivaltiossa. Minäminäminä.
N29
Itse kun ajattelen vanhempieni saati sitten isovanhempieni sukupolvia niin kyllä meillä on ollut prinsessan päivät heihin verrattuna!
N36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N29
Siitä vaan luomaan ihan itse sitä rikasta hyvinvointivaltiota. Luuletko että Suomi on tuhkasta noussut ihan itsestään?
Eläkeläisissä on jo paljon näitä 70-75v Pirkkoja ja Reijoja, suuria ikäluokkia, jotka eivät ole sotaa nähneetkään. Töihin suoraan kansakoulusta, ja työuralla pystyi etenemään. Parikymppisenä pystyi ostamaan asunnon vaikkapa kantakaupungista, lapsia uskalsi tehdä koska yhteiskunnan tukiverkko oli luja.
Mitä meille 80-luvulla syntyneille jäi? Pelkkää tuskaa, kyyneliä, epävarmuutta. Näiden eläkeläisten elämään tämä korona ei enää edes vaikuta.
Eiköhän se ysärin lama koskettanut näitä silloin parhaassa työ iässä olleita Pirkkoja ja Reijoja vähintään yhtä paljon kun sen ajan lapsosia. Oma tuttavapiiri koostuu kasarilla syntyneistä ja suurimmalla osalla pyyhkii hyvin. On omakotitalot, lomamatkoja, autot alla ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N29
Sellasta uhriutumista siellä..
Voisko nämä tylsistyneet somevaikuttajat mennä vaikka auttamaan uupuneita hoitajia arjessaan? Vanhukset tarvitsevat myös apua esim. kaupassa käyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N29
Tuttu, sama tarina. Lapsuus köyhyydessä. Ammattikoulusta valmistuminen vuonna 2008 suoraan finanssikriisiin..
M31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesätöihin hakenut enkä päässyt siivojaksi sairaalaan. En päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Voisko nämä tylsistyneet somevaikuttajat mennä vaikka auttamaan uupuneita hoitajia arjessaan? Vanhukset tarvitsevat myös apua esim. kaupassa käyntiin.
Eikö ne oo karanteenissa melkein kaikki✈😷
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne oo karanteenissa melkein kaikki✈😷
Karanteenin jälkeen sitten. .Ei vaan taida muiden hmisten auttaminen olla näillä ensimmäisenä mielessä.
Vierailija kirjoitti:
joo ja teillä supertyöttömillä(jotka ei edes oikeasti halua töihin tai teitä ei enään haluta sinne)on aina joku syy miksi just nyt kato ei pysty!luuseri.
Miten joku voi edes tehdä kolmen työt? Minulla on joka päivä 7,5 tuntia töitä (ja nämä laskutetaan asiakkaalta eli töitä tosiaan on tämän verran).
Jos tekisin kolmen työt, siihen menisi yli 22 tuntia! Eihän tämä ole edes laillista!
Vai onko niin, ettei teillä alunperinkään ole riittävästi töitä, ettekä vaan halua tehdä koko työpäivää (7,5h) töitä?
Käytös nykyään ykskantaan vastenmielistä.