Palstalaiset ristiriitaisia: ensin täällä meuhkattiin miksi ei tehdä mitään, nyt kun tehdään niin
täällä ihmetellään tätä hysteriaa ja väitetään hallituksen liioittelevan. Koittakaas nyt päättää ihmiset.
Kommentit (27)
Hallitus teki oikein rajoitusten suhteen, mutta on väärässä testaamisen rajoittamisessa vain tiettyihin ihmisryhmiin.
Testaamista on edelleen lisättävä, saatavilla on jo kaupallisia testejä, joiden ostamiseen on osoitettava reilusti rahaa!
Minustakin rajoitukset ovat hyviä, mutta meni vähän liian nopealla aikataululla. Minulle kolahti kirjastojen aukiolo: olisin tänään käynyt (viikon ainoa vapaapäivä), mutta pistivät laput luukulle eilen heti kun rajoitukset tuli voimaan. Näin Tampereella. En tosin ole ainoa joka on harmissaan tästä, FB on täynnä surullisia kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus teki oikein rajoitusten suhteen, mutta on väärässä testaamisen rajoittamisessa vain tiettyihin ihmisryhmiin.
Testaamista on edelleen lisättävä, saatavilla on jo kaupallisia testejä, joiden ostamiseen on osoitettava reilusti rahaa!
Kun se tuore tartunta ei näy testeissä.
Odotapa vain kun ihmiset alkavat parin kolmen viikon päästä olla korviaan myöten täynnä kaikki rajoituksia ja kotona lojumista. Sitten se huuto vasta alkaa että kauanko tämä jatkuu ja miksi ei jo pureta rajoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Minustakin rajoitukset ovat hyviä, mutta meni vähän liian nopealla aikataululla. Minulle kolahti kirjastojen aukiolo: olisin tänään käynyt (viikon ainoa vapaapäivä), mutta pistivät laput luukulle eilen heti kun rajoitukset tuli voimaan. Näin Tampereella. En tosin ole ainoa joka on harmissaan tästä, FB on täynnä surullisia kommentteja.
Eli teitä olisi ollut kirjastoon tulossa suuri joukko ihmisiä räpläämään kirjoja?
Ehkä hyvä, että sulkivat ajoissa.
SUomalaiset on vähän sellasia, valitetaan ihan joka asiasta. Vaikka hallitus päättäis jakaa meille kaikille 3 miljoonaa per nenä, siitäkin valitettaisiin.,
Kato kun rajoitukset pitää olla vain muille, mut ei mulle.
Ensin ei tehty tarpeeksi riittävän aikaisin.
Sitten tehdään liikaa liian myöhään.
En viitsi edes sanoa, mitä mieltä olen näistä tunareista.
Koska todennäköisesti nyt rajoituksilla ei enää saavuteta muuta kuin syvä lama. Itse virus sai levitä rauhassa kolmisen kuukautta.
Kertoo myös siitä, että monelle tässä ei ole kyse itse koronaviruksesta tai sen aiheuttamasta tilanteesta, vaan osa valitettavasti näkee jopa tämän vain mahdollisuutena ajaa omaa poliittista agendaansa tai miesasiamies-maailmankuvaansa. Meitä löytyy moneen junaan - valitettavasti myös niihin juniin, joissa vain oma napa on tärkeä ja kaikkea voi käyttää oman asiansa ajamiseen ilman pienintäkään häpeän tunnetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri ihmiset kirjoittaa
Luulen että valittajat ovat nimenomaan samoja ulisijapersuja, joille on ihan sama mitä hallitus tekee, se on joka tapauksessa väärin ja Mestari tekisi paremmin.
En ole täällä pahemmin valittanut, mutta kyllä minustakin rajoitukset näyttävät aika voimakkailta. Ja olen vasemmiston kannattaja. Kaipa ne kuitenkin johonkin tietoon perustuvat, joten en uskalla suoralta kädeltä liioitteluksikaan väittää. Haittavaikutukset tulevat kuitenkin olemaan valtavat ja tuntumaan todella monen ihmisen elämässä. Moni pätkätyöläinen esim. ravintola-alalla köyhtyy entisestään ja moni varmasti ajautuu myös maksuvaikeuksiin.
Se on varmasti hyvä, että rajoitukset tulevat voimaan mahdollisimman aikaisin, jos niitä ylipäänsä käytetään.
Vierailija kirjoitti:
Koska todennäköisesti nyt rajoituksilla ei enää saavuteta muuta kuin syvä lama. Itse virus sai levitä rauhassa kolmisen kuukautta.
Ei niillä olisi missään vaiheessa saatu aikaan sen kummempaa. On täysin epärealistista ajatella että mitkään arjoitukset olisivat voineet estää koronan tuloa Suomeen ihan kokonaan. Aikaisempi reagointi olisi vain tarkoittanut että rajoitukset olisivat olleet voimassa jo pitkään. Ja koska epidemia jäisi lievemmäksi mutta kestäisi pidempään, vaikutukset talouteen olisivat vielä nykyistäkin suuremmat.
Optimaalinen tilanne on se että rajoitukset pitävät epidemian hallittavana mutta eivät liian pitkänä.
Samat palstalaiset täällä eka meuhkaa ettei sairaanhoitajat tarvi lisää palkkaa kun kuka vaan vois niiden hommat tehdä ja nyt vaaditaan että kaikki sairaanhoitajan koulutuksen saaneet pitää pakottaa hätätilanteessa töihin kun kuka vaan ei enää kelpaakaan. Ristiriitaista sekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri ihmiset kirjoittaa
Luulen että valittajat ovat nimenomaan samoja ulisijapersuja, joille on ihan sama mitä hallitus tekee, se on joka tapauksessa väärin ja Mestari tekisi paremmin.
Persut mainittu! Kaikkialla persuja! Öyhöyh!
Minusta melkein kaikki ovat ottaneet rajoitukset kiitollisina vastaan ja huokaiseet että parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Muutama päiväkotilapsen tai ekaluokkalaisen vanhempi on korkeintaan ulissut sitä että pennut eivät muka pärjää kotona yksin / keskenään.
Miten tehtyjä päätöksiä voi pitää ylimitoitettuna? Kuuntelin eilen Marinin puheen ja olen lukenut rajoitukset lehdestä oikein ajatuksella, mutta en löydä niistä mitään mikä aiheuttaisi minulle muutoksia elämääni.
Työnantajani määräsi jo ennen hallituksen toimenpiteitä kaikki etätöihin (mikä on mainio juttu), joten pysyttelen kotona, liikun luonnossa ja käyn vain pikaisesti kaupassa kun on pakko.
Vierailija kirjoitti:
SUomalaiset on vähän sellasia, valitetaan ihan joka asiasta. Vaikka hallitus päättäis jakaa meille kaikille 3 miljoonaa per nenä, siitäkin valitettaisiin.,
Mitä vttua nykypäivänä saa kolmella miljoonalla?
Hyvä auto, esim. Königsegg maksaa jo toista miljoonaa ja jos jokaisella tavan taavilla olisi samanlainen kärry, pitäisi alkaa virittelemään kultauksia ja muuta spesiaalia.
Pitäkää ahneet saatanat hikiset miljoonanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun se tuore tartunta ei näy testeissä.
Eikös tässä puhuta nyt siitä, ketä testataan, eikä siitä että milloin testataan..
Pari-kolme viikkoa sitten olisi ollut käytössä keino, joka olisi ollut halpa ja tehokas. Olisi annettu matkustussuositus, että ulkomaille ei kannata ollenkaan matkustaa.
Eri ihmiset kirjoittaa