Saatteko te pidettyä ne lapset nyt kotona?
Kommentit (13)
Lapsemme pysyvät kotona. Koska ovat jo yläkouluikäisiä ja fiksuja. Lisäksi minä olen työttömänä kotona.
Itse asennoidun niin että kunhan saamme koulusta ohjeet niin lapset opiskelevat asiat ja minä autan tarvittaessa. Lisäksi tulemme tekemään perheenä paljon asioita joissa saavat opiskella lisää. Lapset saavat miehen kanssa opiskella auton ruostekorjausten teon. Minä opetan lapsille leipomista, ruuan laittoa, ohjelmointia jos jää aikaa jne.
Vierailija kirjoitti:
En voi luvata kaikkien puolesta ja pahaa pelkään että osa tässä on lapsista ja nuorista häviäjiä.
Mutta kiitos kysymästä kyllä meillä lapset viihtyy kotona. Nähtäväksi jää miten opettajat saa etäopetuksen pysymään mielenkiintoisena ja motivoivana.
Opettajat joutuvat nopealla aikataululla muuttamaan lähiopetuksen etäopiskeluksi. Ja sinä mietit, saavatko he hoidettu homman niin, että sinun lapsellasi mielenkiintoista ja motivoivaa. Mene itseesi ja kuvittele itsesi sen opettajan asemaan.
Omani kyllä, paitsi toisen asteen opiskelija vain vapaa-ajalla, hänellä työssäoppiminen jatkuu normaalisti. Monesta muusta olisin kyllä huolissani, kun nyt jo monet huutelee että kyllä ne lapset kavereita tarvitsee...
Saisitte ne teininne ymmärtämään, että nyt ei pidä kerääntyä laumoihin kierrättämään tupakkaa suusta suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi luvata kaikkien puolesta ja pahaa pelkään että osa tässä on lapsista ja nuorista häviäjiä.
Mutta kiitos kysymästä kyllä meillä lapset viihtyy kotona. Nähtäväksi jää miten opettajat saa etäopetuksen pysymään mielenkiintoisena ja motivoivana.Opettajat joutuvat nopealla aikataululla muuttamaan lähiopetuksen etäopiskeluksi. Ja sinä mietit, saavatko he hoidettu homman niin, että sinun lapsellasi mielenkiintoista ja motivoivaa. Mene itseesi ja kuvittele itsesi sen opettajan asemaan.
Nyt kyllä valitettavasti ratkeaa myös opettajien ammattitaito. Tarvitaanko heitä tulevaisuudessa vai osaako vanhemmat kouluttaa lapsensa paremmin kuin opettajat. Jos itse olisin nyt opettaja pakottaisin kyllä kaikkeni siihen että heitä tarvitaan vielä ensi vuonnakin. Itse aijon hoitajana toimia saman periaatteen mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kiitos kysymästä kyllä meillä lapset viihtyy kotona. Nähtäväksi jää miten opettajat saa etäopetuksen pysymään mielenkiintoisena ja motivoivana.Opettajat joutuvat nopealla aikataululla muuttamaan lähiopetuksen etäopiskeluksi. Ja sinä mietit, saavatko he hoidettu homman niin, että sinun lapsellasi mielenkiintoista ja motivoivaa. Mene itseesi ja kuvittele itsesi sen opettajan asemaan.
Nyt kyllä valitettavasti ratkeaa myös opettajien ammattitaito. Tarvitaanko heitä tulevaisuudessa vai osaako vanhemmat kouluttaa lapsensa paremmin kuin opettajat. Jos itse olisin nyt opettaja pakottaisin kyllä kaikkeni siihen että heitä tarvitaan vielä ensi vuonnakin. Itse aijon hoitajana toimia saman periaatteen mukaisesti.
Ei ole tähän astikaan kukaan estänyt vanhempia opettamasta lasta itse. Jostain syystä se koulu ja ope on kuitenkin suurimman osan valinta.
Meillä saa on sisällä. Saa nähdä pitävätkö albaanit sun muut mitä täällä nyt asuu kaikki kymmenet lapsensa pois pihalta.
Vierailija kirjoitti:
Saisitte ne teininne ymmärtämään, että nyt ei pidä kerääntyä laumoihin kierrättämään tupakkaa suusta suuhun.
nyt on heillä aikaa tehfä tiktok videoita/haasteita
Alakoululaisten kanssa helppoa, kun itse teen etänä. Opelta tehtävät ja sen lisäksi sitten keksimme muuta puuhaa.
Miten niin saatteko? Lapsethan tekevät kuten vanhemmat käskevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tähän astikaan kukaan estänyt vanhempia opettamasta lasta itse. Jostain syystä se koulu ja ope on kuitenkin suurimman osan valinta.
Päällimmäisenä syynä on kyllä varmaan monilla sama kuin meilläkin, eli yhteiskunnan paine. Meillä lapset ovat ylisuuressa koulussa ja valtaosan ajasta käyvät vain istumassa luokassa katsomassa, miten häiriköt riehuvat. Opetus kotona olisi huomattavasti laadukkaampaa, sillä opetan jo nyt kaikki koulun "opettamat" asiat uudelleen iltaisin. Mutta koska kotikoululaisia pidetään yleisesti hörhöinä ja se vaikeuttaa monia asioita + tekee lapsista silmätikkuja, olemme alistuneet tähän ja lapset käyvät nauttimasta julkisen opetuksen iloista. Valtaosa perheistä, joiden kanssa olen asiasta puhunut, ovat täysin samaa mieltä.
Mutta kiitos kysymästä kyllä meillä lapset viihtyy kotona. Nähtäväksi jää miten opettajat saa etäopetuksen pysymään mielenkiintoisena ja motivoivana.