Ymmärsikö joku, mitä se ulkomailta palaavien karanteeni käytännössä tarkoittaa? Huomenna olisin tulossa
Onko se itsenäisesti noudatettava vai vahtiiko joku? Pääseekö kaupassa käymään?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäpäs tulin jo tiedotustilaisuuden aikana.
Panoforumissa voit kertoa, koska tulit.
Ap kertoi jo otsikossa.
Koppiin ja karanteeniin vaan tautienlevittäjät! Hyvä niin.
Olen ja pysyn täällä oikein ULKOMAILLA.
Asunut siis jo vuosikausia.
On se hupsua miten kuvitellaan että pelkästään ULKOMAILLA olevat on sairastuneita.
Ja samaan aikaan Suomeen päästetään läpsyttelijöitä ilman mitään tietoa heistä. Ei mitään järkeä taaskaan missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit tilata ruuan kotiin, ei tarvitse mennä kauppaan.
Ei se kaikkialla ole mahdollista.
Siinä tapauksessa täytyy suojautua. Töihin ja kauppaan voi mennä suojattuna eli maski, kumihanskat (vaihtaa joka kerta kun poistuu tilasta) ja tarvittaessa aurinkolasit/suojalasit.
Kotona sitten pesee kunnolla kädet
Koko eurooppa haluaa hoitaa vaan oman kansan eikä turisteja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit tilata ruuan kotiin, ei tarvitse mennä kauppaan.
Sitten pyydät, että joku käy sinulle kaupassa. Jos olet karanteenissa, niin sitten olet, et voi valita noudattavasi sitä osittain. Tilanne on epämukava ja hankala, mutta meidän kaikkien on nyt joustettava.
Kyllä minä ainakin käyn kaupassa ihan normaalisti, kun ei todellakaan ole ketään joka minulle ruokaa toisi eikä täällä syrjäkulmilla kuljetukset kotiin kulje. Eikä minkään sortin kotivaraa kun olen ollut pois Suomesta 3 kk.
Ajattelisin että karanteenin takia ei kenenkään pidä kuolla nälkään. Ensisijaisesti tilataan ruoka kotiinkuljetuksella tai pyydetään kaveria tuomaan. Jos ei kertakaikkiaan ketään löydy joka pystyisi tuomaan, ei naapuriapuna eikä rahaa vastaan, niin mieluummin nopea kauppareissu kuin nälkään nääntyminen. Mutta vasta viimeisenä keinona. Ja tämä siis vain oma tulkintani asiasta.
Tulin viime keskiviikkona, en silloisista epidemia-alueilta. Torstai-iltana tuli ohje karanteenista, ja se näyttää nyt tarkentuneen.
Olen käynyt kaupassa tultuani, pidin turvavälit.
Jos millään voitte olla käymättä, niin pysykää kotona!