Tämä poikkeustila on hirveää ja ahdistavaa.
Olen itkenyt ainakin 15min..En jaksa tällaista..
Kommentit (45)
Nautin, koska liian suuri osuus ihmisistä on kusipäitä ja tyhmiä eikä tarvitse nähdä tai kuulla niitä.
Älähän nyt, ei asiat nyt niin huonosti ole! Voit käydä kaupassa ja esim. apteekissa, saa ulkona lenkillä käydä, kunhan ei harrasta mitään joukkuelajia ja onhan puhelin ja tietokone käytössä! Mikä sinua niin kovasti ahdistaa?
Niin, aatella. Moni vanhus ja sairas elää joka päivä näin: lukittautuneena kotiin, ei ketään kuka käy tai soita tai ole huolissaan fyysisestä tai psyykkistä kunnosta.
Totta kai tilanne on vakava. Mutta jos ajattelen ihmisiä, jotka ovat kokeneet sodan kauhut, siihen nähden meillä on vielä kaikki hyvin. Elä päivä kerrallaan! Toivon todella, että opimme tänä vaikeana lähimmäisistä välittämistä!
V i tun itkupillit.... nauran teille.
Olette harvinaisen hyödyttömiä uikuttajia.
Jaa-a. Ei tänä niin erilaiselta tunnu kuin muutama tunti sitten.
Hirveä likasanko tämä palsta... Itkeviä vässyköitä, jotka ei kestä mitään.
nyt on aika tehdä ne ikuisuusprojektit, joita on aina jäänyt tekemättä. myös ulkoilu erittäin suotavaa. moni tuntuu ajattelevan että eristys tarkoittaa sisällä pysymistä, mutta näin ei ole kunhan pysyy muista ihmisistä loitompana
itse olen erakko joten arkeni ei muutu paljoa. netissäkin voi oppia vaikka kaikki maailman kielet, opiskella, löytää uusia ystäviä, jne. mielikuvitusta kehiin.
Onneksi tää joukkohysteria rupee ens viikolla jo väsyttään ja palataan normiarkeen...
Kestää hetken tottua. Kyllä tämä tästä. Vielä on ainakin ruokaa, juomaa ja viihdettä. Ulkonakin voi käydä.
Ei tämä sota-aikaan verrattuna ole yhtään mitään.
Minusta ei pidä vähätellä kenenkään tunnetta vaan hyväksyä, että me otamme asioita eri tavoin. Tiesithän ap. että on avattu puhelimia johon voi soittaa juuri tuon ahdistuksen vuoksi.
Lisäksi kannattaa hankkiutua juttuihin sellaisen ihmisen kanssa, joka ei ole heti tuomitsemassa, kuten tämä palsta usein on. Nyt on onneksi näkynyt toisenlaistakin mielialaa, mikä on hyvä.
Toivottavasti sinulla on joku jonka kanssa myös jakaa ajatuksia, ihan tuttu siis.
Ollaan toistemme tukena näinä outoina aikoina.
Oi, minä nautin tästä nyt ihan täysillä. Ei ole mikään pakko mennä työpaikalle, ei ole pakko olla aktiivimokkapalamamma, ei ole pakko olla sosiaalinen, ei ole pakko mennä sukujuhliin. Saa vain möllöttää kotona.
Vierailija kirjoitti:
Älähän nyt, ei asiat nyt niin huonosti ole! Voit käydä kaupassa ja esim. apteekissa, saa ulkona lenkillä käydä, kunhan ei harrasta mitään joukkuelajia ja onhan puhelin ja tietokone käytössä! Mikä sinua niin kovasti ahdistaa?
Mun normaalielämää. 🤗
Voi voi, koita nyt kuule kestää. Jäisin todella erittäin mielelläni kotiin, mutta kappas! Pakko mennä töihin kun olen niin kovin kovin arvostettu terveydenhuollon ammattihenkilö.
Rauhoituhan. Tämä on sitä todellista elämää, kun vihdoinkin ihmisilläkin on jokin todellinen uhka. Muuttuu moni aikaisempi ongelma pieneksi.
Mutta eihän tässä vielä tiedetä miten käy, ja ei edelleenkään se 2 % kuolleisuus ihan miltään maailman lopulta kuulosta.
Eiköhän ole aika tehdä rajut päätökset !!
Zinc
No älä elä poikkeustilaa. Elä mahdollisimman normaalisti, vaikka olisitkin varovainen esim. käsien pesu kotiin tullessa.
Vierailija kirjoitti:
Rauhoituhan. Tämä on sitä todellista elämää, kun vihdoinkin ihmisilläkin on jokin todellinen uhka. Muuttuu moni aikaisempi ongelma pieneksi.
Mutta eihän tässä vielä tiedetä miten käy, ja ei edelleenkään se 2 % kuolleisuus ihan miltään maailman lopulta kuulosta.
Niinpä! Paljon jää henkiinkin !
Zinc
Kuulepa, nyt tarvitaan sitä suomalaista sisua. Ei valiteta joka asiasta vaan tehdään jokainen parhaamme, että tästä selvitään.