On tää oikeasti hurjaa, rupesin itkemään tiedotustilaisuutta katsoessani
Koko Suomi kiinni, rajat kiinni, kaikki kiinni, tarvittaessa armeija turvaa että kaikki tapahtuukin niin. Ensimmäistä kertaa Suomen historiassa valmiuslaki käytössä. Ihan käsittämätöntä. Todella vakava tilanne, vakavampi kuin me edes tajutaan.
Samaan aikaan joka paikasta tuutataan entistä hälyttävämpiä uutisia. Itseäni huolettaa etenkin tuo, että nyt näyttääkin siltä että myös terveet nuoret aikuiset joutuu tehohoitoon yhtä usein kuin vanhatkin. Pelottavaa.
Oikeasti pelkään, mitä kaikkea on vielä tulossa.
Tosi hirveä tilanne :(
Kommentit (224)
Vierailija kirjoitti:
Vessapaperinhamstraaja-hysteerikot.
Noin sitä kriiseistä selvitään. Itkemällä ja inisemällä.
Tuolla asenteella olis talvisotakin hävitty satavarmasti.
Jep.
Eilen pursui kauppa paperia, kun tuli uusi erä. Kuitenkin viikonlopun moni joutui olla ilman, koska sekopäät hamstraavat.
Vierailija kirjoitti:
No onhan tämä kyllä hurjaa. Kuin sotaan oltaisiin valmistautumassa.
Tämä on juurikin sopivan kevyt asia, jolla saadaan kerrankin testattua yhteiskunnan valmiutta vakavampaa kriisiä silmällä pitäen.
Jatkuvastihan näitä asioita pienessä mittakaavassa harjoitellaan, -mutta nyt opitaan taas jotain uutta.
Mikä ei tapa se vahvistaa.
Vierailija kirjoitti:
Todella helpottunut olin kun jotain asialle saatiin tehtyä.
Ei tämä nyt ihan itkun asia kuitenkaan ole.
Joo, mä oon täysin samaa mieltä
Vierailija kirjoitti:
VIHDOINKIN Suomi tekee jotain asian eteen!! Monissa muissa maissa jo viikon tai enemmän, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Jos nyt vaan ihmiset viimeistään tajuaisi PYSYÄ KOTONA. Tämä ei ole mikään huvitteluloma jee illanistujaiset pystyyn! Jääkää kotiin, yksin tai muiden taloudessa asuvien kanssa, ja välttäkää ihmisten ilmoille menemistä muuten kuin pakon edessä (ruokaostokset, yms).
Taudin leviäminen saadaan pysähtymään vain jos kaikki kantaa kortensa kekoon.
#STAYHOME
..Vaikeaa jäädä, kun on mentävä kuitenkin töihin joka päivä.. älä nyt ole ihan urpo. Monilla aloilla työt jatkuvat niinkuin ennekin. Siinä on sitten vaikeaa linnoittautua kotiinsa liikutuksen kyyneliä nieleskelemään.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tällä saadaan vähän estettyä tätä sotkua.
Seuraava vaihe on sit se totaalinen ulkonaliikkumiskielto a’la Italia. Ja Espanja on kans sitä kohta toteuttamassa. Ja silloin on armeija kaduilla vahtimassa.
Me nähdään vielä armeija kadulla, odottakaa vaan.
Kotikaupungissani oli hiljattain läheisen varuskunnan kaupunkiharjoitus. Taisteluvarusteissa olevia varusmiehiä ja -naisia vartioimassa siellä täällä. Silloin puistatti ja nyt puistattaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan naurettavaa hysterisointia! Seuraukset kansantaloudelle, työllisyydelle ja yrityksille ovat karmeat. Suomi tulee syöksymään samanlaiseen lamaan kuin 90-luvulla. Ja sieltä ei nopeasti nousta... Tulee konkursseja, avioeroja, pahoinvointia ja itsemurhia.
Lisäksi hyvin kummallista, että "riskiryhmistä" ollaan NYT sydän syrjällään, mutta aiemmin ovat syöpäsairaat, vanhukset yms. Saaneet aivan rauhassa kuolla kuka sun mihinkin flunssaan homehtuneissa vaipoissaan. Ja monisairaille MIKÄ vain tulehdus/virus voi valitettavasti olla tappava. Se on vain elämän ja luonnon tapa sanoa, että tämä oli nyt tässä, on aika lähteä. Ja kyllä, elän itse riskiryhmään kuuluvan kanssa ja hänkin pitää tätä kohkaamista ihan suhteettomana...
Ainoa mitä OLISI pitänyt tehdä, olisi ollut asettaa ulkomailta palaavat HETI karanteeniin oireettomuudesta huolimatta. Koska kaikki tartunnat ovat tulleet ulkomailta ja levinneet, kun SAIRAAT ihmiset ovat menneet töihin/kouluun.
Tulee kalliiksi jos sairastuvat riskiryhmät.
Lisäksi kyseiset virukset ovat luonnon tapa reagoida ylettömään hyväksikäyttöön. Kun ihmisiä ei muuten saada vähennettyä, luonto korjaa itse itsensä. Lopulta lopullisesti. Tulee se viimeinen virus, joka tappaa suurimman osan väestöstä. Ehkä me sitten seuraavalla kerralla osaamme jo paremmin...
Ihan samaa olen ajatellut tästä.
Rääkyvät kermaperseiset suomimammat ovat oksettavia.
Tällä viikolla jo luvassa kaaos Suomen sairaaloihin. Ensimmäiset kuolonuhrit myöskin tällä viikolla täällä, oletan. Olen tammikuusta lähtien osannut ennakoida aika tarkkaan, miten homma etenee, ja koettanut ihmisiä valistaa tästä sekä kasvokkain että näillä erilaisilla keskustelupalstoilla. V*ttuilua ja naureskeluahan sitä sai kuulla viikkokausia, mutta nyt alkaa olla toinen ääni kellossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mä oon täysin samaa mieltä <3 Mutta mulla tuli kyllä myös itku myös näistä uutisista. Oikein on , että valmiuslaki nyt viimeistää tuli. Onhan tää niin poikkeuksellinen tilanne Suomessa ja koko maailmassa.
Suomessa ei ole mitään poikkeuksellista.
Tää on verrattavissa flunssaan.
Tarttuuhan influenssakin mutta siihen ei kuole.
"nyt näyttääkin siltä että myös terveet nuoret aikuiset joutuu tehohoitoon yhtä usein kuin vanhatkin"
Mitä feikkiuutisia sitä nyt on katsottu?
Vierailija kirjoitti:
Aiempi SARS epidemia mielestäni antaa osviittaa siitä, mitä voi olla tiedossa. Mutta minun mielestä näyttää siltä että tämä tarttuu helpommin, mutta on lievempi useammilla.
En minä muista, että SARS olisi minun elämääni ja toimintaani mitenkään vaikuttanut. Nyt tuntuu kuin olisin katastrofielokuvassa, koko tulevaisuus epävarma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VIHDOINKIN Suomi tekee jotain asian eteen!! Monissa muissa maissa jo viikon tai enemmän, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Jos nyt vaan ihmiset viimeistään tajuaisi PYSYÄ KOTONA. Tämä ei ole mikään huvitteluloma jee illanistujaiset pystyyn! Jääkää kotiin, yksin tai muiden taloudessa asuvien kanssa, ja välttäkää ihmisten ilmoille menemistä muuten kuin pakon edessä (ruokaostokset, yms).
Taudin leviäminen saadaan pysähtymään vain jos kaikki kantaa kortensa kekoon.
#STAYHOME
..Vaikeaa jäädä, kun on mentävä kuitenkin töihin joka päivä.. älä nyt ole ihan urpo. Monilla aloilla työt jatkuvat niinkuin ennekin. Siinä on sitten vaikeaa linnoittautua kotiinsa liikutuksen kyyneliä nieleskelemään.
No niinhän sinä luulet. Ensin tuli paniikkiostaminen, sitten suljettiin koulut, sitten putosi ostaminen jonka jälkeen suljettiin firmat muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
Jonka jälkeen ulos sai mennä vain hyvästä syystä.
Sen jälkeen monet firmat, vaikka saivat pitää auki, niin heillä ei ollut enää töitä. Koska tultiin tilanteeseen, että vaikka voisit kotona tehdä niitä palkan laskijan hommia, niin niitä ei enää ollut, kun palkkoja ei enää maksettu tms.
Kuka tilaa enää taloja? Entä hierojia? Entä maalarin? Entä nettisivun tekijöitä tai kuka enää käy vaikka ikeassa tai hoplopissa? Vai miten luulet autokaupan sujuvan? Entä mekaanikot, kun ihmiset lopettavat autoilla ajamisen, kun minnekään ei tarvitse mennä?
Nyt kulutetaan niin vähän kuin mahdollista, jotta ensikuussa on vielä rahaa ruokaan.
Se niistä läheisistä (ystävistä), niistä nauttiminen jää monella puheluihin, koska matkustaminen kiellettiin ja monen tyyppiset rajat suljettiin. Joten jos sinulla on perhe, voit olla heidän seurassa ja nauttia heistä. Ystäviäsi et näe elleivät asu lähellä eikä ulkoilemista ryhmissä kielletä. Kuten monessa paikassa on tehty.
Puhun kokemuksesta, koska olen täällä Italian Lombardiassa ja olemme teitä siellä Suomessa, noin pari kolme viikkoa edellä tilanteessa.
Ihmiset kuvittelevat, että kaikki on suunnilleen lääkäreitä ja sairaanhoitajia tai palomiehiä ja poliiseja tai vähintään vessapaperitehtaassa töissä, mutta niin se vaan ei ole.
Sinäkin luulet, että suurimmassa osassa työpaikkoja työt jatkuu normaalisti. Ei jatku, koska kysyntää ei ole. Lomautuksia, irtisanomisia ja nolla työvuoroa tulee lisääntymään.
Se miten saat lapsille hoitajan, muuttuu, että miten saan rahaa heidän ruokaa varten.
Kun monet alkavat kärsiä rahan puutteesta, se tuntuu aika irvokkaalta, kun joku valittaa, ettei saa jäädä kotiin. Jäät ja annat paikkasi jollekin toiselle. Tulijoita kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mä oon täysin samaa mieltä <3 Mutta mulla tuli kyllä myös itku myös näistä uutisista. Oikein on , että valmiuslaki nyt viimeistää tuli. Onhan tää niin poikkeuksellinen tilanne Suomessa ja koko maailmassa.
Tarttuuhan influenssakin mutta siihen ei kuole.
Kyllä tämä on aivan poikkeuksellista millaisen laman tämä jättää jälkeensä. Terveydelliset tuhot eivät ole mitään verrattuna taloudellisiin tuhoihin, joita tämä tauti jättää jälkeensä.
Tämä vouhotus on lähtenyt täysin käsistä ja seuraukset koko kansantaloudelle tulevat olemaan valtaisat. Täysin käsittämätöntä ylihysterisointia. Esimerkiksi tuo etätyön teettäminen. Miten perheelliset tekevät etätyötä, kun lapset kiljuvat kotona vieressä? Millä rahalla ihmiset elää ja asuu jos tulot pienenevät ja kulut kasvavat kaikkien ollessa kotona syömässä ja kuluttamassa?
Media lietsoo ja luo hysteriaa ja klikkiotsikot uppoavat lammaskansaan kuin kuuma veitsi voihin. Aletaan median aivopeseminä vaatia yhteiskunnalta toimia, joihin sen on pakko ryhtyä kaikkitietävän kansan painostuksesta.
Ihmisiltä on viety työ, koulunkäynti, harrastukset ja normaali arki. Toivottavasti tämä kaikki on sen arvoista, kun aletaan sitten korjailemaan koko Suomen pysäyttämisestä seuranneita vahinkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarttuuhan influenssakin mutta siihen ei kuole.Kyllä tämä on aivan poikkeuksellista millaisen laman tämä jättää jälkeensä. Terveydelliset tuhot eivät ole mitään verrattuna taloudellisiin tuhoihin, joita tämä tauti jättää jälkeensä.
Juuri näin. Tämän pysäytyksen seuraukset tulevat olemaan todella vakavia.
Suurin lukumäärä koronavirustapauksia on Suomessa todettu 25–34 -vuotiailla.
Helppo homma. Nyt saa ihan luvan kanssa katsoa kaiken aikaa netflixiä, lukea kirjoja, tehdä käsitöitä, pelata koneella, jne, eikä tarvitse potea huonoa omaatuntoa sohvalla röhnöttämisestä. Ihan loistavaa! Lapset soittelevat videopuheluita isovanhemmilleen.
Me aloitimme jo viikko sitten.
Vetäkää etukäteen trolli-hysterisoijat, afrot pörrössä siellä kirjoittelette pullonpohjarillit hiestä märkinä.
Pössyttelijöitä.