Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiiva on loppu kaupasta. Miksi ostit hiivaa, kun et ennenkään sitä ole ostanut?

Vierailija
16.03.2020 |

Ajattelitko aloittaa uuden harrastuksen?

Perjantaiaamuna oli vielä tuorehiivaa, mutta nyt ei ollut sitäkään.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivahiiva on ihan perustavara kotivarassa. Ostin huimat 3 pakettia viime viikon alussa kun järki sanoi että vajaan viikon kotivara pitää nyt olla. Olen jo paketin käyttänyt kun leipää ei olla saatu kaupasta.

Vierailija
42/52 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut ennenkin, mutta nyt en ostanut, kun ei ole mitään syytä.

Zinc

Mun kuivahiivat on varmaan vuosia vanhoja. Täytyykin ostaa kun käyn huomenna kaupassa.

Miksi sinä niitä ostat kun entisetkin käyttämättä?

Jätä semmoiselle joka niillä tekeekin jotain.

Justhan mä sanoin, että teen pizzaa pälli. Pitääkö niitä myydä 10 kpl paketissa, jos mä tarviin 1 kpl esim. pizzan tekoon.

Pitääkö vtun pälli häh ?? Pitääkö ??

Soita sinne vtun kaupoille, että miksi ihmisille pakkomyydään hiivaa jättipaketeissa. Tulee ilmastonmuutos ja ne vtun hiivat loppuu muilta, kun mä tarviin vaan 1 kpl.

Zinc

Tulis halvemmaksikin ..

;)

Lidlin kuivahiiva on pikkupakkauksessa. Neljä pussukkaa siinä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kokoajan sanonut, että KAIKKI tuotteet pitäisi voida sinkkutalouteen ostaa YKSITTÄISPAKATTUNA.

Mikä siinä on niin vaikeata ymmärtää ? 

Pitäisi kieltää jättipakkausten PAKKOmyynti.

Zinc

Viimeksi ostin luumuja. Olisin tarttenut 2 kpl, kun ne pitää mun vatsan parempana. MYYTIIN 10 kpl paketissa saatana. Menee varmaan ainakin puolet roskiin !!

Keitä lopuista hilloa tai kiisseliä. Jos sulla on yli 40% viinaa voit valmistaa luumuviinaa. Peset luumut hyvin. Punnitset ja laitat lasitölkkiin. Punnitset päälle saman verran sokeria ja vodkaa/rommia. Kansi kiinni.Anna olla huoneen lämmössä muutamia kuukausia ja silloin tällöin heiluttelet purkkia, että sokeri sulaa. Erittäin herkullista juomaa ja luumutkin voi syödä.

Vierailija
44/52 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuivahiiva on ihan perustavara kotivarassa. Ostin huimat 3 pakettia viime viikon alussa kun järki sanoi että vajaan viikon kotivara pitää nyt olla. Olen jo paketin käyttänyt kun leipää ei olla saatu kaupasta.

Jos teet taikinan kohoamaan edellisenä päivänä niin riittää pienempi määrä hiivaa, loppu säilyy jääkaapissa varmaan ainakin viikon.

Vierailija
45/52 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiden hamstraajien vuoksi minä en voi keitellä itselleni kiljua kotivaraksi ja jos joudun karanteeniin niin minähän kuolen sitten janoon. Että mitenkäs silloin suuhun pannaan?

-Arska

Arskan pitää ottaa alan miesten keinot käyttöön, ja suodattaa ranskanleivällä tentusta myrkyt vähemmäksi. Kyllä kolisee. Ai niin, kun sitä ranskanleipääkään ei saa kaupoista. Nyt onkin paha rasti. Kai sä Arska sitten kuolet janoon... Vai pitäiskö sun siirtyä alkoholista höpöheinien polttoon?

Hönttitupakki on meille alan miehille aivan liian mietoa.

-Arska

No niin on varmaan pullahiivalla "keitelty" kiljukin.

Vierailija
46/52 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivon monta kertaa viikossa sämpylää, nyt huomasin että myyjä katsoi pitkään kun ostin tuorehiivaa.

Kyllähän hiivan menekki kielii siitä, että ihmiset varautuvat leipomaan itse leipänsä ja pullansa - mikä on kieltämättä fiksumpaa kuin vessapaperi hamstraus.

En usko että kukaan on ostanut kymmenittäin kuivahiivaa. Epäilen että hiivan menekki on normaalisti niin pientä, että nyt kun lähes kaikki kotitaloudet ostavat kotivaraansa sen 1-2 pakettia kuivahiivaa niin eihän sitä riitä. Sellaiseen kysyntään ei ole varauduttu.

Ja vaikka täällä vitsaillaankin, niin kyllä siellä kaupassa on niitä kotivara-kiljunkeittäjiäkin.

Vierailija
47/52 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivon monta kertaa viikossa sämpylää, nyt huomasin että myyjä katsoi pitkään kun ostin tuorehiivaa.

Kyllähän hiivan menekki kielii siitä, että ihmiset varautuvat leipomaan itse leipänsä ja pullansa - mikä on kieltämättä fiksumpaa kuin vessapaperi hamstraus.

En usko että kukaan on ostanut kymmenittäin kuivahiivaa. Epäilen että hiivan menekki on normaalisti niin pientä, että nyt kun lähes kaikki kotitaloudet ostavat kotivaraansa sen 1-2 pakettia kuivahiivaa niin eihän sitä riitä. Sellaiseen kysyntään ei ole varauduttu.

Ja vaikka täällä vitsaillaankin, niin kyllä siellä kaupassa on niitä kotivara-kiljunkeittäjiäkin.

Kiljua ei keitetä. Ja kiljujat ostavat varmaan pikahiivaa.

Vierailija
48/52 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tehdä kiljua. Poikkeustilan aikana pitää kehitellä mielialan ylläpitämiseksi mielekästä tekemistä, kun sosiaalista elämää pitää vältellä.

Vierailija
49/52 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut palstaa, siksi osasin varautua ja ostin kuivahiivaa kotivaraan jo kuukausi sitten. Kahvia, paljon vessapaperia, käsidesiä ja maskit ostin myös.

Vierailija
50/52 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nuorempana keittänyt pontikkaa.

Resepti oli että n. 160litraa vettä. 35kiloa sokeria. Kaurahiutaleita n. 5 kiloa. Hiivaa kilo tai kaksi (?). Hiiva oli kilon tai puolen kilon paketteja, niitä oli eräässä kaupassa, josta kaikki haki nämä värkkinsä. 

Sokerikin oli jossain säkeissä ainakin alkuaikoina.

Tuosta tuli noin.18-20 litraa hyvää pontikkaa.

Vierailija
51/52 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. En osaa edes käyttää hiiva, mutta ostin muoden vuoksi. Se jotenkin rauhoitti ajatuksia kun tietää että on hiivaa  jääkaapissa varalta.

Vierailija
52/52 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikahiivaa ei käytetä kuin jossain teinien kurapersekiljussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme