Hiiva on loppu kaupasta. Miksi ostit hiivaa, kun et ennenkään sitä ole ostanut?
Ajattelitko aloittaa uuden harrastuksen?
Perjantaiaamuna oli vielä tuorehiivaa, mutta nyt ei ollut sitäkään.
Kommentit (52)
Tuorehiivaa en käytä, mutta kuivahiivaa käytän usein koska tykkään leipoa. Kaupassa huomasin, että se paketti missä on 8pss oli loppunut.
Ostin palan tuorehiivaa koska aion leipoa pizzaa, kuivahiivaa on jo ennestään paketillinen joten sitä ei tarvitse juuri nyt ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Näiden hamstraajien vuoksi minä en voi keitellä itselleni kiljua kotivaraksi ja jos joudun karanteeniin niin minähän kuolen sitten janoon. Että mitenkäs silloin suuhun pannaan?
-Arska
Arskan pitää ottaa alan miesten keinot käyttöön, ja suodattaa ranskanleivällä tentusta myrkyt vähemmäksi. Kyllä kolisee. Ai niin, kun sitä ranskanleipääkään ei saa kaupoista. Nyt onkin paha rasti. Kai sä Arska sitten kuolet janoon... Vai pitäiskö sun siirtyä alkoholista höpöheinien polttoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan hiivaa säännöllisesti. Viikonloppuna leivoin korvapuusteja, ja lopun käytän myöhemmin pitsapohjaan. Kävin juuri toteamassa lähi prismassa ettei kaupassa ollut ensimmäistäkään jauhopussia jäljellä. Onneksi löytyy vielä omasta kaapista.
Eikö ollut mitään jauhoja, vaiko vaan ei karkeitä vehnäjauhoja?
Ei ensimmäistäkään vehnä- tai ruisjauhopussia.
Olen ostanut ennenkin, mutta nyt en ostanut, kun ei ole mitään syytä.
Zinc
Mun kuivahiivat on varmaan vuosia vanhoja. Täytyykin ostaa kun käyn huomenna kaupassa.
Perjantaina oli Prismassa jauhot ja kuohukermakin loppu, tosin toisissa isoissa marketeissa oli niitäkin kai jäljellä. Ja sunnuntaina kun kävin niin oli kaikkea muuta paitsi puutteita lihaosastolla ja pehmopaperiosastolla, ei ollut serlan keltaista vessapaperia.
Kyllä sitä tavaraa tulee koko ajan lisää kauppoihin, jos nyt tästä viikonlopusta selvisi ilman hiivaa, niin kaipa sitä hengissä pysytään. Kuitenkin leipomot pyörii kuten ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ostin palan tuorehiivaa koska aion leipoa pizzaa, kuivahiivaa on jo ennestään paketillinen joten sitä ei tarvitse juuri nyt ostaa.
Aattelin kans tehä pizzaa, kun en ole tehnyt aikoihin. 00 jauhoja onkin kaapissa.
Vois tehdä myös tortilloja ja pozoleja.
Zinc
Salessa oli ja päällimmäiset vieläpä -50% tarralla.
Vierailija kirjoitti:
Laita vehnäjuuri tekeille.
Voiko vehnäjuuren tehdä samoin kuin ruisjuuren?
Onnistuuko vehnäjuurella helpommin?
Vierailija kirjoitti:
Zinc
Mun kuivahiivat on varmaan vuosia vanhoja. Täytyykin ostaa kun käyn huomenna kaupassa.
Miksi sinä niitä ostat kun entisetkin käyttämättä?
Jätä semmoiselle joka niillä tekeekin jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinc
Justhan mä sanoin, että teen pizzaa pälli. Pitääkö niitä myydä 10 kpl paketissa, jos mä tarviin 1 kpl esim. pizzan tekoon.
Pitääkö vtun pälli häh ?? Pitääkö ??
Soita sinne vtun kaupoille, että miksi ihmisille pakkomyydään hiivaa jättipaketeissa. Tulee ilmastonmuutos ja ne vtun hiivat loppuu muilta, kun mä tarviin vaan 1 kpl.
Zinc
Tulis halvemmaksikin ..
;)
Eipä ttuilla kun on karanteenitila käsillä.
Mä olen kokoajan sanonut, että KAIKKI tuotteet pitäisi voida sinkkutalouteen ostaa YKSITTÄISPAKATTUNA.
Mikä siinä on niin vaikeata ymmärtää ?
Pitäisi kieltää jättipakkausten PAKKOmyynti.
Zinc
Viimeksi ostin luumuja. Olisin tarttenut 2 kpl, kun ne pitää mun vatsan parempana. MYYTIIN 10 kpl paketissa saatana. Menee varmaan ainakin puolet roskiin !!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden hamstraajien vuoksi minä en voi keitellä itselleni kiljua kotivaraksi ja jos joudun karanteeniin niin minähän kuolen sitten janoon. Että mitenkäs silloin suuhun pannaan?
-Arska
Arskan pitää ottaa alan miesten keinot käyttöön, ja suodattaa ranskanleivällä tentusta myrkyt vähemmäksi. Kyllä kolisee. Ai niin, kun sitä ranskanleipääkään ei saa kaupoista. Nyt onkin paha rasti. Kai sä Arska sitten kuolet janoon... Vai pitäiskö sun siirtyä alkoholista höpöheinien polttoon?
Hönttitupakki on meille alan miehille aivan liian mietoa.
-Arska
Näitä hiiva-aloituksia näkyy nyt aika paljon. Onko tänne pesiytynyt joku hiivaa kyttäävä hiivahullu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita vehnäjuuri tekeille.
Voiko vehnäjuuren tehdä samoin kuin ruisjuuren?
Onnistuuko vehnäjuurella helpommin?
Samalla periaatteella, ensimmäiseen erään pitää lisätä jotain herätettä muutama rusina esimerkiksi, sitten vain jatketaan ruokkimalla vettä + jauhoja aina puolet painosta muutaman tunnin välein, yön saa olla pöydällä, pari vuorokautta tai niin kauan kunnes rupeaa kunnolla kohoamaan jolloin valmista, taikinajuurta joutuu vähentämään ellei aio ämpärillistä, säilyy jääkaapissa viikon, jolloin pitää ruokkia uudestaan yhden kerran säilytettäväksi tai leivottavaksi kolme-neljä kertaa aamulla aloittaen, kohotus yön yli uunissa valon lämmöllä. Juutuupissa ohjeita, italialaiset hyviä.
Ihmisillä on tylsää etätyössä ja kotikaranteenissa, niin leipovat aikansa kuluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinc
Justhan mä sanoin, että teen pizzaa pälli. Pitääkö niitä myydä 10 kpl paketissa, jos mä tarviin 1 kpl esim. pizzan tekoon.
Kuivahiivaa myydään kahdenkin pakkauksissa. Olisi varmaan sinulle sopiva koko.
Soita sinne vtun kaupoille, että miksi ihmisille pakkomyydään hiivaa jättipaketeissa. Tulee ilmastonmuutos ja ne vtun hiivat loppuu muilta, kun mä tarviin vaan 1 kpl.
Zinc
Tulis halvemmaksikin ..
;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinc
Kuivahiivaa myydään kahdenkin pakkauksissa. Olisi varmaan sinulle sopiva koko.
Zinc
Tulis halvemmaksikin ..
;)
Jos on vehnäjauhoja mutta ei hiivaa niin voi paistaa pannussa tortilloja. Käryä tulee aikalailla mutta ikkunat auki. Jos on ruisjauhoja niin voi tehdä ruispuuroa. Myös puolukkaa voi laittaa sekaan.
Jos on hiivaa, mutta ei jauhoja niin voi laittaa kiljun käymään. Toinen mahdollisuus on mennä naapurin yh-äidin luo leipomaan jos hänellä olisi jauhoja.