Hiiva on loppu kaupasta. Miksi ostit hiivaa, kun et ennenkään sitä ole ostanut?
Ajattelitko aloittaa uuden harrastuksen?
Perjantaiaamuna oli vielä tuorehiivaa, mutta nyt ei ollut sitäkään.
Kommentit (52)
Ostan yleensä kuivahiivaa, mutta kun se oli loppu niin ostin tuorehiivaa. Luulen, että kuivahiiva oli loppu, koska leivätkin oli perjantaina loppu niin silloin ei auta muu kuin tehdä itse vaikka muutoin menisikin kaupan leivällä. Mutta kyllä sitä pian taas tulee. Äsken oli kaupassa leipääkin. Mutta sitä kuivahiivaa vielä ei.
Osti 1 palan hiivaa ja leivoin hiivaleipää muista en tiedä.
Ostan hiivaa säännöllisesti. Viikonloppuna leivoin korvapuusteja, ja lopun käytän myöhemmin pitsapohjaan. Kävin juuri toteamassa lähi prismassa ettei kaupassa ollut ensimmäistäkään jauhopussia jäljellä. Onneksi löytyy vielä omasta kaapista.
Toivoin hiivatulehdusta ja sain sen
Vierailija kirjoitti:
Ostan hiivaa säännöllisesti. Viikonloppuna leivoin korvapuusteja, ja lopun käytän myöhemmin pitsapohjaan. Kävin juuri toteamassa lähi prismassa ettei kaupassa ollut ensimmäistäkään jauhopussia jäljellä. Onneksi löytyy vielä omasta kaapista.
Eikö ollut mitään jauhoja, vaiko vaan ei karkeitä vehnäjauhoja?
Varaudun siihen, että olut loppuukaupoista, ja täytyy tehdä itse omat kiljut.
Ei ollut leipää kaupassa, piti leipoa sämpylöitä. En leivo usein, mutta nyt on pakko.
Miksi kaupasta oli leivät loppu?
Onko joillain tullut päähän yhtäkkiä alkaa syömään leipää?
Eikö karppaus enää maistunut?
Mulla on oma hiivatulehdus mutta tuntui että tarvitsen lisää.
Hiivaa on mukava napostella.
Ennen tuli hiivaa syötyä melko paljon mutta nykyisin on jäänyt tosi vähiin.
Leipien loppuminen on kiihdyttänyt hiivan ostoa, sillä ihmiset tekevät itse leipää. Lisäksi esim pizzeriayrittäjät ovat ostaneet hiivaa suuria määriä sillä se on aika oleellinen ainesosa pizzan teossa.
Ostin ylimääräistä pakastimeen mutta normimäärän muutoin kuin ennenkin. Leivon jonkun verran, koska se tulee monesti halvemmaksi (olen opiskelija). Leipää ei ollu hirveästi ja jauhot olivat myös kaikonneet hyllyiltä.
Koska leivät olivat loppu. Järjenkäyttö sallittu.
Piti ostaa kun pimpissäni ei tällä hetkellä ole.
Näiden hamstraajien vuoksi minä en voi keitellä itselleni kiljua kotivaraksi ja jos joudun karanteeniin niin minähän kuolen sitten janoon. Että mitenkäs silloin suuhun pannaan?
-Arska
Ostin hiivaa kun nyt on kerrankin aikaa leipoa lasten kanssa kun kaikki harrastukset ym on peruttu.
Jauhoja ostin myös, vaikka en yleensä.
Siksi, ettet Sinä saisi sitä...!