Maajussille morsian 2020 -keskustelu
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tassa-ovat-uudet-maajussille-morsia…
Jussit ja jussittaret julkaistu, ja illalla sitten tulee jakso tv:stä ulos. Onko tuttuja mukana?
Kommentit (1788)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun mielestä Heikissä oli miehekästä vetovoimaa. Jokainen toki saa asettaa kriteerinsä mille tasolle haluaa.
Mutta ihnettelen miksi Pialle ei kelpaa työtön mies. Nykyään kun työttömyys voi koskettaa ihan ketä tahansa. Pialla on oma yritys. Miksei hän voisi työllistää mukavan työttömän miehen jos muuten mies on kunnollinen ja samanhenkinen.
Varmaan siksi kun haki miestä itselleen, eikä työntekijää.
Jos hän etsii itselleen miestä niin mitä väliä sillä on onko tämä mies työtön? Ja voihan työtön mies olla myös ahkera ja myös tarpeeksi varakas. Eivät kaikki työttömät ole lusmuja ja köyhiä.
Sanoiko Pia, että ne on lusmuja? Luulin hänen tarkoittavan, että kun vaan tulisi toimeen omillaan.
Mieshän kirjeessä mainitsi, että oli ollut samalla työnantajalla 20 vuotta mutta nyt etsii uusia haasteita. Saattaa hyvinkin tulla toimeen omillaan. Mutta Pia tyrmäsi miehen heti, en ota työtöntä miestä.
Nainenhan kaipaai myös itseään nuorempaa miestä, kuitenkin oma ulkoinen olemus oli aivan ikäisensä. Saahan sitä toki haluta.
Vierailija kirjoitti:
Heikki on Iisalmessa?
Iisalmi on ollut Suomen suurin kaupunki jonkin aikaa. Pinta- alaltaan, kun Iisalmen maalaiskunta liitettiin kaupunkiin. Tais olla 1970- luvun alussa.
Olen itse 55v nainen enkä ikinä vois kuvitella että joku nuorempi mies voisi olla musta kiinnostunut. Kyllä miehet etsivät nuoria naisia. Ei viisikymppinen nainen ole kilpailukykynen alle nelikymppiseen naiseen verrattuna. Onneksi ei hormonit enää mulla hyrrää joten ei väliä.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse 55v nainen enkä ikinä vois kuvitella että joku nuorempi mies voisi olla musta kiinnostunut. Kyllä miehet etsivät nuoria naisia. Ei viisikymppinen nainen ole kilpailukykynen alle nelikymppiseen naiseen verrattuna. Onneksi ei hormonit enää mulla hyrrää joten ei väliä.
Paitsi jos olet julkkis tai rikas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikki on Iisalmessa?
Iisalmi on ollut Suomen suurin kaupunki jonkin aikaa. Pinta- alaltaan, kun Iisalmen maalaiskunta liitettiin kaupunkiin. Tais olla 1970- luvun alussa.
No sittenhän Heikillä on tilaa Kirmaa pitkin ja poikin.
Koko ohjelma laskenut kuin lehmän häntä.
Ei oikeita maajusseja kuin ehkä se yks porukasta, tuo neljä liian vähän pitämään mielenkiintoa tunnin ohjelmaan, varsinkin kun kukaan ei ole mukava tai minkään näköinen.
Voi olla tämä kausi lopun alkua tälle ohjelmalle.
Vierailija kirjoitti:
Heikki on kuvottava moukka, kuvitteli varmaan saavansa parikymppisiltä kaunottarilta läjäpäin kirjeitä kun on omasta mielestään taivaan lahja naisille. Heikistä tulee mieleen kontrolloiva, äkkiväärä, tosikko ukonkurppa, ei jatkoon, saavat nuokin kirjoittaneet naiset olla onnellisia kun eivät kelvanneet.
Mielessä käväisi jo esittelyjaksoa katsoessa, kun Heikki korosti olevansa konservatiivinen mies ja hänellä oli ikäänsä nähden vielä pienet lapset, että onkohan käynyt hakemassa idästä ostovaimon lasten tekoon. Kukaan täysijärkinen länsimaalainen ei ainakaan tuollaisen kanssa suostu lyömään hynttyitä yhteen. Oli jäänyt kehityksessä murkkuikäisen asteelle, kun ainoastaan naisen ulkonäkö merkkasi. On tainnut unohtaa katsoa itse peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin hormonit vielä hyrräävät, vaikka vaihdevuodet ovat jo alkaneet ajat sitten. Siitäkö johtuu, että myös nuoremmat miehet ovat olleet kiinnostuneita. Pari vuotta sitten loppuelämän suhdetta etsiessäni tapailin ensin itseäni 5 vuotta nuorempaa miestä ja sen jälkeen löysin etsimäni loppuelämän kumppanin, joka on nyt 45 v ja itse olen 49 v.
Vierailija kirjoitti:
Pieruverkkarinainen on varmasti öyhöttävä päällepäsmäri.
Juu ja mua kyllästytti jo ennen koko sarjan alkua, kun monta kertaa päivässä tuli se sarjan mainos, jossa lässytti niistä pieruverkkareistaan... Ja mikähän älynväläys oli siltä yhdeltä naiselta, joka lähetti kirjeen tälle pieruverkkarityypille?? Eikös se selväksi tehnyt, että haluaa MIEHILTÄ niitä kirjeitä...
Se naisjussi valitti ja narisi ihan kaikista kirjeistään, vaikkei niitä monta ollutkaan. Nimitteli jopa juopoksi ja jonkun muutoin sopivan lyttäsi työttömyyden vuoksi ja epäili, että elämänhallinta tms. hällä pielessä.
Tähän ei Vappu kommentoinut mitään.
Sen sijaan hakemalla haettiin draamaa siitä Heikistä, joka kohteliaammin sanoi, että ei ole hänen tyyppiään. Miksi piti väkisin katsoa se kirjeen lähettäneen videokin, kun ei alunperinkään kiinnostanut.
Sitten se Vapun silmien pyörittely ja huokailu ja hyökkäys Heikkiä kohtaan.
Jos nyt Heikki olisi voinut olla hieman innostuneempi, niin Vappu kyllä nyt selkeesti haki tässä ohjelmalle draamaa ja näkyvyyttä iltapäivälehtien klikkiotsikoihin.
Samaa mieltä siitä, että tuotannolta törkeää ja loukkaavaa näyttää niitä kirjeitä ja kuvia täysin tunnistettavasti, jos palaute on maajussilta todella negatiivinen.
Ohjelmaan mukaan valitut kirjeiden lähettäjät asia erikseen, mutta nämä hylätyt tulisi esittää niin, että henkilöä ei tunnista. Maine menetetty ja vaikuttaa moneen asiaan.
Eihän tuonne enää kukaan uskalla kirjoittaa maajusseille, kun on mahdollisuus siihen, että julkisesti teilataan. Miia-juontajan kaudella ohjelmassa oli oikeita maajusseja ja juontaja kaikinpuolin sydämellinen ja korrekti. Vapun kaudella ohjelman taso laskenut kuin lehmän häntä. Olisi aika lopettaa koko formaatti.
Kyllä nauratti,anteeks vaa,kaksi oli ei ei..sit Heikkikin löysi jonku blondin lopussa.No se yks nainen tuo on varmaan työtön ko ehtinny rakentaa noin paljon.Kyllä ehtivä ahkera mies ehtii mistä tietää on rakentaja? Kyllä mulle kelpais.Mitää kukkakeppiä kuka ny haluis.Kyllä tosta show ny saadaan ketkä valittiin.Ikä on vaan numero,katotaa eka ulkonäköö,eikä sitä mitä ihminen on?.Pinnalliset ihmiset luulee olevan niin cool!!kyl mää katon maajussit, si alkaa tanssii tähtien kanssakin,eli tätien.Toivotaa rakkaus löytyy Maajusseille,kumppani.Kumppani kaikille ,kaikenikäsille,ei tartte ulkmailta hakea.
Heikki korostaa koko ajan miten tärkeää sarkasmi on. Hänen sarkasminsa on varmaan peitesana veemäisyydelle. Siihen päälle vielä konservatismi ja joku (pershu?)"retoriikka', mitä toi esiin, niin avot.
Miellyttävää, lämmintä ja ihastuttavaa seuraa, johon rakastuu saman tien..
Vierailija kirjoitti:
Mieshän kirjeessä mainitsi, että oli ollut samalla työnantajalla 20 vuotta mutta nyt etsii uusia haasteita. Saattaa hyvinkin tulla toimeen omillaan. Mutta Pia tyrmäsi miehen heti, en ota työtöntä miestä.
Nainenhan kaipaai myös itseään nuorempaa miestä, kuitenkin oma ulkoinen olemus oli aivan ikäisensä. Saahan sitä toki haluta.
Juuri tätä mietin. Tosi lyhytnäköistä vaan todeta, että ahaa "työtön, ei jatkoon". Monilla ihmisillä on 20 vuoden työuran jälkeen säästöjä kivasti ja voi ottaa tauon ja miettiä mitä haluaisi tehdä. Tiedän monia alan vaihtajia ja eihän mies kai edes sanonut olevansa työtön, vaan että miettii mitä tekisi seuraavaksi. Tiedä millainen helmi mies olisi ollut.
ex-lomittaja kirjoitti:
Koko ohjelma laskenut kuin lehmän häntä.
Ei oikeita maajusseja kuin ehkä se yks porukasta, tuo neljä liian vähän pitämään mielenkiintoa tunnin ohjelmaan, varsinkin kun kukaan ei ole mukava tai minkään näköinen.
Voi olla tämä kausi lopun alkua tälle ohjelmalle.
Poikkeuksellisen mukaviahan nuo on kaikki neljä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tätä mietin. Tosi lyhytnäköistä vaan todeta, että ahaa "työtön, ei jatkoon". Monilla ihmisillä on 20 vuoden työuran jälkeen säästöjä kivasti ja voi ottaa tauon ja miettiä mitä haluaisi tehdä. Tiedän monia alan vaihtajia ja eihän mies kai edes sanonut olevansa työtön, vaan että miettii mitä tekisi seuraavaksi. Tiedä millainen helmi mies olisi ollut.
Niinpä! Voi olla elämäntapatyötön tai sitten tosiaan hyvinkin työteliäs, mutta heitetty pihalle esm yt:n tuloksena. Niin voi käydä hyvillekin tyypeille! Tai tosiaan alan vaihtaja, välivuoden pitäjä tai tosi aktiivisesti töitä hakeva, joka pian sitten työllistyykin.
Kyllä tärkeintä vain on, että onko ihminen MUKAVA. Onko miellyttävää seuraa, ystävällinen, joustava, ottaa uuden ihmisen avoimin mielin lähempään 'tarkasteluun'.
Toinen ääripää on sitten kylmyys, kyynisyys ja veemäisyys, joka tursuaa esiin alusta alkaen. Mitä rakastettavaa näissä ominaisuuksissa on? Kuka haluaa viettää aikaa ja olla tällaisessa seurassa ja ilmapiirissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailijaa kirjoitti:
Heikki on kuvottava moukka, kuvitteli varmaan saavansa parikymppisiltä kaunottarilta läjäpäin kirjeitä kun on omasta mielestään taivaan lahja naisille. Heikistä tulee mieleen kontrolloiva, äkkiväärä, tosikko ukonkurppa, ei jatkoon, saavat nuokin kirjoittaneet naiset olla onnellisia kun eivät kelvanneet.
Mielessä käväisi jo esittelyjaksoa katsoessa, kun Heikki korosti olevansa konservatiivinen mies ja hänellä oli ikäänsä nähden vielä pienet lapset, että onkohan käynyt hakemassa idästä ostovaimon lasten tekoon. Kukaan täysijärkinen länsimaalainen ei ainakaan tuollaisen kanssa suostu lyömään hynttyitä yhteen. Oli jäänyt kehityksessä murkkuikäisen asteelle, kun ainoastaan naisen ulkonäkö merkkasi. On tainnut unohtaa katsoa itse peiliin.
Noita Heikin kaltaisia perusjamppoja on deittipalstat täynnä, jotka katsoneet peiliin 20v sitten. Kaunis 30v nainen katsokkaan vanhan ukon suuntaan, ehkä mummomainen ja lihava vois huolia vanhan papan. Tottakait ulkonäön täytyy miellyttää, mutta näköjään omaa tasoaan ei Heikki ole ymmärtänyt ja yksin kyllä jääkin.
Minusta Heikki ilmeineen oli hauska :D Mutta kirjeiden kirjoittajien kuvia ei tosiaan olisi tullut näyttää.
Vähän tuntuu että tässä ohjelmassa eletään jo lopun alkua. Ei tää nyt someaikana toimi samalla tavalla kuin silloin kun ainoa some oli Facebook eikä sielläkään moni ollut.
Vähintään pitäisi muuttaa kuvausaikataulua niin, ettei maajussien esittelyn ja pikatreffien välillä olisi kuukausikaupalla aikaa. Joka kaudellahan nykyään on näitä, että osallistujat ehtii löytää puolison muualta ennen kuin ennättää edes kirjeitä lukemaan. Kiinnostuneiden on helpompi ja nopeampi ottaa yhteyttä somessa kuin odottaa useita kuukausia, että kirje toimitetaan maajussille. Somessa viestittämällä myös varmistaa ettei tule kirjeen perusteella haukutuksi telkkarissa...
Ainakin viime kaudella oli lisäksi niin, että osallistujat valitsivat kirjeistä pikatreffikumppanit mutta eivät saaneet pitää yhteyttä näihin ihmisiin ennen pikatreffejä. Tv-tuotannon kannalta ymmärrän tämän, koska halutaan kaikki ehdokkaat "samalle viivalle" ja luodaan draamaa, mutta eipä siinä kiinnostus oikein pysy yllä kun ei saa edes puhelimessa jutella. En tiedä noudattaako maajussit oikeasti tätä sääntöä, toivottavasti eivät.
Työtönkin voi tulla toimeen omillaan. Kaikki työttömät eivät nosta työttömyyskorvausta tai muita tukia. Heillä voi olla varallisuutta esim perinnön kautta ymv. Tunnen yhden tyypin joka jättäytyi työelämästä 42-vuotiaana siksi ettei hänen taloudellisista syistä tarvinnut tehdä töitä. Nyt on elänyt viimeiset 20 vuotta mukavasti jouten.