Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riskiryhmät töissä

Vierailija
16.03.2020 |

Miten olette nyt tehneet töissäkäynnin suhteen? Omalla työpaikalla olisi käytännössä mahdollisuus etätöihin, mutta ei anneta tehdä. Kirjoitin äsken toiseen ketjuun

"Minä perussairas olen työkaverien mielestä "Saatanan lammas", koska pistin kasvomaskin töihin ja pesen käsiä ahkerasti. Siellä kun ihmiset on kipeänä. Yksi tuli tahallaan lääppimään näppäimistöni toistaen "korona korona korona" ja porukalla naureskellaan, että vain lampaat pelkää koronaa. Että nuha se on. Irtisanoutumispaperit lähtee menemään lounaan jälkeen. En halua vaarantaa henkeä töissä, etenkin kun tuohon kiusaamiseen osallistuu melkein kaikki työkaverit."

Itse siis päätin irtisanoutua. Saa nähdä miten saa laskut maksettua jne. En tajua, miksei työnantaja voi hiljentää tuollaista kiusaamista ja miksi ei etätöitä saa tehdä. Teemme siis asiakaspalvelua pelkästään sähköpostilla ja chatissa. Kuinka moni nyt kuormittaa turhaan sairaalat, kun saa taudin tuolta konttorilta? Miksei luoteta ja anneta tehdä töitä kotoa. Näin Tampereella, miten muualla?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis sairastuessa ei saa olla omalla luvalla pois, vaan pitää mennä hoitajalle. Joka määrää 2 päivää kerrallaan sairaslomaa.

Vierailija
2/8 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miä ääliöitä sulla onkaan työkavereina! Jo pelkästään siksi vaihtaisin työpaikkaa. Esimiesten tulisi kyllä puuttua tuollaiseen kiusantekoon. Sinun ei tarvitse selitellä omaa terveydentilaasi työkavereille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehet on mukana tässä, hihittelevät ja hymyilevät. Eivät suoraan hauku, mutta rivien välistä kyllä. OKSETTAVAA! Tuntuu kuin olisin painajaisessa. 

Vierailija
4/8 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tuo ees totta? Voiko noin vinksahtanutta työpaikkaa olla? Kyllä, lähde sieltä!

Vierailija
5/8 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhee paikka. Ootko jossain Elisan tai DNA:n asiakaspalvelussa, voisin kuvitella että ne juipit siellä on just tollasia. Hyvä että lähdet.

Vierailija
6/8 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita kiusaamisesta työsuojelupiiriin. 

Vierailija
7/8 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko tuo ees totta? Voiko noin vinksahtanutta työpaikkaa olla? Kyllä, lähde sieltä!

Valitettavasti kyllä. Tätä kiusaamista on ollut aiemminkin ja olen hyväksynyt, että olen tyhmä, idiootti lammas ja vika on minussa. Nyt jotenkin silmät aukeaa, kiitos palstan tuen, että ehkä en olekaan se yksinäinen hullu vaan heillä itsellään on päässä vikaa. 

Ja kyllä kyseessä on tämmöinen eräs aspa. Täällä nauretaan asiakkaille ja puhutaan miten heidän pitäs tappaa itsensä. Mitään empatiaa ei ihmisillä ole ketään kohtaan ja kaikessa ollaan aina fiksumpia kuin muut. 

Vierailija
8/8 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita kiusaamisesta työsuojelupiiriin. 

Pääsen helpommalla kun lähden. 3 entistä kollegaa teki ilmoituksen, mutta on kun on vähintään 10 yhtä vastaan niin ei se homma etene mihinkään. Heillä kiusaajilla on ikään kuin laumasuoja.