Miten toimia jos haluaa kahvia mutta ei ole suodatinpusseja?
Irtoaako vessapaperista jotain aineita jos sillä tekee?
Kommentit (19)
Talouspaperi joo.
Jos ei oo ni sukkahousut
Olisit googlannut.
Voiko vessapaperia käyttää suodatinpussina?
Ei hätää, sillä suodatinpussin voi korvata vaikka talous- tai vessapaperilla. Kahvinkeittimen voi panna porisemaan, vaikka suodatinpussit olisivat päässeet kotoa loppumaan.
Kannattaa pyytää naapurilta parit pussukat. Soittaa äidille. Tai ehkä hakea vaan kaupasta.
Mikä tahansa kangas. Vaikka virittäisit t-paidan.
Tai sitten voi tehdä suodattamatta. Kuumaa vettä vaan kahvin päälle
Myös ns. cold brew kahvi on hyvää.
Lasipurkkiin porot, kylmää vettä päälle ja jääkaappiin. Täytyy vaan tehdä hyvissä ajoin, että se ehtii asettua.
Keittimeni mukana tuli sellainen pestävä kestosuodatin, mutten oikein ymmärrä mitä sillä tekee kun tulee niin laihat kahvit aina sen kanssa, kun vesi hujahtaa niin nopsaan läpi ja paperinen paljon parempi.
Keitä kaffee kattilassa tai kahvipannussa. Siis pannukahvit vaikka onkin hienompaa purua
Jos siivilä niin siivilän läpi kuppiin
Mene jonnekin kahville. Säästät samalla murujakin.
Irtoaa. Keitä mieluummin pannukahvin tapaan , kahvi vain kiehautetaan ja annetaan selvitä pannussa tai kannen alla jonkin aikaa. Porot painuvat pohjalle, näin kahvia ennen vanhaan keitettiin ja tulee itse asiassa todella hyvää. Ei yhtään haittaa että käyttää suodatinkahvia.
Annat purujen laskeutua pohjalle ja siemailet varovasti.
Pressopannu. Saa sitä kahvia tehdä mukiinkin noineen. Antaa hautua ja kaataa teesiivilän läpi käytettävään mukiin.
Vierailija kirjoitti:
Keittimeni mukana tuli sellainen pestävä kestosuodatin, mutten oikein ymmärrä mitä sillä tekee kun tulee niin laihat kahvit aina sen kanssa, kun vesi hujahtaa niin nopsaan läpi ja paperinen paljon parempi.
Itse ostin sellaisen kestosuodattimen Prismasta hintaan 5,90€. Kätevä ja on maksanut itsensä takaisin jo monta kertaa.
Olen jo monta kuukautta keittänyt kahvit jauhamattomista pavuista (Paulig Juhla Mokka Samettinen), tulee maailman parasta kahvia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin sellaisen kestosuodattimen Prismasta hintaan 5,90€. Kätevä ja on maksanut itsensä takaisin jo monta kertaa.
Paitsi että sulla on kahviin kulunut ainakin kaksinkertaisesti kun on joutunut sen suodattimen kanssa laittamaan enemmän puruja.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten voi tehdä suodattamatta. Kuumaa vettä vaan kahvin päälle
Tämä on niin vanhanaikaista. Öööh, ei kai kukaan enää tee kahvia suodattamatta. Kuka niitä pannukahveja ostaa?
Pistä ap käytetyt alushousut siihen ja suodata vaikka niiden läpi :D
Valitse tosta;
https://yle.fi/a/3-6329010