Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perseilevä peikonlehti - neuvoja kaivataan!

Turhautunut perseilevän peikonlehden omistaja
16.03.2020 |

Leviää ihan joka suuntaan, ja ei pysy ollenkaan ruodussa, vaikka mitä tekisi. Jotkin lehdet alkaneet kellastumaan ja ruskistumaan reunoista, vaikka samalla hoidolla kun aina ennenkin (4v vanha). Hieno kasvi yleisesti ottaen, mutta minun yksilöni ei lainkaan pysty hillitsemään itseään. Mitä teen?

Kommentit (227)

Vierailija
181/227 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

luu -ja nahka kinuskiin sovellttiin sitä ettei ruokita jatkossa.

tuo nimitys kertoo kyllä jotain aloittajasta.

Vierailija
182/227 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä aiheeseen hyvin sopiva biisi! 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/227 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä ikkunasta ulos se raakku ;))

Vierailija
184/227 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kun tässä on per**ilevä Peikonlehti:

https://www.is.fi/asuminen/art-2000008083089.html

Vierailija
185/227 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö se Peikonlehti per**ilee vai oletko antanut sen jollekin tai heittänyt menemään?

Vierailija
186/227 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

⬆️

Vierailija
187/227 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö se Peikonlehti per**ilee vai oletko antanut sen jollekin tai heittänyt menemään?

Ehkä se on hieman ryhdistäytynyt, mutta aika ajoin rektahtaa uudelleen. Meinasin jo heivata kun alkoi mennä hermo, mutta päätin sietää sitä kun siitä kerran taisi tulla Suomen kuuluisin peikonlehti 😂. Ainahan tämä hieman hymyilyttää kun kävelee ohi.

Ap

Vierailija
188/227 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kasvista, mutta ajoittain ruskeat lehtien reunat saa raivon valtaan. Alkuperäinen kasvi lie kolmikymppinen, oon nuorentanut ajoittain ja jakanut. Ilmajuuret ällöjä, katkon ne pois usein😄

Vierailija
189/227 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mulle se hoitoon. Mulla ihmeellisiä kykyjä kun tapan pelargoniatki, eivät pääse rehottamaan.

Vierailija
190/227 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peikonlehdelle mielekäs harrastus.

Vierailija
191/227 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, sain myytyä meidän jättimäisen perseilevän peikkiksen! Jihhaa! Mutta - ei *kele, otin siitä pistokkaan ja  kesän jälkeen tuo alku on alkanut perseillä. Hitsi, sama perhetausta vaikuttaa. Lisäksi lähellä tököttävä pitkälehtiviikuna on saanut huonoja vaikutteita... tuleva talvi pelottaa! :D

Vierailija
192/227 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, en ole yksin kahden peikonlehden kanssa! Nämä peikonlehdet on olleet nelisen vuotta ja tosiaan lehdet sojottaa minne sattuu ja muuttavat suuntaa tämän tästä. Yhteen aikaan ne olivat täsmälleen kaksoset, molemmat teki yhden liuskoittuvan lehden ja kaikki muut lehdet oli identtiset ja samansuuntaiset. Harmi kun en tajunnut ottaa kuvaa silloin. Nyttemmin heillä on oma identiteetti, ovat kasvaneet erilleen. Katselin tuossa yksi päivä että mihin kohta laitan nuo peikonlehdet, kun ne on vievät jonkun verran tilaa. Kaverina on vielä 3 palmuvehkaa, mutta ne kasvavat maltillisesti, jos ollenkaan.

Vierailija
193/227 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
194/227 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään kasvista, mutta ajoittain ruskeat lehtien reunat saa raivon valtaan. Alkuperäinen kasvi lie kolmikymppinen, oon nuorentanut ajoittain ja jakanut. Ilmajuuret ällöjä, katkon ne pois usein😄

Mulle tulee aina noista ilmajuurista mieleen niiden "maailman pisimpien" kynsien kasvattajien kynnet. Joo, yäk! 🤢 Muuten rakastan peikkoani ja ilmajuuretkin olen antanut olla rauhassa vaikka ne on ihan törkeän pitkiä, pisimmät puoltoistametrisiä, enkä oikein tiedä mihin niitä asettelisi. Olen ajatellut, että katkominen ei olisi hyvästä?

Vierailija
195/227 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://t.me/Nature/6638 Tässä 2 hännän alustaan näyttävää kulkijaa. 🤣🤣

Vierailija
196/227 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöhkö perseilevä peikkis! Mulla siis.

Kun valo alkoi vähetä loka-marraskuulla, on suoltanut kolme ihan upeaa lehteä. Kohta raaskin katkoa ruskeareunaisia pois. Jätin vielä ilmajuuret paikoilleen... joku päivä ne katkon!!! Varmasti.

Vierailija
197/227 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peikonlehdestä voi tulla vaikka kuinka iso. Minulla oli peikonlehti nimeltään Robin. Ostin sen kun olin toipumassa pahasta sydänsurusta. Kerroin sille, että sitten kun se on kasvanut kattoon asti, olen varmasti jo löytänyt uuden kumppanin. Vuosia kului ja Robin kasvoi kohti kattoa. Pikkusuhteita tuli ja meni. Robin tuli kattokorkeuteen. Sitten tapasin miehen, johon muutamassa kuukaudessa rakastuin. Mutta mies ilmoittikin, että hänen täytyy kertoa eräs asia, hän olikin naimisissa. Kun tulin kotiin tapaamisesta, Robin oli kaatuneena lattialla, varsi katkenneena. Todellinen myötäeläjä.

Vierailija
198/227 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peikonlehtien omistajat, olette kasvimuodin huipulla. Uutisissa kerrottiin joku kk sitten, että isoista viherkasveista maksetaan satoja euroja, eikä myytävää juuri ole. Jos peikkonlehti on vielä värivammainen eli lehdissä valkoista, hinta nousee taas. Luulen, että persoonallinen perseilevä kasvi, jolla on oma ketju näin suurella palstalla, olisi tuhansien arvoinen.

Vierailija
199/227 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peikonlehtien omistajat, olette kasvimuodin huipulla. Uutisissa kerrottiin joku kk sitten, että isoista viherkasveista maksetaan satoja euroja, eikä myytävää juuri ole. Jos peikkonlehti on vielä värivammainen eli lehdissä valkoista, hinta nousee taas. Luulen, että persoonallinen perseilevä kasvi, jolla on oma ketju näin suurella palstalla, olisi tuhansien arvoinen.

Minulla on värivammainen peikko, lälläslää.

Vierailija
200/227 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika miedoltahan tuo ap.n peikonlehden perseily vaikuttaa kun näyttää vaan rumalta. Mulla se alkoi jopa tiputtamaan jotain nestettä lehdistä kun ei muut sen vehkeilyt tepsineet. No siinähän tiputtelee, otin lehtien alapuolelta kaiken tähdellisemmän pois mikä saattaisi mennä pilalle.  TopivottavaSTI ei oo myrkyllinen kasvi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi