Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Määräaikaisen vuorkasopimuksen purkaminen

vuokralainen
16.03.2020 |

Muutin 1.3 vuokra-asuntoon toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella jossa ensimmäinen mahdollinen irtisanomispäivä 1.10. Ensimmäisestä päivästä asti oli aamuisin nenä tukossa/vuoti. Epäilen, että johtuu asunnon seinästä jota on ennen muuttoa maalattu ja seinä jota maalattu haisee siis vieläkin vaikka maalauksesta jo yli 2vk. Astma löytyy ja olen siis allerginen hajusteille jne. Makuuhuoenessa ei niinkään oireita koska siellä ei niinkään haise maali. Soitin vuokranantajalle ja kerroin asian. Hän sanoi, että harmi juttu ja ehdotti vuorakasopimuksen irtisanomista. Sanoi myös, että maksaa varausmaksun eli takuuvuokran avainten palautuksen jälkeen. Irtisanoin sopimuksen noin viikon asumisen jälkeen sähköpostilla kirjallisesti johon sain vastauksen, että on tullut perille. Vuokranantaja laittoi asunnon heti vuokralle ja kävi seuraavana päivänä katsomassa asuntoa ja sanoi, että asunnon katsoja ottaa asunnon. Näillä tiedoilla uusi vuokranantaja saa siis uuden asukkaan heti kun lähden asunnosta. Minua ihmetyttää nyt miksi vuokrailmoitus on vieläkin netissä vaikka siitä on jo noin viikko kuin ilmoitti, että katsoja ottaa asunnon. Minulla on keskustelu tallennettuna vuokranantajan kanssa irtisanomisesta. Vuokranantaja oli kysellyt ed asukkaalta/isännöitsijältä onko muilla ollut vastaavaa oireilua kuin minulla ja ei kuulemma ole ollut. Voiko vuokranantaja alkaa vaatimaan minulta muuton jälkeen vielä vuokraa tai voiko minulle tulla jotain sanktiota tästä?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla