Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää kaikki itkevät yrittäjät, kulttuuritoimijat ym. jotka pyytää asiakkaita tukemaan heitä

Vierailija
16.03.2020 |

Ei tässä kuulkaan kenenkään elanto nyt tukevalla pohjalla ole. On tulossa lomautuksia, työttömyyttä ym.
Sori, mutta en osta lippuja tilaisuuksiin joita ei pidetä, en osta tuotteita joita en tarvitse.

Kommentit (405)

Vierailija
141/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muttakun hiilijalanjälki. Oletko laskenut sen omalta osaltasi?

Vierailija
142/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, miten käy p'ers*ujen seuraavissa vaaleissa, kun eivät halua yrittäjien äänestävän itseään. Kannattaisi miettiä ennen kuin masinoi yrittäjävastaisia ketjuja.

Mutta tämä on musiikkia minun korvilleni juuri tuosta syystä. Pk-yrittäjät ovat sentään merkittävä äänestäjäjoukko ja kun heistä p'rsuja äänestäneet palaavat Kokoomukseen niin siihen karahtaa pursujen toiveet hallitukseen pääsystä :-DDD

No jo on sullakin ilonaiheet???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta itsekkyyttä. Yrittäjät voisivat katsoa peiliin. Suomessa on paljon oikeasti pienituloisia.

Pahimmin tämä iskee nimenomaan pienituloisiin yrittäjiin. Moni heistä elää kädestä suuhun. Ellei iskua Suomen yrittäjiin ja sitä kautta talouteen nyt pehmitetä, sillä on todella syvällisiä vaikutuksia ihan jokaisen elämään - siis oikeasti huomattavasti ennemmän kuin itse viruksella. Käsittämätöntä, miten mammat eivät tätä tajua.

Ai pienyrittäjien kaatumisella on enemmän vaikutuksia elämääni kuin henkeä uhkaavalta taudilla?!

Ei helvetissä ole. Minun elämä ei kaadu vaikka jokainen Suomen PIENyrittäjä puoteineen kaatuisi, mutta jos korona iskee, saatan monisairaana kuolla.

"Pieni" ero.

Tämä on juuri tätä hämmentävää kyvyttömyyttä ymmärtää syitä tai seurauksia. Korona tuskin millään tapaa uhkaa sun henkeä tai edesterveyttä, jos olet työikäinen ja -kykyinen. Mutta jos suomalaisilta yrittäjiltä menee tässä rytäkässä veronmaksukykyä, yhteiskunta on sen tason vaarassa, että siinä on sinunkin henkesi ja terveytesi hyvin uhattuna.

Vierailija
144/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on oma hengissä selviytyminen hiukan tärkeämpää kuin jonkun yrittäjän bisnes ja sen mahdollinen kaatuminen. Yrittäjyydessä on aina riski, deal with it. Boikotoin jokaista joka nyt itkee asiasta.

Tämä katastrofi aiheuttanee tulevaisuudessa mietintää, että onko kohtuullista että yrittäjällä on kaikki RISKIT, kun työntekijällä riskiä ei ole lainkaan.

On eri asia ottaa 500 000 euroa lainaa yritykseen jolla ei ole asiakkaita kuin se, että lainaton yritys menee konkurssiin koronan aiheuttamien asiakkaiden puutoksen, asiakkaiden maksuvirheiden ja vuokrien takia.

Miksi yrittäjää rankaistaan? Siksikö, että suurin osa ei uskalla?

Vierailija
145/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on oma hengissä selviytyminen hiukan tärkeämpää kuin jonkun yrittäjän bisnes ja sen mahdollinen kaatuminen. Yrittäjyydessä on aina riski, deal with it. Boikotoin jokaista joka nyt itkee asiasta.

Kyllä nyt naurattaa, mutta katsotaanpas onkos sinulla duunia vielä 2021...

Vierailija
146/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hävisin jo kymmeniä tuhansia tässä pörssiromahduksessa. Haluisko joku tukea mua?

Vierailija
147/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan v*ttu että nämä yrittäjän riskistä selittävät bessewisserit ottavat aivoon. Voi s*atana mitä kulopäitä.

Vierailija
148/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta itsekkyyttä. Yrittäjät voisivat katsoa peiliin. Suomessa on paljon oikeasti pienituloisia.

Pahimmin tämä iskee nimenomaan pienituloisiin yrittäjiin. Moni heistä elää kädestä suuhun. Ellei iskua Suomen yrittäjiin ja sitä kautta talouteen nyt pehmitetä, sillä on todella syvällisiä vaikutuksia ihan jokaisen elämään - siis oikeasti huomattavasti ennemmän kuin itse viruksella. Käsittämätöntä, miten mammat eivät tätä tajua.

Ai pienyrittäjien kaatumisella on enemmän vaikutuksia elämääni kuin henkeä uhkaavalta taudilla?!

Ei helvetissä ole. Minun elämä ei kaadu vaikka jokainen Suomen PIENyrittäjä puoteineen kaatuisi, mutta jos korona iskee, saatan monisairaana kuolla.

"Pieni" ero.

Tässä rytäkässä menee moni isokin suomalaisyritys. Toivottavasti pystyt jatkossa itse maksamaan hoitosi, yhteiskunta ei niitä nimittäin tule maksamaan, kun veronmaksajia ei ole. Että semmoinen pieni ero.

Vierailija
149/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pieni" ero.

Tämä on juuri tätä hämmentävää kyvyttömyyttä ymmärtää syitä tai seurauksia. Korona tuskin millään tapaa uhkaa sun henkeä tai edesterveyttä, jos olet työikäinen ja -kykyinen. Mutta jos suomalaisilta yrittäjiltä menee tässä rytäkässä veronmaksukykyä, yhteiskunta on sen tason vaarassa, että siinä on sinunkin henkesi ja terveytesi hyvin uhattuna.

Kyllä minä monisairaana työkyvyttömyyseläkeläisenä olen juuri siinä riskiryhmässä joka on hengenvaarassa taudin saatuaan. Anteeksi ettei päällimmäisenä huolenaiheena ole tällä hetkellä miten joku turha kauneussalonki tai ravintola pärjää, niiden palveluja ei kukaan tarvitse elääkseen, henkeä tarvitsee.

Toki toivon että pienyrittäjät pärjäisivät tämän yli, mutta oikeasti se on yhdentekevää elämän kannalta.

Vierailija
150/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tilanteessa nähdään, mitkä työt ovat oikeasti elintärkeitä ja mistä voidaan karsia. Moni kuvittelee olevansa korvaamaton, mutta tässä tilanteessa huomataan, ettei asia ehkä niin olekaan. Opettaa varmasti tietynlaista nöyryyttä monille. 

Onpa ylimielinen kommentti. Ei kaikki voi olla lääkäreitä, sairaanhoitajia tai paitojen pesijöitä, vaan muutakin yritystoimintaa tarvitaan, jotta ihmisillä on töitä ja yhteiskunta rullaa. Eikä kukaan järkevä ihminen luule olevansa korvaamaton.

Jos kerran nämä useat peruutetut tapahtumat ja kokoontumiset ovat elintärkeitä, miksi ne perutaan tässä tilanteessa? Suurin osa maailman töistä on turhaa ihan jo ympäristönkin kannalta, sillä vähemmälläkin pärjättäisiin. Mutta eihän sitä haluta myöntää.

Töistä turhia? Eli aloitus on katkeroituneen työttömän aloitus. Ok, lopetetaan samalla työttömyysturva, koska sitä ei ole varaa maksaa kohta, kun yritykset ovat vaikeuksissa.

No mietitään vaikkapa useita krääsäkauppiaita, vaateketjuja ja niitä valmistavia tehtaita. Me hukumme tässä maailmassa tavaraan ja jätteisiin. Tämä tilanne opettaa huomaamaan, että vähemmälläkin pärjätään eikä me tarvita sitä määrää työtä ja tavaraa, mitä meillä nyt on. Tämän sanominen on tabu, sillä eihän kukaan halua kuulla sitä, että oma työ ei ehkä ole välttämätöntä. Olen itsekin tehnyt monia töitä elämäni aikana, joita ilman kyllä pärjättäisiin.

Ok, no kerro mulle edelleen, miten työttömille voitaisiin maksaa työttömyysavustuksia, jos esim 69 % työpaikoista lopetettaaisiin? Yhteiskuntamme on 69 % palveluihin nojaava. Samalla häviäisivät eläketuet ja terveydenhuolto tulisi maksulliseksi.

Kerro mulle, mitä tehdään sitten, kun vedet on saastutettu, metsät hakattu ja sukupuuttoaalto etenee yhä enemmän? Tapellaanko silloin rahasta vai puhtaasta vedestä ja ruoasta?

Kuule, jos olet noin u**o, niin luepa vaikka ensimmäisenä Tykit, taudit ja teräs. Aikaahan sinulla on. Minäkin luin, vaikka oon töissä ja nettipalaveri alkaa 5 min kuluttua. Ihminen on luonteeltaan ahne ja on muun muassa metsästänyt monia villieläimiä sukupuuttoon tai hävittänyt kokonaan. Ihminen ei herää moness maassa vesien ja ympäristön saastuttamiseen kuin vasta liian myöhään. Ja jos luulet, että Suomen pitäisi lopettaa elämänsä muiden takia, niin olet todella väärässä. Suomi hyötyy fiksusti korttinsa pelaamalla puhtaus- ja luontoteemallaan.

Muiden? Tämä on meidän kaikkien planeetta, mihin Suomikin kuuluu. Tässäkin maassa moni metsälajeistamme on uhanalaisia, joka toinen lintulaji silmälläpidettävä ja uhanalainen ja vesistöjen tila on huonontunut Suomessakin vuosi vuodelta. Esimerkiksi turpeen nostaminen tuo rahaa yhteiskunnalle, mutta se kuormittaa paljon soita ja vesistöjä. Mutta joo, kuplassa on hyvä elää. Pelkäänpä, että tämä korona on vasta alkusoittoa pahemmille ongelmille. Ja tämäkin lähti liikkeelle nimenomaan salametsästetyistä villieläimistä. 

Et taida seurata uutisia? Suurin osa Suomen järvistä ja joista on hyvässä tai erinomaisessa kunnossa. Ja mitä ihmettä tarkoittaa moni "metsälaji on uhanalainen"?  Eikä linnuista joka toinen ole uhanalainen. Uskomatonta propagandaa. Kävisitkö joskus Intiassa tai Kiinassa, niin avaisi sinunkin silmiäsi. Myös pyörällä pääsee kumpaankin maahan.

Niin, me olemme osasyyllisiä Kiinan ja Intian saasteisiin. Moni krääsä tulee sieltä tänne. Elämme globaalissa maailmassa nykyään. Minä sanoin, että joka toinen lintulaji on SILMÄLLÄPIDETTÄVÄ ja uhanalainen. Tämän tiedon voit tarkistaa täältä: https://yle.fi/uutiset/3-10945091 Metsälajien tilasta voit taas lukea täältä: https://www.ymparisto.fi/punainenlista Ja vesistöjen tilasta olet periaatteessa oikeassa, mutta rehevöityminen on lisääntynyt etenkin rannikkoalueilla ja heikentänyt esimerkiksi vesilintujen tilaa: Näitä asioita ei kannata pitää itsestäänselvinä. 

"Viimeisin eliölajien uhanalaisuutta Suomessa kartoittanut niin sanottu Punainen kirja arvioi 254:ää suomalaista lintulajia. Niistä lähes puolet (121) joutui tänä vuonna lintujen punaiselle listalle. 86 määriteltiin uhanalaisiksi.

Esimerkiksi 2000-luvun alkuvuosina suomalaisista riistavesilinnuista yksikään ei ollut uhanalainen. Nyt uhanalaisia lajeja on kahdeksan. Yksi niistä on ikoninen tukkasotka.

Tukkasotkan tarina tiivistää myös monien muiden suomalaisten lintujen tarinan. Se pesii monien muiden lintujen kanssa samoilla alueilla ja jopa samoissa yhdyskunnissa. Sen kannoissa tapahtuvat muutokset mukailevat siis usein muiden lajien kannoissa tapahtuvia muutoksia."

Ai me olemme syyllisiä siihen, että Intia ja Kiina kippaavat surutta jätevetensä jokiin ja meriin? Kyllä asia on heidän oma syynsä, emme me niitä ole kaataneet vesistöihin. 

Ja kun nyt alat tikulla vääntämään, niin tottakai omat tilastosi vaikuttavat hyvältä, kun lasket yhteen silmälläpidettävät ja uhanalaiset lajit.  Voit tottakai ottaa esiin yksittäisen rehevöitymisen. Rehevöitymiseen, josta mainitsit on huomautus: fosforikuormitus on vähentynyt Itämeressä. Kiitos Suomen valtion ja Syke, joka hyvää hyvyyttään auttoi Venäjän kemian laitosta lopettamaan fosforin päästämisen Itämereen. Suomen osuus on 10 prosenttia kaikista maista Itämereen tulevasta fosforikuormasta. Suomen osuus on 10 prosenttia kaikista maista Itämereen tulevasta fosforikuormasta.

Pitäisikö Suomen mielestäsi mennä Intiaan ja Kiinaankin tekemään ilmaistyötä?

Haluatko osoittaa toiset tilastot? Joka kolmas lintulaji on silti uhanalainen, vaikka poistettaisiin ne silmälläpidettävät. Tämän voit tarkistaa useasta eri lähteestä, muun muassa tuosta Punaisesta kirjasta. Miksi pitää reagoida vasta sitten, kun ne silmälläpidettävät on uhanalaisia ja riistalinnut kuolleet sukupuuttoon? Vanhojen metsien tila on surkeassa jamassa Suomessa, sillä suurin osa uhanalaisista metsälajeista on vanhojen metsien lajeja ja niitä on enää noin kolme prosenttia.

Ja mistä kuvittelet, että ne henkkamaukan paidat, Tokmannin tavarat ja turistikaupan krääsät tulee? Ei ne tule Suomesta, ne tulee Kiinasta ja Intiasta. Ei ne tehtaat siellä pyörisi samalla tavalla, jos me emme ostaisi pikamuotia. Toki me emme voi vaikuttaa aivan kaikkeen heidän toimintaansa, mutta osasyyllisiä olemme siihen tilanteeseen. 

Tässä lisää pikamuodin saasteista: 

https://yle.fi/uutiset/3-10309581

Eli nyt lukusi vähenikin 20 %, kun mainitsin tilastokikkailustasi. Yllätys, yllätys, ettet enää puhu edes rehevöitymisestä, kun fosforikuormitus tulee 90 % muista maista, paitsi Suomesta. 

Edelleen jankkaat henkkamaukasta.  Olin lukioikäisenä idealisti ja ajattelin liittyä ympäristönsuojeluun. Mutta sekin on bisnestä siinä missä muukin.

Suurimmat idealistit nyhväävät edelleen jossain piireissään ja syyllistävät muita. Sen sijaan heidän pitäisi olla aktiivisia toimijoita. Perustaa clean tech -yrityksiä, korjata vaatteita pajoissa, kutoa ylijäämämateriaaleista mattoja ja myydä niitä jne., pohtia, mitkä sivuvirrat voidaan hyödyntää elintarviketeknologisesti yms. Mutta mitä osa heistä tekee? Haukkuu muita. Eihän se tee heistä yhtään sen parempia, jos ainoa efortti on odottaa jollain toimistolla jotain kuukausilahjoittajien virtaa. 

Millä lailla lukuni väheni yhtään mihinkään? Joka toinen lintulaji on silmälläpidettävä ja uhanalainen, joka kolmas uhanalainen. Täysin faktaa ja perustuu ihan tuohon Punaiseen kirjaan. Voit toki tarkistaa luvut muualtakin, jos haluat. Mun mielestä ei mitään kovin kehuttavia lukuja, mutta toki voit ummistaa silmäsi tilanteelta. Toin esiin tuon ensimmäisen ekassa viestissäni. tuon toisen toisessa viestissäni. Rehevöityminen on edelleen isoin ongelma Suomen vesistöissä (myös muualla kuin rannikkovesissä, joten kuormitus tulee myös omasta maasta), josta kärsii varsinkin vesilinnut. Niitä toki verottaa myös vieraslajit supi ja minkki. Vesien tilanne ei ole pahin ongelma Suomessa, se on aivan totta. Tästä näkyy vesikartta, että tilanne ei ole paraskaan, muttei huonoinkaan. https://www.syke.fi/fi-FI/Ajankohtaista/Tiedotteet/Suomen_vesien_tilaar… Miksi siis antaa tilanteen huonontua, kun sitä voisi parantaa vielä entisestään ennen kuin on myöhäistä?

Mistä sinä taas tiedät, mitä minä olen tehnyt tai en tee? Tuotan itse omaa ruokaa, valmistan itse luonnonkosmetiikkaa ja teen itse luonnon antimista tuotteita. Tiedostan kyllä, että luonnonkosmetiikka ei ole täysin välttämätöntä tälle maailmalle ja täten siitä voi karsia, tosin kuin ruoasta ja vedestä. Lahjoitan kyllä metsien suojeluun, yritän saada lähimetsääni suojeluun ja aion ostaa omaa metsää, jonka pyhitän luonnoneläimille. 

Edelleenkin, annoit alussa väärän kuva lintutilastoista. Ja rehevöityminen ja vesistöjen tila on yleisesti jatkuvasti parantunut, vaikka kuinka maalailet uhkakuvia. Ja koko ajan eri toimialoilla mietitään parannusehdotuksia, mutta nekään eivät ilmeisesti ole riittäviä. Ainakaan sinun mielestäsi.

Vierailija
151/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luin noista yrittäjien peloista, ihmettelin, eikö yrityksillä / yrittäjillä ole sen vertaa puskurirahaa, että selviäisivät muutamasta viikosta. Sama koskee muuten myös ihan tavallisia ihmisiä eli että sen verran pitää aina olla sukanvarressa tai patjan alla, että selviää yllättävistäkin tilanteista. 

Vierailija
152/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä viesteistä näkee ettei ymmärretä pienen yrittäjän arkea ollenkaan.

Iso osa ok yrityksistä elättää juuri ja juuri yrittäjän eikä monet pysty maksamaan edes normaalitilanteessa itselleen palkkaa.

Yrityksen lainan takuutena voi olla jopa oma asunto eli yrityksen kaatuessa lähtee kotikin.

Yrittäjät eivät saa sossutukia eikä muitakaan korvauksia mihin palkansaajat ovat etuoikeutettuja.

Pieniä yrityksiä näkee luottolistalla jatkuvasti ja niitä lopetetaan muutenkin, mutta monet sinnittelee pitkään ja tälläinen tilanne on oikeasti katastrofi.

Olisiko yrittäjän hyvä pysähtyä arvioimaan yrityksensä kannattavuutta, jos ei pysty edes maksamaan itselleen palkkaa? Riskilaina on aina riskilaina ja oman kodin menettämisen on laittanut ihan itse pantiksi ja toivoo vain parasta.

Ei meilläkään hyvä heilu, jos tulot putoavat. On asuntolaina, mutta ollaan laitettu joka kuukausi rahaa sivuun korkojen nousun tai muun pitkävaikutteisen yllättävän tilanteen varata. Ei olla ihan heti kusessa, mutta ilman puskurirahaa ei selvittäisi. Siksi mitoitettiin asuntolaina mahdollisimman realistisesti. On enemmän kuin mahdollista, että miehen työnantaja menee konkkaan, koska kaikki bisnes on pysähtynyt. On täysin mahdollista, etten voi olla asiakaspalvelutyössäni, eikä ole tietoa miten edetään. Bonuksena kolme päiväkoti- ja kouluikäistä lasta.

Ihan on tässä kaikilla muillakin lusikka paskassa.

Et sinäkään ymmärtänyt tätä, että yrittäjä ei saa työkkäristä tai liitolta päivärahaa firman kaatuessa eli teillä on joka tapauksessa turva takana.

Ei kukaan saa liitolta tai kassasta penniäkään, jos ei ole jäsen ja maksa maksujaan. Yrittäjä on hyvä ja järjestää omat asiansa niin, etteivät riskit ole tolkuttomia ja että hädän hetkellä on turvaa.

Ne yrittäjän "työttömyysturvat" ovat niin täynnä erilaisia ehtoja, että todellisuudessa olematon osa niitä maksavista yrittäjistä saa koskaan mitään itselleen ongelmien iskiessä tuulettimeen.

Ja parastahan niissä on se, että se ei korjaa sitä ongelmaa, että yrittäjälle tulisi esim. 3kk:n työpula. Yrittäjän on aina suljettava yrityksensä, näytettävä siitä paperit ja liityttävä työnhakijaksi ENNEN kuin näistä "turvista" saa penniäkään rahaa.

Vierailija
153/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Io

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pieni" ero.

Tässä rytäkässä menee moni isokin suomalaisyritys. Toivottavasti pystyt jatkossa itse maksamaan hoitosi, yhteiskunta ei niitä nimittäin tule maksamaan, kun veronmaksajia ei ole. Että semmoinen pieni ero.

Ei veronmaksajat lopu, jos korona ei kaikkia tapa.

Vierailija
154/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näille yksityisyrittäjille voisi esittää vastakysymyksen että miten itse tuit niitä jotka menettivät työpaikkansa kun esim joku tehdas suljettiin. Siinä meni monen perheen elanto, saattoi olla velkainen juuri hankittu asunto jne. Missä solidaarisuus oli silloin?

Mitä ihmettä hourit? Työttömyyskorvaukset juoksevat tehtaan sulkeutuessa ja uusi työ on omasta viitseliäisyydestä kiinni.

No eivätkö yrittäjät voi hakeutua myös muualle yhtä helposti töihin, jos yritys ei enää kannata? Etenkin he, jotka eivät työllistä muita? Palkolliseksi vain niin toimii sosiaaliturva.

Vierailija
155/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole pakottanut teitä olemaan pienyrittäjiä.

Luulisi olevan ihan selvä asia ettei se ole ruusuilla tanssimista, turha vinkua jos maailmalla on vähän suurempia huolenaiheita juuri nyt, kuten hengissä selviäminen.

Ette tekään sillä yrityksellä mitään tee jos kuolette koronaan, tai asiakkaat kuolee.

Korona jättää ikuiset vammat keuhkoihin, ellei siihen kuole.

Pysykää kotonanne ja miettimään jotain muuta kuin rahaa.

Vierailija
156/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Io

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pieni" ero.

Ei veronmaksajat lopu, jos korona ei kaikkia tapa.

Kenellä ajattelit olla töissä?

Vierailija
157/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pieni" ero.

Kyllä minä monisairaana työkyvyttömyyseläkeläisenä olen juuri siinä riskiryhmässä joka on hengenvaarassa taudin saatuaan. Anteeksi ettei päällimmäisenä huolenaiheena ole tällä hetkellä miten joku turha kauneussalonki tai ravintola pärjää, niiden palveluja ei kukaan tarvitse elääkseen, henkeä tarvitsee.

Toki toivon että pienyrittäjät pärjäisivät tämän yli, mutta oikeasti se on yhdentekevää elämän kannalta.

Ei kuule ole turhaa. Voit laskea mielessäsi, että kun Suomen vientiteollisuus on teknologiateollisuuden varassa ja he eivät saa komponentteja, niin mitä tapahtuu? Entä kun kaikista yrityksistä suurin osa on yksinyrittäjiä, niin mitäs luulet verotuloille käyvän.

Toivot siis pienyrittäjien pärjäävän, mutta oikeasti se on mielestäsi yhdentekevää elämän kannalta. 

No ei ole ainakaan monisairaan työkyvyttömyyseläkeläisen. Jossain vaiheessa ei ole rahaa valtion kirstussa monisairaalle työkyvyttömyyseläkeläiselle. Että en ole samaa mieltä siitä sinun mielestäsi turhasta kauneussalongista tai ravintolasta.

Vierailija
158/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. Pyhimys ja Abreu on yksi näistä jotka järjestää alle 500 hlö:n keikan "ahdingossa". Taitaa olla vaan Suomen parhaiten myyviä artisteja niin ihmettelen vaan miten voi olla niin ahdingossa.

Vierailija
159/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa miten yrittäjävihamielinen maa Suomi on ja miten tyhmiä on ihmiset, jotka heitä arvostelee. Tajuatteko että pian tekin mietitte mistä rahat elämiseen jos yksi ja toinen yritys menee nurin? Katsokaas kun ilman yrittäjiä ja yrityksiä ei ole työpaikkojakaan.

Vierailija
160/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En ymmärrä mikä on tämä vihamielisyys yrittäjiä kohtaan?"

Viheliäinen kateus siellä taustalla on...

Suurin osa pienyrittäjistä hankkii elantonsa yrittämällä, suuria voittoja ei edes tavoitella.

Parasta yrittäjyydessä on oma päätäntävalta asioihin. Et ole kenenkään "orja".

Siinä vapaudessa piilee myös vastuu. Silloin pitää itse varautua sairastumisiin tai olosuhdemuutoksiin, eikä työnantaja mieti näitä valmiiksi kuten niillä, joilla työnantaja myös määrittää tehtävät ja työajat.