Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kantoliina ei ole mun juttu oleenkaan, oisko rintareppu

Vierailija
28.07.2008 |

hyvä sitten?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kirjaimellisesti solmussa sen kantoliinan kanssa, rintareppu oli muuten vaan hankala. Kangareppu puolestaan oli loistava; pienen pieni vauva nukkui siinä kippurassa ja melkein vuosikasta kannoin kun tämä ei vielä osannut kävellä.

Vierailija
2/11 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä tykkään lastani kantaa rintarepusta, mutta liinojen kietasu ohjeet ja käännöt ja väännöt tuntuvat itsestäni liian työläiltä. Mutta kannattaa kokeilla! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yhtään vastasyntynyttä isompi. Rintareppu on epäergonominen sekä kantajalle että vauvalle, ei siinä jaksa vauvaa kantaa kovin pitkiä aikoja, painaa hartioita ja rasittaa selkää.

Mulla on paljon kokemusta liinoista, mutta kangaa en saanut toimimaan, musta se oli jotenkin hankala. Sen sijaan voi suositella Ergo-reppua, siinä on meillä kannettu selkäpuolella vielä 2,5-vuotiastakin, tosin kevytrakenteista jäpikkää. Ergoa voi pitää sekä mahan että selän puolella ja se on yksinkertainen käyttää.

Vierailija
4/11 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin ostin toiveikkaana hug a bub liinan, mutta vauva ei heti alkuun viihtynyt siinä, enkä mäkään kokenut sitä omakseni. Myös rintareppu oli mutta en kertaakaan käyttänyt sitä tositoimessa. Työnnän mieluummin vaunuissa vaikka huutaisi siellä vauveli. En tiedä miksi, mutta ei vaan iske nämä kantojutut muhun ja mun lapsiin :O jos et liinasta tykkää, tuskin repustakaan sitten.

Vierailija
5/11 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Babybjörnin käyttöaika jää monilla tosi lyhyeksi, ihan muutamiin viikkoihin. Ääni täältäkin Ergolle, tosin sitä ei voi aivan vastasyntyneellä käyttää.

Vierailija
6/11 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääni täältäkin siis Ergolle!

Vierailija
7/11 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yhtään vastasyntynyttä isompi. Rintareppu on epäergonominen sekä kantajalle että vauvalle, ei siinä jaksa vauvaa kantaa kovin pitkiä aikoja, painaa hartioita ja rasittaa selkää.

Kannettavan 8kg painava poika

Vierailija
8/11 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen kyllä kantanut siinä lapsiani (3kpl) pitkään. Ihan vastasyntynyttä en ole siinä kantanut, mutta kuukauden ikäsitä jo ja jopa vuoden ikään.

Liinoista minulla ei ole kokemusta, joten vertailuun en pysty. Minusta liinojen sitominen tuntuu vaikealta ja aikaa vievältä, mutta reppua on helppo käyttää ja ihan yksinkin onnistuu. (Koen siis niin, että liinaan tarvitsee jonkun toisen asentamaan vauvaa siihen, miten kieputan liinaa ja kannattelen vauvaa???)

Reppu on kätevä esim. messuilla ja tapahtumissa joissa on paljon ihmisiä ja vaunuja vaikea käyttää. Meillä myös kaikki kolme ovat olleet sellaisia, että jos eivät nuku eivät ole vaunuissa viihtyneet. Siis silloin kun eivät ole osannneet istua. Makuultaan vaunuissa ja hereillä ei ole toiminut, repussa taas ovat oleet tosi mielellään, kun ovat nähneet ympäristönsä.

Vierailija
9/11 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut myös BB rintareppu (tai on tälläkin hetkellä) mutta en todellakaan jaksa siinä kantaa edes 4 kk ikäistä varmaan varttituntia kauempaa. Ergo on kyllä ihan kiva kapistus, sitä on meillä käytetty vielä kolmivuotiaallakin. Toisaalta meillä ei kyllä kauheasti ole ollut käyttöä millekään kantovälineelle, vaunut on olleet kovimmassa käytössä. No keskimmäinen lapsista vihasi vaunuja joten häntä kannoin varmaan eniten.

Vierailija
10/11 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko todella, että liinailu olisi niin suosittua, jos siihen ei saisi vauvaa laitettua ilman toisen aikuisen apua?

Mun mies on paljon pois kotoa reissutyön vuoksi ja kyllä liina on ihan suoraan sanottuna pelastanut mun arjen, kolme vauvaa olen hoitanut. Ja todellakaan liinan käyttöön ei tarvitse kenenkään toisen apua kuin ehkä siinä vaiheessa, kun ekan kerran liinan käyttöä harjoittelee. Eikä kaikki silloinkaan.

Vierailija
11/11 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patapum- kantoreppu. Mullakin ollut babybjörn- rintareppu, kantoliina ja tuo patapum. Ja Patapum ihan ykkönen! Siis ihan eri maata jonkun rintarepun kanssa. Ja niiiiin helppo laittaa, etupuolelle varsinkin, selkään tarvitsen hieman apua.. =) Kantoliinakin oli tosin ihan ok, mutta kantoreppu PARAS!! =) nyt lähtee tulevalle reissulle Patapum mukaan, ja tarkoitus olisi kantaa 3v lasta siinä.