Hallituksen vitkuttelusta huolimatta - onneksi vanhusten hoitolaitokset ja koulut ovat IHAN ITSE älynneet tehneet karanteeninsa
Vanhusten palvelulaitokset ilmoittivat jo alkuviikosta pistävänsä karanteeniin vanhuksensa, samoin koulut ovat vaihtaneet opetuksensa etäopiskeluksi.
Siitäkin huolimatta, että hallitus EI VIELÄKÄÄN, alkavalla viikolla pistä kouluja ja päiväkoteja kiinni rahanahneuttaan.
Kommentit (49)
Hesari on oikeassa / itse pitääkin toimia
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006440615.html?utm_campaign=tf-HS&utm…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on tärkeää pitää paiväkodit auki, jotta ne ihmiset jotka työskentelevät kodin ulkopuolella pääsevät töihin. Esim minä hoitoalalla työskentelevänä ja mies poliisi, meidän on pakko viedä lapsi hoitoon muuten emme voi käydä töissä . MUTTA ihmiset jotka tekee etätöitä kotona voisivat ihan hyvin pitää lapset kotona vaikka se laskisikin työtehoa. Koululaiset pärjäävät kotona ilman vahtimistakin joten koulut vaan kiinni ja etäopetusta.
Hemmetti. Puhut viisaita, määrätietoisesti ja loogisesti, kuin todellinen johtaja. Sääli että et ole.
Johtajiksi tai ainakaan keskiportaan johtajiksi ei välttämättä haluta "liian" ajattelevia henkilöitä, koska heitä on hankalampi hallita.
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodit kiinni - vanhemmat jäävät kotiin - lähes koko Suomi pysähtyy. Onko oikeasti järkeä?
Ei tarvitse olla noin ehdoton, jos toimisi ajoisssa, tosin nyt alkaa olla myöhäistä.
Ne vanhemmat jotka ovat muutenkin kotona voisivat ottaa lapsensa tarhasta kotiin (hyvää tekisi muutenkin tutustua lapseensa muutenkin kuin herätessä ja tarhaan ja harrastuksiin viedessä ja nukkumaan laitettaessa) ja sitten olisi hoitopaikkoja auki vähän väljemmissä oloissa esim. juuri hoitajien ja muiden, joiden pitää käydä töissä töissä lapsille. Väen vähentyessä sairastuvuuskin vähenee.
Ei sillä mitään lopullisesti voitettaisi, mutta voitaisiin esim. sairaloita ylläpitää vähän pitempään, ennenkuin kaikki hoitajat sairastuvat.
Vierailija kirjoitti:
Rajoituksista huolimatta virus on edelleen jossain päin maailmaa ja Suomessakin. Eristäytyminen ja rajoitukset hidastaa taudin leviämistä mutta ei estä sitä. Jossain vaiheessa rajoitukset kuitenkin pitää poistaa ja sairastumisen mahdollilsuus on edelleen.
Monet ehtisivät toisten ollessa eristyksissä parantuakin jos sitten seuraavat sairastuu. Ei menisi koko yhteiskunta kerralla tukkoon. Hoitoakaan ei missään tapauksessa tule riittämään kuin pienelle osalle, jos kukaan yhtään ei edes yritetä hidastaa taudin kulkua.
Vierailija kirjoitti:
Hesari on oikeassa / itse pitääkin toimia
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006440615.html?utm_campaign=tf-HS&utm…
Hyvä kirjoitus, ja myös ensimmäinen kommentti, koska eihän luupäät usko mitää suosituksia. Kuten tämänkin median kommenteista saa lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitohenkilökunta taitaa olla valmiiksi kortilla vaikka epidemia ei ole edes alkanut kunnolla. Tähän viittaa esim päätökset että suoraan ulkomaanmatkalta tulevat hoitajat palaavat HUS:n alueella suoraan töihin. Aikamoiset riskit. Toki tauti leviää jo täällä kotosuomessakin että se varmaan tässä taustoilla.
Miten ihmeessä päättäjillämme on varaa suhtautua noin ylimielisesti kansalaistensa terveyteen???
Kaikki muut asiat, kuten RAHA ovat toissijaisia, verrattuna kalliisiin ihmiselämiin.
Miten meillä ei ymmärretä jokaisen ihmisen elämän ainutlaatuisuutta ja kalleutta, muualla kyllä ymmärretään, jopa täysateistisissa maissa kuten esim. Viro ja muut EU-maat.
Eiköhän ne testit käytetä näiden henkilöiden testaamiseen ja päivässä töihin. Kyllä minua enemmän hirvittää kun ihmiset tajuaa että kaksi viikkoa on kulutut ja mitvit yhteiskunta seisoo yhä, kivaa vaihtelua ehkä viikonloppu metsässä perheen kanssa mutta mitäs sitten.
Toinen tuhannet ja tuhannet reippaat eläkeläiset 75-90v, joilla toki krempaa jos toista, mutta asenne on kuollaan jos kuollaan, mutta nyt eletään ja mennään.
Juuri eilen juttelin 82v äitini kanssa, joka lähinnä hymähteli että on maailma tullut hulluksi. Vanhustenhdistys piti vuosi kokouksen ja istuttiin vähän pidempään kun kaikki ovat niin yksinäisiä, eikä kukaan odota.
Vierailija kirjoitti:
”Me ollaan johtajiii!!! Tosi siistii!!!”
T. Hallituksen tytöt
Suomi on niin tasa-arvoinen että feminismiä ei tarvita.
ehkä sitten kun hallituksessa olevan lapsen koulussa /päivähoidossa jyllää
Rajoituksista huolimatta virus on edelleen jossain päin maailmaa ja Suomessakin. Eristäytyminen ja rajoitukset hidastaa taudin leviämistä mutta ei estä sitä. Jossain vaiheessa rajoitukset kuitenkin pitää poistaa ja sairastumisen mahdollilsuus on edelleen.