Älkää päästäkö lapsia kouluun huomenna
Missä sitten asuttekin, niin pitäkää lapsenne kotona.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei missään nimessä kouluun huomenna. Eikä ole viisasta mennä töihinkään ellei pysty etätöihin.
Jep, sairaanhoitaja ja lääkäri etätöihin, poliisi, kaupan myyjä, rekkakuski myös... ja sitten ihmetellään, että mites se ruoka nyt noin kaupoista loppui ja sairastuneiden ja vanhusten hoito....
Kohta ovat kaikki kotona, kun molemmat vanhemmat ovat sairaina. Mutta sitäkö et sitten ihmettele?
Vierailija kirjoitti:
Lapset menevät kouluun ja opettajat on ohjeistettu pitämään lapset metrin päässä toisistaan. Mikä tässä on vaikeaa. Paljon vaikeampaa on pitää lapsi kotona metrin päässä sadoista lapsista.
välitunnilla ovat metrin päässä toisistaan, ei onnistu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouluun menevät.
Eli olet valmis uhraamaan heidän keuhkonsa ja omat keuhkosi? Ja meidän veronmaksajien pitää sitten kustantaa kymmeniä vuosia teidän keuhkojen hoidot.
Kai vouhotat tupakoitsijoillekin?
Ja alkoholisteille ja ylipainoisille ja ...
Terve tokaluokkalainen menee kouluun, ei kyläillä vanhuksilla ja tuskin muuallakaan.
Kyllä "vouhotan" eli ylipainoisten ja viinaanmenevien läheisteni olen käskenyt pysymään kotona seuraavat viikot. Vaikuttivat kiitollisilta huolenpidostani.
Etäopetus on suuri vitsi. Suomen kouluissa ei ole termin mukaista etäopetusta. Vain wilman ja sähköpostien kautta annettavia tehtäviä. Opettajilla ei ole tekniikkaa, ohjelmistoja, osaamista etäopetukseen. Suljetut koulut voivat jatkaa toimintaa sitten kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnollisesti terveet lapset menevät kouluun aivan, kuten terveet vanhemmatkin töihin. Ei virus ole mikään syy perusteettomaan lintsaamiseen. Onneksi ainakin meillä opettajat ovat myös vastuunsa tuntevia.
Otatteko myös vastuun siitä, että koulussanne leviää hallitsemattomasti korona? Nykyisin ei enää testata muuta kuin vanhuksia, joten kukaan ei voi tietää onko koulussa tai luokassa koronaepidemia.
Vastuullista on nimenomaan pyrkiä hidastamaan epidemiaa ja pitää lapset kotona jos vain suinkin mahdollista. Koulut ovat sulkeneet mm. Norja, Tanska, Viro, Belgia, Ranska, Saksa, Puola, Kreikka, Espanja.
Sinun perheesi ei ehkä kuulu riskiryhmään, mutta monen muun perheessä näin on!
Sellaiset perheet pitävät lapsensa sitten kotona. Miten vaikeaa tuo nyt voi olla tajuta, että kaikkien ei tarvitse hypätä, jos sinua haluttaa hyppiä.
Otatko itse vastuun, kun nelisen sataa tuhatta työikäistä jää vahtimaan lapsiaan sen sijaan, että on esimerkiksi hoitajana sairaalassa??
Tuollainen paskaretoriikka on tyypillistä persuretoriikkaa.
Olin ekaluokalta lähtien kaikki iltapäivät yksin kotona. Miten ihmeessä se ei onnistuisi nykylapsilta muutamia viikkoja, kun se minulta onnistui 12 vuotta?
No tuon minä kyllä uskon, mutta se kertoo lähinnä sinusta, ei mistään muusta.
Mistä se kertoo, että Hollannissakin suljetaan kaikki koulut? Miksi he eivät ymmärrä sinun argumenttejasi? Ovatko hekin hulluja?
Alankomaat teki tuon päätöksen vasta tänään. Maassa on yli tuhat tartunnan saanutta. Tilanne on eri.
Kyllä Suomessakin voidaan päättää sulkea koulut, mutta tässä vaiheessa siitä ON enemmän haittaa kuin hyötyä, koska se sitoisi satoja tuhansia vanhempia kotiin sen sijaan, että he ovat esimerkiksi sairaalassa hoitamassa työtään.
Hullu olet kyllä sinä itse, pahantahtoisen hullu. Pliis, pysy kotosalla. Win-win.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei missään nimessä kouluun huomenna. Eikä ole viisasta mennä töihinkään ellei pysty etätöihin.
Jep, sairaanhoitaja ja lääkäri etätöihin, poliisi, kaupan myyjä, rekkakuski myös... ja sitten ihmetellään, että mites se ruoka nyt noin kaupoista loppui ja sairastuneiden ja vanhusten hoito....
Kohta ovat kaikki kotona, kun molemmat vanhemmat ovat sairaina. Mutta sitäkö et sitten ihmettele?
Suurimmalla osalla lievät oireet ja melko lyhyt tauti...
Tätä tämä on kun uutisoidaan vain kuolemista ja sairastuneista eikä parantuneista ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieniä lapsia on satoja tuhansia. Samaa määrää ei ikinä Suomessa kerralla sairastu. Ei sellaista määrää ole missään sairastunut, kumulatiivinen tartuntojen määräkään ei ole koko maailmassa niin iso.
Olet idi..tti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouluun menevät.
Eli olet valmis uhraamaan heidän keuhkonsa ja omat keuhkosi? Ja meidän veronmaksajien pitää sitten kustantaa kymmeniä vuosia teidän keuhkojen hoidot.
Terve tokaluokkalainen menee kouluun, ei kyläillä vanhuksilla ja tuskin muuallakaan.
Kyllä "vouhotan" eli ylipainoisten ja viinaanmenevien läheisteni olen käskenyt pysymään kotona seuraavat viikot. Vaikuttivat kiitollisilta huolenpidostani.
Mutta ei haittaa heidän ja tupakoivien tulevat hoitokustannukset?
Huomaa kyllä, millaista porukkaa ovat ihmiset, jotka laittavat lapsensa kouluun sairastumaan. He ottavat tartunnan aivan itsestäänselvyytenä ja haukkuvat hulluiksi niitä, jotka yrittävät puhua esimerkiksi vanhusten puolesta. Toivottavasti heidän lapsensa todellakaan eivät ikinä kohtaa mitään sellaista, jossa oman vanhemman läsnäolo 24/7 olisi tarpeen.
Eivät mene kouluun. Toinen vanhemmista kuuluu riskiryhmään. Vantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouluun menevät.
Kyllä haittaa. Senkään takia en halua heidän saavan koronavirusta, koska heidän hoitamisensa tulisi hirvittävän kalliiksi. Olen varoittanut erityisesti koululaisista mahdollisina tartuttajina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieniä lapsia on satoja tuhansia. Samaa määrää ei ikinä Suomessa kerralla sairastu. Ei sellaista määrää ole missään sairastunut, kumulatiivinen tartuntojen määräkään ei ole koko maailmassa niin iso.
Olet idi..tti.
Sitten on myös melkoinen osa maailman johtajista idiootteja eli olen ihan hyvässä seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouluun menevät.
Ehkä he käyttävät hopeavettä suojanaan. Ihmisillä on kaikenlaisia luuloja asioista, mutta vähän tietoa. Jokainen tekee päätökset ja kouluun m entinen on yhtä hyvä päätös kuin koulusta pois oleminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouluun menevät.
Kyllä haittaa. Senkään takia en halua heidän saavan koronavirusta, koska heidän hoitamisensa tulisi hirvittävän kalliiksi. Olen varoittanut erityisesti koululaisista mahdollisina tartuttajina.
Muistathan sitten vouhottaa heillekin jatkuvasti elämäntavoistaan.
Mitä järkeä siirtää korkeakoulujen ja lukioiden opetus verkkoon ja etätöihin, pistää harrastustoiminta jäihin jne., jos peruskoulut kuitenkin pysyvät auki? Ainakin pitäisi tulla jo tässä vaiheessa ohjeistus, että jos pystyy pitämään lapset kotona, niin näin tulisi tehdä. Nyt täytyy erikseen anoa rehtorilta lupaa, ja vaikka vanhemmat pystyisivät pitämään lapset kotona, laittavat monet heidät kouluun kun ei ole muutakaan ohjeistusta tullut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouluun menevät.
Eli koulut pitää sulkea, koska lapset ovat uhka? Ei koska sillä suojellaan lapsia?
Menevät kouluun koska ei vaihtoehtoja. 1 ja 2 luokkalaiset ja tappelevat 24/7 en voi pitää heitä kahdestaan kotona. Itse olen ruokakaupassa joten töitä riittää ja tartunnan voin saada.. Mies on sairaalassa ja tartunnan voi saada sieltäkin. Emme saa tehdä etätöitä ja tukiverkostoja ei ole. Mitä ehdotat että sitten tekisimme?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalla osalla lievät oireet ja melko lyhyt tauti...
Tätä tämä on kun uutisoidaan vain kuolemista ja sairastuneista eikä parantuneista ollenkaan.
Haluaisitko siis neuvostoliittolaistyylisiä uutisia?
"Eilen maamme elintaso nousi jälleen reippaasti"
"Viimevuotinen sato oli erinomainen"
"Meillä on työllisiä huomattavasti enemmän kuin työttömiä"
"Syöpään ei kuollut eilen suurin osa lapsista"
"Eivät kaikki tupakoitsijat kuole tukehtumalla"
"3-vuotias lapsi selvisi yksin viikon merellä"
"Puolet kansalaisista ei ole lainkaan velkaantunutta"
"78, 2 % ihmisistä ei sure muiden kuin lähiomaisten kuolemaa"
"Elämä on ihanaa"
"Neuvostoliitto on ikuinen"
"EU ei ikinä hajoa"
"Sinun lapsesi on etuoikeutettu"
"Eilenkin kausi-influenssaan kuoli vain muutama höppänä vanhus - good riddance!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnollisesti terveet lapset menevät kouluun aivan, kuten terveet vanhemmatkin töihin. Ei virus ole mikään syy perusteettomaan lintsaamiseen. Onneksi ainakin meillä opettajat ovat myös vastuunsa tuntevia.
Otatteko myös vastuun siitä, että koulussanne leviää hallitsemattomasti korona? Nykyisin ei enää testata muuta kuin vanhuksia, joten kukaan ei voi tietää onko koulussa tai luokassa koronaepidemia.
Vastuullista on nimenomaan pyrkiä hidastamaan epidemiaa ja pitää lapset kotona jos vain suinkin mahdollista. Koulut ovat sulkeneet mm. Norja, Tanska, Viro, Belgia, Ranska, Saksa, Puola, Kreikka, Espanja.
Sinun perheesi ei ehkä kuulu riskiryhmään, mutta monen muun perheessä näin on!
Sellaiset perheet pitävät lapsensa sitten kotona. Miten vaikeaa tuo nyt voi olla tajuta, että kaikkien ei tarvitse hypätä, jos sinua haluttaa hyppiä.
Otatko itse vastuun, kun nelisen sataa tuhatta työikäistä jää vahtimaan lapsiaan sen sijaan, että on esimerkiksi hoitajana sairaalassa??
Tuollainen paskaretoriikka on tyypillistä persuretoriikkaa.
Olin ekaluokalta lähtien kaikki iltapäivät yksin kotona. Miten ihmeessä se ei onnistuisi nykylapsilta muutamia viikkoja, kun se minulta onnistui 12 vuotta?
No tuon minä kyllä uskon, mutta se kertoo lähinnä sinusta, ei mistään muusta.
Mistä se kertoo, että Hollannissakin suljetaan kaikki koulut? Miksi he eivät ymmärrä sinun argumenttejasi? Ovatko hekin hulluja?
Alankomaat teki tuon päätöksen vasta tänään. Maassa on yli tuhat tartunnan saanutta. Tilanne on eri.
Kyllä Suomessakin voidaan päättää sulkea koulut, mutta tässä vaiheessa siitä ON enemmän haittaa kuin hyötyä, koska se sitoisi satoja tuhansia vanhempia kotiin sen sijaan, että he ovat esimerkiksi sairaalassa hoitamassa työtään.
Hullu olet kyllä sinä itse, pahantahtoisen hullu. Pliis, pysy kotosalla. Win-win.
Tartunnan saaneita on todennäköisesti tällä hetkellä ainakin yli 300, luultavasti mennään lähempänä 400. Kun kaikkia ei testata, niin varma ei voi olla, mutta Suomessa, mutta tähän saakka tartuntojen määrä noin tuplaantui kahden päivän välein. Tällä tahdilla tuhannen rajan yli päästään noin neljän päivän kuluttua. Koulujen sulkemisesta on hyötyä, mutta vain, jos se tehdään riittävän varhaisessa vaiheessa.
sinuna olisin hyvin visusti kotona.