Terveystalo aloittaa koronatestaukset 6 kaupungissa
Terveystalon testauspisteet sijaitsevat Turun lisäksi Helsingissä, Espoossa, Oulussa, Tampereella ja Kuopiossa. Mahdollisen altistuksen välttämiseksi testauspisteet sijaitsevat Terveystalon toimipaikan yhteydessä erillään muusta toiminnasta.
Potilaat ohjataan näytteenottoa varten testauspisteisiin etälääkärin chat-vastaanoton kautta. Terveystalossa otetaan näytteitä vain THL:n hyväksymien kriteerien mukaan, eli hengitystieinfektio-oireisista terveydenhuollon ammattilaisista ja iäkkäistä henkilöistä, sekä henkilöistä, joilla on akuutin hengitystieinfektion oireita ja joilla on syytä epäillä koronavirusta altistumistietojen tai matkustushistorian perusteella. Terveystalon lääkäri tekee itse arvion testauksen tarpeellisuudesta ja ilmoittaa jokaisen positiivisen tuloksen asiakkaan sairaanhoitopiirin tai erityisvastuualueen infektiolääkärille.
Kommentit (32)
Mulla on flunssa ja menisin testiin jos ei maksaisi lähes kahtasataa euroa
Vierailija kirjoitti:
Testin hinta on 195 euroa
Ihanan kallista.
Ja mummothan maksaa. Siellä on kohta eläkeläiskerho aulassa.
Testi 195,00 eur
Lisää siihen myös sättilääkärin palkkio palvelumaksuineen.
Mietin, että mikä mahtaa olla erikoissairaanhoidon loppulasku, kun epidemia ehtii rantautua ns. vanhuskuntiin.
Miksi eläkeläisiä testataan? Sama se kuolevatko influenssaan tai koronaan.
Elikkä jollain ilveellä nämä nilviäiset ovat saaneet lobattua julkisen puolen lopettamaan virustestaukset ja päässeet aloittamaan oman rahanpainamisbisneksen.
Miksi ihmeessä joku maksaisi tuosta, kun julkisella saa kriteerit täyttävä ilmaisen testin? Minut ainakin passitettiin soittamaan julkiselle kun kuulun ko. riskiryhmiin. Mikä järki tässä on? Ymmärtäisin, jos tuonne pääsisi rahalla kuka vaan oireileva. Tai siihen Terveystalo varmaan tähtääkin, ja siitäkös kassakone innostuu laulamaan.
Hyvä bisnes ja tuotot lähtee ulkomaille. Mitenkäs se terveystalon omistajuus jakaantuikaan.
Tässä on ajateltu niin, että julkisella ei riitä resursseja testata kaikkia terv.huollon ammattilaisia siellä julkisella puolella ja joutuvat sitten ostamaan testauspalvelun terveystalolta. Hyvä idea terveystalolta.
Vierailija kirjoitti:
Testin hinta on 195 euroa
Terveystalon toimipisteistähän tauti levisi Suomessa.
Hyvä diili.
Vierailija kirjoitti:
Elikkä jollain ilveellä nämä nilviäiset ovat saaneet lobattua julkisen puolen lopettamaan virustestaukset ja päässeet aloittamaan oman rahanpainamisbisneksen.
Ensin annettiin taudin levitä Hesassa ekan suomalaispotilaan toimesta...
Koska on vastuullisempi kuin valtio. Tietää olla riittävän pitkään pois muita tartuttamasta. Saa karanteeni saikkua, lapsen ollessa kyseessä korvauksen, jne.
Miksi Terveystalo saa rahastaa koronalla, vaikka käsideseillä, vessapaperilla ymv. lähes elintärkeillä koronaan liittyvillä asioilla kiskurihintainen rahastus on kielletty?
No niin.
Me kuollaan kaikki. Naapurikin just yskäs mun kohdalla kun vein roskia. Salettiin mulla on nyt korona ja kuolema korjaa. eiku hetkinen"
Ihminenhän voi yskiä ihan muutenkin. miksi media sitten pelottelee tällaisella asialla, hmmmm.
Rahastusta tai ei, mutta mielestäni olisivat voineet vielä löyhemmillä kriteereillä testata.
Kärsin selkeistä koronaoireista, en ole matkustanut ulkomaille 5 vuoteen, mieheni on riskiryhmää. Tuskin minua testataan vaikka tarjoaisin miljoonan.
Miks vtussa tässäkin pitää jotain thl:n kriteereitä noudattaa. Mä taidan laittaa testauspisteen, jossa testataan kaikki halukkaat.
Money talks.