Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lidl Pitäjänmäessä (Helsinki) tänään klo 12

Vierailija
15.03.2020 |

Ei leipää, kuivamuonat ( pasta, riisi, kauraryynit...) lähes loppu, pakkasvihanneskaapit täysin tyhjinä.
Edes itsenäisyyspäivää tai pääsiäistä ennen ole ollut näin hullua.

Kolmas maailmansota on nappia vaille valmis.
Kuka ehtii painaa?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli kauppaa ei ole ostettu aivan tyhjäksi kaikesta, löytyy sieltä varmasti jotain muuta syötävää kuin leipää ja pastaa.

Vierailija
22/33 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leipäkö se on niin tärkeää? Miksi?

En ole syönyt leipää n.30 vuoteen ja hyvin olen voinut. Viljan syön puurona mieluummin.

Ei ole niitä puurohiutaleitakaan kaupoissa.

Paikallisessa Tokmannissa oli joka laatua paljon, samoin wc-paperia ja säilykkeitä...mutta ei ruuhkaa.

Tänään kävin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makaronit ja kaikki pastat loppu lähi k-marketista. Vantaa.

Entä ruoka?

;D

Vierailija
24/33 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen köyhä. Lähden kauppaan, kun suurin piirtein kaikki ruoka on lopussa, koska rahat on venytettävä koko kuukauden ajalle. Jos ostaisin kaappeihin varmuusvaraston, innostuisin heikkona hetkenä siitä, että ruokaa on, ja ahmisin kaiken. Sitten ei olisi enää rahaa ostaa uutta. No joo, tätä on vaikea ymmärtää, jollei itse ole p***aukinen koko ajan.

Perjantaina puoliltapäivin menin Prismaan ostamaan sämpylä- ja hernekeittoaineksia. Hyllyillä ei ollut herneitä, ei jauhelihaa, ei leipää eikä mitään jauhoja. Myös makaronit, kana, riisit, puurohiutaleet ja halvemmat säilykkeet oli ostettu pois. Kuulin kahden ihmisen juttelevan siitä, että tilanne oli aivan sama naapuri-Prismassa.

Älkää viitsikö rohmuta enää enempää kuin olette tähän mennessä rohmunneet. Vaikka tavaraa tulee koko ajan rekkakaupalla lisää, hysteerinen väkijoukko voi putsata vaikka Prisman yhden aamupäivän aikana. Ja kun näin käy, jotkut jäävät kokonaan ilman. Jos on rahaa, voi ostaa hyllyille jääneitä kalliimpia tuotteita, mutta köyhillä ei niihin ole varaa. Hävetkää.

Vierailija
25/33 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli kauppaa ei ole ostettu aivan tyhjäksi kaikesta, löytyy sieltä varmasti jotain muuta syötävää kuin leipää ja pastaa.

Perjantaina S-marketista oli loppu kaikki leipä, liha, suurin osa eineksistä ja leivonnaisista, peruna, porkkana, suurin osta pastasta, riisistä ja hiutaleista, wc-paperi, käsisaippua, pakasteranskalaiset. Maitopuolta en katsonut, olen allerginen itse. 

Varmaan on tullut täydennystä jo tässä välissä, mutta kyllähän tuotepuutoksia voi nytkin olla eri malliin kuin normaalielämässä. Ihan fiksua ostaa mahdollisimman monen päivän ostokset, ettei tarvitse mennä kauppaan usein tai jos tauti iskee tai rajoitukset pahenevat. 

Vierailija
26/33 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen köyhä. Lähden kauppaan, kun suurin piirtein kaikki ruoka on lopussa, koska rahat on venytettävä koko kuukauden ajalle. Jos ostaisin kaappeihin varmuusvaraston, innostuisin heikkona hetkenä siitä, että ruokaa on, ja ahmisin kaiken. Sitten ei olisi enää rahaa ostaa uutta. No joo, tätä on vaikea ymmärtää, jollei itse ole p***aukinen koko ajan.

Perjantaina puoliltapäivin menin Prismaan ostamaan sämpylä- ja hernekeittoaineksia. Hyllyillä ei ollut herneitä, ei jauhelihaa, ei leipää eikä mitään jauhoja. Myös makaronit, kana, riisit, puurohiutaleet ja halvemmat säilykkeet oli ostettu pois. Kuulin kahden ihmisen juttelevan siitä, että tilanne oli aivan sama naapuri-Prismassa.

Älkää viitsikö rohmuta enää enempää kuin olette tähän mennessä rohmunneet. Vaikka tavaraa tulee koko ajan rekkakaupalla lisää, hysteerinen väkijoukko voi putsata vaikka Prisman yhden aamupäivän aikana. Ja kun näin käy, jotkut jäävät kokonaan ilman. Jos on rahaa, voi ostaa hyllyille jääneitä kalliimpia tuotteita, mutta köyhillä ei niihin ole varaa. Hävetkää.

Just mietin tuota, että empatiani köyhemmille.

Ostan yleensä aika kallista ja sitä oli paremmin jäljellä. Otin loput karitsanjauhelihat (3 pkt) ja 2 pkt naudanpaistisukailelihoja (jäi 2 pkt). Ostin myös jotain vähän erikoisempaa riisiä (halvat olivatkin loppu muutenkin) ja gluteenittomana joudun aina ostamaan kalliimmat leivät/korput/näkkärit jne mikä nyt on ihan hyvä, etteivät muut haali niitä hinnan vuoksi, koska joillekin ne ovat oleellisen tärkeitä. 

Vierailija
27/33 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen viikon ajan käynyt Hesassa kaupassa joka päivä, kun en voi kantaa kerralla paljon. Aina on ruokaa ollut, eikä ihmisiäkään paljon. Missä ihmeessä te käytte kaupassa? Itse käyn prismassa citymarketissa, lildlissä, s-marketissa tai k-marketissa.

Vierailija
28/33 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siel oo ees lidliä :D

Vierailija
29/33 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koeta kestää huomiseen. Oletko niitä, jotka kuolevat nälkään ellei kaupassa ole oikean merkkistä patonkia?

Aika typerä kommentti, kun kyse on siitä että kaikki leivät loppu. Täältä oli useammasta kaupasta hiiva ja jauhotkin viety, niin ei saa tuoretta leipää sitten millään mistään.

Huomenna tulee. Paasto tekee hyvää.

Muistan ajan, kun kaikki ruokakaupat olivat lauantaisin vähän aikaa auki ja sunnuntaisin kokonaan kiinni.

Muistatko myös kun vesikin oli aina ihan rannassa ja koivukin maistui puulta?

Vierailija
30/33 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna hamstraamaan!

;)

Vierailija
31/33 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä että kävin viereisessä ässässä kaupassa. Oli vähän tyhjää kaikuva leipähylly mutta muuten ihan normaalia

Vierailija
32/33 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkin sekatavarakaupat ja alehallit myy kuivamuonaa ja wc-paperia sekä saippuaa vinkki

Vierailija
33/33 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006440346.html

On mennyt liian pitkälle tämä hamstraaminen. Vinkki viitonen: älä osta vessapaperia, jos sitä on hyllyssä enää muutama paketti ...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan