Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sulla selkärangan kohdalla patti tai

Vierailija
15.03.2020 |

tuntuuko jotenki erilaiselta painellen jostain kohdasta? Mulla on hierossa huomasin, mikähän vois olla.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on.

Intoreveys.fi: "Rakenteellisista selkärangan muutoksista alaselkäkipua voi aiheuttaa nikamakaaren höltymä (spondylolyysi). Spondylolyysi tarkoittaa selkärangan nikaman takaosan luisen rakenteen katkosta suhteessa nikaman etuosaan. On kuitenkin tärkeä myös muistaa se, että kaikilla joilla on spondylolyysi ei kuitenkaan ole alaselkäkipua. Spondylolyysiä esiintyy noin kymmenellä prosentilla aikuisista, joista vain osa siis kokee sen vuoksi kipua. Lapsilla spondylolyysiä havaitaan alle 5 %:lla. Paljon liikuntaa harrastavilla (ja urheilijoilla) spondylolyysiä esiintyy prosentuaalisesti hieman enemmän kuin muilla aikuisilla. Liikuntaa paljon harrastavista alaselkäkipuisista noin puolelta löytyy spondylolyysi. Spondylolyysi voi olla toispuolinen tai molemminpuolinen, joista jälkimmäinen on selvästi yleisempi. Spondylolyysiin voi liittyä myös nikamaliukuma (spondylolisteesi)... kehittymisen riskiin vaikuttaa myös lannenotkon suuruus. Miehillä spondylolyysi on selvästi yleisempi kuin naisilla."

Vierailija
2/3 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi vois sopia istumatyö, liikun paljon, on myös alaselkäkipua ja iskiasta ajoittain ja vielä vähän notkoselkä.

Tunnetko itse sen kohdan selkärangassa, miltä tuntuu?

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lipooma. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän